Bärbar dator, prestanda monster sökes

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
vänesborg
Registrerad
Jul 2009

Bärbar dator, prestanda monster sökes

Hej

Har fått en uppgift utav flickvännens bror att leta fram en ny bärbar dator till honom som passar honom utmärkt. Ja, jag kan redan nu säga att det är ingen speldator jag är ute efter så en saftigt grafikkort kan redan nu uträknas. Däremot vill han ha mycket ram minne kombinerat med en riktigt snabb processor för riktigt mycket virtualisering samt mycket digitalt skapande, mer specifikt video och bildredigering. Även skapa animationer utav olika slag.

Dem programmen jag vet att han kör är adobe cs4 -> ps, ae, ai, id. Maya, 3dx max, mudbox, avid media composer.

Som sagt, han är inte ute efter någon spelprestanda maskin som ger den och den poängen i 3dmark06 utan det skall vara en riktigt arbetsdator men även vara portabel då. Jag vet inte riktigt vilka märken som gäller. Men han vill ha en som är riktigt stabil vill inte att gångjärnen vid skärmen skall släppa i det första så det blir vek eller liknanade. En bra touchpad skulle varit trevligt.

Sedan till batteritid så antar jag att man kan väl inte få alltför lång batteritid med kraven ovan, men 5h skulle varit toppen om det gick, vid ex kodning, slö surfande etc.

edit: glömde även tillägga att han vill kunna multitaska utan några som helst problem, ex ha igång ae och avid samtidigt om det är möjligt.

Budget: 20.000kr