Testversion av Adobe Flash i 64 bitar

Permalänk
Melding Plague

Testversion av Adobe Flash i 64 bitar

Adobe Labs lättar på locket och lanserar en 64-bitars testversion av Flash Player för Windows, Linux och Mac OS X.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Nice, IE 9 kanske kan bli något att ha ändå.

Permalänk
Medlem

Nice med stöd för de andra os'en kanske kommer till Iphonen någon gång då

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Hedersmedlem

Finnaly

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem

täntke skriva äntligen men du han före ^^

skriver de endå äntligen

Permalänk

Hur ser jag om den blev installerad i Chrome? Chrome rapporterar samma version som innan vad jag kan se

Permalänk
Medlem

Den är lika hopplöst långsam som den gamla 64-bitars betaversionen
Önskar verkligen att Adobe gjorde en ordentlig linuxversion med stöd för DRI, så man kunde slippa 100% CPU-användning då man kollar på högupplösta flash-filmer.

Permalänk
Hedersmedlem

Flash är som ett härligt tillskott av kolera under pesttider. Hur som hoppas jag de lyckats aningen bättre den här gången. Å andra sidan ska jag inte klaga, för jag kollar på HD film via flash på större skärm under Linux utan problem.

Permalänk
Medlem

Vore kul om man såg en prestandaökning även hos Windows när man kör 64-bitarsapplikationer. Känns som att det enda argumentet för x64 just nu är minnesallokeringen.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem
Skrivet av erdraug:

Nice med stöd för de andra os'en kanske kommer till Iphonen någon gång då

Nej det gör det inte, Apple vill inte ha flash. Inofficiellt med en jailbreakad går det, men funkar inte särskilt bra.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk

Arzei är inte det argument nog?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 C3 @ 3,7 GHz | Corsair 2x2 GB DDR3 1333MHz / 7-7-7-21 / 1.5V
Gigabyte GA-770TA-UD3 (rev. 1.0) | Intel X25-V G2 40GB
PowerColor ATI Radeon HD5850 | WD Caviar Green 1,5 TB 5400 RPM | WD Caviar Black 1 TB 7200 RPM | 2x Samsung F2 1,5 TB 5400 RPM Raid0 | OCZ ModXStream Pro - 600 Watt
Allt är inslängt i en svart låda som heter Fractal Design Define R2

Permalänk

när släpps de färdiga utgåvorna av flash och IE9?

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Skrivet av Arzei:

Vore kul om man såg en prestandaökning även hos Windows när man kör 64-bitarsapplikationer. Känns som att det enda argumentet för x64 just nu är minnesallokeringen.

men ett jävligt bra argument.
kolla runt lite men jag har lite problem med att förstå flash'en i min lilla chrome

*avinstallera alla tidigare versioner av flash innan du installera sqare, njet väntar till skarp version :(*

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Arzei:

Vore kul om man såg en prestandaökning även hos Windows när man kör 64-bitarsapplikationer. Känns som att det enda argumentet för x64 just nu är minnesallokeringen.

Det beror ju helt på vad du använder datorn till. En av anledningarna till att jag använder 64bit (Linux) är att kodning av mediafilformat går avsevärt snabbare. Detsamma gäller för Windows (men utbudet av 64bit applikationer är tydligen inte lika stort).

Permalänk
Medlem

Problemet med windows är att nästan alla 64bitars program skriver det för att det fungerar under 64bitars OS, väldigt få program är riktiga 64bitars program.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Nej det gör det inte, Apple vill inte ha flash. Inofficiellt med en jailbreakad går det, men funkar inte särskilt bra.

Jo det vet jag, men jag menar att det kanske kommer någon gång, det jag sade. Man kan la hoppas!

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk

Lyckas inte få FF4(beta) eller IE9(beta) att känna igen Flash player (Square). Prövat både svensk och engelsk version och avinstallerat allt innan.
Får klura vidare.

Permalänk
Hedersmedlem

OK, det är en pre-release, så man kanske inte ska förvänta för mycket. I nuläget drar den mer soppa än om jag startar upp 32bit standard som jag har chrooted. Lite buggig på vissa sidor också, men annars fungerar den hyfsat.

Permalänk
Medlem

Inte en dag försent.

Visa signatur

"As they fall asleep,
Will robots dream of electric sheep?"

Permalänk
Medlem

Vet ni vad det värsta är då ? Det fungerar perfekt för mig !

Permalänk
Medlem

Inte en dag för tidigt. Då lär det bara dröja minst 6 månader innan 64 bitars anses officiellt nog för adobe.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Meto:

Inte en dag för tidigt. Då lär det bara dröja minst 6 månader innan 64 bitars anses officiellt nog för adobe.

+1
och det minst
64bit Flash verkar skötas av en deltidare eller nåt.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meto:

Inte en dag för tidigt. Då lär det bara dröja minst 6 månader innan 64 bitars anses officiellt nog för adobe.

64 bitars-spelaren i Linux-version förhandssläpptes runt den 17 november 2008. Sedan hände nästan ingen, och ingenting och ingenting... Inte förrän Adobe panikstoppade den nu i somras 2010 pga allvarliga brister i säkerheten. Stoppet skulle vara "tillfälligt", vilket i övriga Linuxvärlden brukar innebära något dygn innan patcharna är pålagda. Sommaren gick och hösten anlände. Träden börjar fälla sina löv ̣- och då, plötsligt finns en ny förhandsversion tillgänglig.

Uppenbarligen är jag inte den enda som tvivlar på att vi har en officiell stabil version släppt inom 6 månader.

Permalänk
Hedersmedlem

^^^ Adobe är en gigantisk snigel. Acrobat Reader 9 fungerar inte i terminal server miljö, på vilket Adobe svarade för några veckor sedan att kanske kommer en uppdatering i oktober fixa det. Vi får väl se vilken oktober de menar. Sådana här saker ska fixas på en gång. Adobe har pengarna och borde klara sådana uppgifter på ett dygn.

Permalänk
Medlem

Underbart fungerar mycket bättre än den gammla 64 bit som kom ut för nått år sen till Linux. Äntligen samma prestanda på flash i Linux som i Windows, tog ett tag..

Edit- Jag tar tillbaka det jag sa, bilden fladdrar väldigt mycket med den här flash versionen, sämsta dem kommit ut med en så länge.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

fyfan så sämst adobe är. alltid.

64bitars flash gör att youtube hackar jämfört med 32bit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tussilago:

Lyckas inte få FF4(beta) eller IE9(beta) att känna igen Flash player (Square). Prövat både svensk och engelsk version och avinstallerat allt innan.
Får klura vidare.

Hur jag än försöker kan jag inte låta bli att läsa "Square Enix"