Letar efter 200 MM fläktgaller till Antec Big Boy och 200 mm dammfilter

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norra Danmark
Registrerad
Sep 2007

Letar efter 200 MM fläktgaller till Antec Big Boy och 200 mm dammfilter

Sitter och googlar lite efter ett fläktgaller till en 200 MM fläkt ( Antec Big boy ) och dammfilter, men kan inte hitta någon retailer som har sådana inne alls.

Det hela skall vara till en Corsair Obsidian 700d som skall moddas om för bättre luftflöde och kylning.

Tanken är då givetvis att ha en 200 MM bigboy som sidofläkt på insidan med filter och galler.

Så vet ni någon affär eller e-tailer som har vad jag letar efter tveka inte att posta !

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2004

Bumpar en gammal tråd då även jag är intresserad av fläktfilter och galler i 200mm.
Googlat men kom bara till den här sidan.

Någon som vet om och vart man kan få tag på dessa? Verkar vara omöjligt att hitta i den storleken.

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Sabertooth P67 | CPU: INTEL 2600K & Antec Kühler H2o 620 | GPU: Gigabyte GTX 680 2GB| SSD: Samsung 850 Pro 256 GB | RAM: G.Skill 4x4096MB CL9 1600Mhz Ripjaws | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Skärm: Dell U2410 |
|| Citera för svar! ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlshamn
Registrerad
Dec 2008
Skrivet av FireFox:

Bumpar en gammal tråd då även jag är intresserad av fläktfilter och galler i 200mm.
Googlat men kom bara till den här sidan.

Någon som vet om och vart man kan få tag på dessa? Verkar vara omöjligt att hitta i den storleken.

Finns någon tråd på forumet om ett tyg ifrån IKEA som passar bra som Fläktfilter, galler vet jag ej. Jag gjorde så att jag köpte fler billiga mindre filter, klippte och klistrade(limpistol), va 4 140 filter ifrån inet iaf. 120 fungerar nog bra det med men har för mig priset va identiskt.

Om du är intresserad av bild kan jag fixa en imorgon.

Intel i7 6700k Stock - ASRock Z170 Extreme4 - Crucial 32GB 2400MHz Ballistix Sport - EVGA GeForce GTX 1080 SC - Corsair AX 1200W 80+ GOLD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2004

Nja klippa och klistra vill jag inte göra, men ser ut att ha hittat ett fläktfilter på tradera åtminstone.
Frågan är om det gör något för ljudnivån att klippa ut fläktgallret som medföljer från fabrik mot ett annat som är mindre restriktivt när det handlar om så stora fläktar som inte snurrar lika fort som sina mindre diton.

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Sabertooth P67 | CPU: INTEL 2600K & Antec Kühler H2o 620 | GPU: Gigabyte GTX 680 2GB| SSD: Samsung 850 Pro 256 GB | RAM: G.Skill 4x4096MB CL9 1600Mhz Ripjaws | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Skärm: Dell U2410 |
|| Citera för svar! ||