Sälja min Acer Aspire 5738z

Permalänk
Medlem

Sälja min Acer Aspire 5738z

Tjenare nu ska jag sälja min laptop som jag har haft i strax över ett år. Och jag undrar hur mycket jag kan få betalt för denna via tillexempel blocket?

När jag köpte datorn för cirka ett år sedan kostade den strax över 6000, finns även ungefär 1 år kvar på garantin. Och jag kan tänka mig att jag åtminstone kan få för 4000kr+ för den?

Specs:

Windows 7 ultimate (Ny formaterad)
4 GB ram
500 GB HDD
Pentium Dual core 2.0 GHz T4200 processor

Har även Adobe CS5 paketet installerat på datorn och kan antagligen mjölka ur lite extra pga. det?

Min fråga är i alla fall, hur mycket kan man få som max utav någon "mindre vetande" inom datorer.

Tack på förhand!

Permalänk

Tja... priser på begagnade datorer är ett sorgligt kapitel. Personligen kanske jag skulle betala ett par tusen. T ex finns en helt ny eMachines med betydligt bättre prestanda för 4500:-. CS5 kan ge en del till rätt köpare kanske... lycka till iaf.

Permalänk

Krasst håller med föregående,
Datorer har & även en hel del annan elektronik har ett kort "bäst före datum" idag, mkt pga den snabba utveckling som råder.

Permalänk
Avstängd

4000.- vet jag inte..

Var med en polare och köpte en laptop för 5500.- och då var det en i5Quad, 4GB DDR3, 500GB hårddisk och ett GT330 Grafikkort, detta är då en datorn med väldigt mkt bättre prestanda än med den du säljer..

men vist på blocket kanske du kan få 4000.- för den

MVH