Aerocool lanserar fläktstyrning med pekskärm

Permalänk
Melding Plague

Aerocool lanserar fläktstyrning med pekskärm

Tillverkaren Aerocool lanserar påkostad fläktstyrning med inbyggd pekskärm.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Ja, den var hiskelig och är det verkligen nödvändigt med ljud och usb, är det inte nog med kablar i lådaorna

Permalänk

Skrikig som få.

Permalänk
Medlem

Inte super snygg direkt, men alltid tilltalar den någon. Fläktstyrningar med touch är en sak jag verkligen skulle vilja ha, eller ja, cleanare än den här. För jag gillar verkligen inte att ha vred utstickande i fronten från fläktstyrningen, tycker inte det ser så snyggt ut, men jag vill ju ändå kunna välja hur mycket mina fläktar ska snurra/låta.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Skulle lätt ha köpt denna om jag hade behov av fläktstyrning.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Suck... Ful som stryk

En stilren fläktkontroller med touchscreen hade jag ju lätt köpt. Den här kan man ju inte köpa, då får man skämmas resten av livet sen..

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 @4,2GHz, 32 GB DDR4 @3600MHz, GTX 1080 8GB RAM

Permalänk
Medlem

Den svarta varianten va ju rätt snygg tycker jag. Tar inet in den så blir det ett köp
Väntat på en snygg fläktkontroller som går att använda i Define R2.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Jag tycker också att den svarta varianten ser ok ut.

Visa signatur

i7 4770k 4.2 GHz delid | Asus Z97-E | 32GB 2133 MHz 12-13-12-37 1T DDR3 | Radeon 6600 | KC2500 2 TB + 840 EVO 1TB | Corsair AX860 Platinum | Define R4

"Once you go FLAC, you never go back!"

Permalänk
Medlem

8 watt räcker inte långt om man skulle vilja styra sin pump via den. Fail.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av KKay:

Den svarta varianten va ju rätt snygg tycker jag. Tar inet in den så blir det ett köp
Väntat på en snygg fläktkontroller som går att använda i Define R2.

Du hann föra mig

Japp i ett chassi med dörr och trångt utrymme där fram, så skulle touch passa bra. Exempelvis R2 eller R3.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Onödigt med ljud utgångar. Det sitter ju redan på alla chassin idag. Möjligtvis att lite fler usbportar kan vara bra och ha. Synd att jag bara har en ledig slot på mitt define r2

Permalänk
Medlem
Skrivet av nussse:

8 watt räcker inte långt om man skulle vilja styra sin pump via den. Fail.

Men så kategoriseras den heller inte som pump-styrning.

Annars ser enheten som klippt och skuren ur Star Trek anno 1965. Tidlös design, eller?

Permalänk

Släppte inte NZXT en liknande grej?

Permalänk
Medlem
Skrivet av theWeasel:

Släppte inte NZXT en liknande grej?

Jo dom har en liknande

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Varför översätts touchscreen till pekskärm? Borde det inte översättas till beröringsskärm?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SWEDISH Bear:

Varför översätts touchscreen till pekskärm? Borde det inte översättas till beröringsskärm?

pekskärm låter bättre och är lättare att säja

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av SWEDISH Bear:

Varför översätts touchscreen till pekskärm? Borde det inte översättas till beröringsskärm?

Varför säger man PC i sverige och inte PD? (Personal Computer / Personlig Dator) = låter bättre och motsvarare syftet med vilket namnet skall förklara vad produkten/saken gör.

Permalänk
Medlem

Tittade lite på deras sajt, och de har andra pekskärmsstyrda fläktkontrollers som är snyggare. Det finns en del filmer på YT om man vill kolla hur de ser ut. Typ denna även om den inte visar monterat skick;
YouTube - Aerocool V12XT Touch Screen LCD Fan Controller Unboxing & First Look Linus Tech Tips
Dock är väl alla typer av sådana här rätt så blingblingiga i sig.