Delbetalning på Dustin home, ett bra alternativ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Maj 2010

Delbetalning på Dustin home, ett bra alternativ?

Jag har tänkt lite och undrar om delbetalning på 24 månader på en i7 930, ASUS P6T Deluxe V2, Corsair Dominator är en bra idé? Jag har inte riktigt med pengar just nu och jag är väl medveten om att med delbetalning blir det dyrare i slutändan, men nu är inte det riktigt grejen. Jag kan lätt betala 350kr i månaden i 24 månader för sådanna bra grejer, detta blir ett "one time only" köp mestadels för att min processor börjar sega ner sig och jag är trött på att få så dålig prestanda/strömförbrukning. Kan det vara ett bra alternativ att delbetala på detta?

>HAF 932 | XEON x5650@4GHz | | 12GB RAM@1600MHz | MSI GTX 1070 ARMOR OC@2050MHz | ASUS P6T Deluxe V2 | 2x1TB F1:s+Intel x25-V 40GB SSD+OCZ Trion 100 | HX850 | Corsair H50<

Laptop | G751JT | 1080P IPS@100Hz | GTX 970m | trasigt batteri.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2010

Mja. Jag tycker man ska hålla sig ifrån delbetalning så ofta man kan. Det blir ju ett måste för vissa saker. Men kan man undvika det så tycker jag absolut att man ska det. Bättre att vänta eller hitta ett alternativ till att få tag på pengar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2006

Tycker väl som SuperBerra egentligen men för den sakens skull så har jag ett par avbetalningar, för att inte nämna huslån
Delvis blir det dyrare i längden, sen så får du ju en uppgift på UC att du har avbetalning, men det kanske inte spelar så stor roll. Ibland har man inte pengar helt enkelt.
Men kolla räntan, kanske kan löna sig att köra avbetalningen via låneinstitut istället eller bank.

Main: FD R2 - CoolerMaster Silent Pro M 700W - AsRock Z77E-ITX - Intel i5 3570K @ Stock - 4GB Corsair XMS3 1333MHz - Corsair SSD Force 3 Series 120GB - Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB - Win 7