2st bärbara minst 17" och 1st 15.4" sökes!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalix
Registrerad
Sep 2007

2st bärbara minst 17" och 1st 15.4" sökes!

Tjenare

Jag funderar på köpa två st bärbara datorer.

Dem första två:

*Ska användas till främst surfning men en del pokerlirande så en fin skärm är inte helt dumt och storleken på denna ska vara minst 17".

*Medföljande OS ska vara windows 7.

*Billig. Finns det flera alternativ så är det absolut dem billigaste jag är ute efter, så länge dem håller acceptabel kvalité och låg ljudnivå.

Den sista:

*Skärmen ska vara 15.4", INTE 15.6" då denna är alldeles för låg för min smak.

*Inte för liten hårddisk då den kommer användas till en del lagring.

*Tyst och sval. Kommer ha den en hel del i knät så att den är tyst och sval har stor prioritet.

*Billig. Finns det flera alternativ så är det absolut dem billigaste jag är ute efter, så länge dem håller acceptabel kvalité och låg ljudnivå.

Förhoppningsvis har ni några bra datorer att rekommendera :).

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Jan 2006

Funderar själv på den här:
Fujitsu Lifebook NH570 18.4 500GB HDD 4GB RAM - Hemelektronik - CDON.COM

Om skärmen är fin eller inte låter jag vara osagt.

Någon med större kunskap som har någon åsikt om den kanske?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalix
Registrerad
Sep 2007

Verkar helt klart intressant den du nämnde. Stor skärm med helt ok upplösning för ett fullt ok pris.

Någon annan som har fler förslag?

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Jan 2006

HDn är iofs en 5400rpm vilket kanske inte är det bästa för poker/HM beroende på hur många bord man lirar. Fick tips om deviltech.de och notebookguru.de där man själv kan ändra lite. Känns som ett alternativ även om jag inte själv handlat där.