Gtx 285 - coil whine endast i Crysis?

Permalänk
Medlem

Gtx 285 - coil whine endast i Crysis?

Får ett jobbigt ljud (coil whine) från mitt grafikkort såfort jag startar crysis och det fortlöper ända tills jag stänger av spelet. Ljudet kommer oavsett om grafikkortet är klockat eller inte. Har inte upplevt det i något annat spel.

Hur kan det komma sig?

Permalänk
Avstängd

Vanligt problem inget du kan göra egentligen

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Jag får exakt samma sak, fast bara när jag startar, och ska sätta på det i menu. Men under spelets gång slutar det som tur är för mig. Jag vill oxå vet vrf det händer. förekommer enbart på Crysis och Crysis warhead

Permalänk
Medlem

Testade Warhead precis nu, med min nya dator som har ett GTX 660 Ti, och fick också samma problem. Trodde det var någon hårdvara som det var fel på, men tur att andra har samma problem *sucka av lättnad*

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem

Hade aldrig upplevt fenomenet coilwhine med egna öron förens jag för ett par veckor sen började folda på mitt GTX670. När belastningen når 99% uppstår ett vinade ljud, inte jätteirriterande men man hör ju att det åter iaf. Bara och stå ut med antar jag.