Permalänk
Skrivet av CyberVillain:

En Rpg och en LAW, en M60 och notera klassikern en M79 i högra hörnet.... Kan det vara en AT4 i mitten?
http://cyberrascal.kicks-ass.net/bilder/vegas/mervapen2.jpg

Yes det är ett p-skott i mitten, förjävla kul att skjuta skarpt med den

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av MIFFo_BEast:

Yes det är ett p-skott i mitten, förjävla kul att skjuta skarpt med den

Det är det ni norrlänningar gör va?

Skjuter med raketgevär, åker skoter och dricker hembränt?

Permalänk
Medlem

Skulle inte säga nej till att prova MG 42 och STG 44, vilka ikoner.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Man har inte känt rekyl förrän man skjutit AG90 (Barret M82)

EDIT: Sista veckan i lumpen var ju för kul, fick testa på AG90, AKM, M16A2, TKsp (:D) och kasta skarpa granater.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Det är det ni norrlänningar gör va?

Skjuter med raketgevär, åker skoter och dricker hembränt?

haha nää det var i afghanistans öken jag sköt ett.

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av P-NILZ:

Man har inte känt rekyl förrän man skjutit AG90 (Barret M82)

EDIT: Sista veckan i lumpen var ju för kul, fick testa på AG90, AKM, M16A2, TKsp (:D) och kasta skarpa granater.

Låter jävligt kul om jag får säga det själv!

Skrivet av MIFFo_BEast:

haha nää det var i afghanistans öken jag sköt ett.

Hehe vi säger väl så då;)

Permalänk
Avstängd

Minns du vad det skulle kosta att skjuta ett p-skott (AT4)?

Skrivet av P-NILZ:

Man har inte känt rekyl förrän man skjutit AG90 (Barret M82)

Den är ju dämpad som satan. Bättre att ta någon grov jaktvapen i klass med 9,3 eller grövre om man vill ha rekyl.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crippa90:

Minns du vad det skulle kosta att skjuta ett p-skott (AT4)?

När jag gjorde lumpen så har jag för mig att de kostade 10 000 styck, men har också för mig att i fredstid så röntgar man vapnet noga innan skjutning så det inte finns sprickor i eldröret då det är gjort av komposit, vilket ökar kostnaderna ytterligare. Finns ett klipp på youtube där en amerikansk soldat skjuter ett p-skott som eldröret exploderar på, ser inte så hälsosamt ut

Kan ju tillägga att det är ett granatgevär och inte ett raketgevär som många verkar blanda ihop.

Permalänk
Skrivet av Crippa90:

Minns du vad det skulle kosta att skjuta ett p-skott (AT4)?

Den är ju dämpad som satan. Bättre att ta någon grov jaktvapen i klass med 9,3 eller grövre om man vill ha rekyl.

en .505 Gibbs eller .500 nitro det är sant den är dämpad som bara den, vet att tksp dämpar 90%, ag90 ca 65%, så ett jaktvapen om man vill känna på träkolven i axeln

Lite mer ontopic, du skulle ha skjutit dyrty harry när du var där, lätt den roligaste pistol jag skjutit, semi i sin glans men .44an var svinroligt

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sunnis:

När jag gjorde lumpen så har jag för mig att de kostade 10 000 styck, men har också för mig att i fredstid så röntgar man vapnet noga innan skjutning så det inte finns sprickor i eldröret då det är gjort av komposit, vilket ökar kostnaderna ytterligare. Finns ett klipp på youtube där en amerikansk soldat skjuter ett p-skott som eldröret exploderar på, ser inte så hälsosamt ut

Kan ju tillägga att det är ett granatgevär och inte ett raketgevär som många verkar blanda ihop.

Fick också höra 10k när jag låg inne men tänkte vad det kostar i staterna. Sverige är ju duktiga på att köpa allt till överpriser.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MIFFo_BEast:

en .505 Gibbs eller .500 nitro det är sant den är dämpad som bara den, vet att tksp dämpar 90%, ag90 ca 65%, så ett jaktvapen om man vill känna på träkolven i axeln

Lite mer ontopic, du skulle ha skjutit dyrty harry när du var där, lätt den roligaste pistol jag skjutit, semi i sin glans men .44an var svinroligt

Precis. Jag har iofs inte skjutit en AG90 men om man får tro soldf så ligger rekylen på ett hagelgevär. Klarar ju vilken lågstadieunge som helst att skjuta med.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Skrivet av Crippa90:

Fick också höra 10k när jag låg inne men tänkte vad det kostar i staterna. Sverige är ju duktiga på att köpa allt till överpriser.

ÅÅÅÅÅÅ Crippa, pansarskottet är ju sveriges största EXPORT (inom vapen)
Det riktiga priset är nog snarare 8000, men det är ju ingen skräll att befälen överdriver priserna på allt.

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MIFFo_BEast:

ÅÅÅÅÅÅ Crippa, pansarskottet är ju sveriges största EXPORT (inom vapen)
Det riktiga priset är nog snarare 8000, men det är ju ingen skräll att befälen överdriver priserna på allt.

Det var nog dagens sanning.

Angående överdrivna priser från befälen. Radio 180: 80 000 kr styck. Sant eller bullshit?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Låter ju tämligen mycket bullshit. När jag gjorde gröntjänst hade man precis gått över till radio 139 där en handenhet kostade typ 2-3000 och skulle klara samma avstånd som en 180. 80000 kanske är mer sant för en 480.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

tror nog de mycket väl kan ha kostat 80k när de kom ut, men det var väll på 60-70talet?

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

De rosa AR-15 gevären är faktiskt såpass kända och masstillverkade att det finns airsoft-versioner på dem.

Hur som helst, jag har en ganska rolig historia just om att vara utomlands och testa att skjuta med diverse olika vapen:
En polare reste runt i Asien förra året tillsammans med en bunt kompisar, där de fick möjlighet att avfyra just någon form av raket (troligen något bazooka aktigt). Grejen var dock den att man inte bara sköt på någon liten träpinne eller så, utan man fick faktiskt köpa en hel ko som man sen fick spränga i bitar. Min polare tyckte förstås detta var rätt smaklöst (och dyrt) och avstod därför, men hans vän hade andra tankar. Så vännen slog till på erbjudandet, köpte kon och gjorde sig redo för att skicka iväg den till cow-heaven. Men just när han ska klämma till avtryckaren så ångrar han sig, slänger ifrån sig geväret, går fram och hugger tag i kon, och börjar gå därifrån med den. När asiaterna (minns inte vilket land det var) och de andra polarana frågar vafan han håller på med så säger han bara "Håll käften! Det här är fan min ko!" och fortsätter traska iväg med den.

Vet dock inte vad de faktiskt gjorde med kon sen, men vet att asiaterna lät honom ta den...

*Note-to-self: Posta in historier mitt i natten...*

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crippa90:

Det var nog dagens sanning.

Angående överdrivna priser från befälen. Radio 180: 80 000 kr styck. Sant eller bullshit?

Vi sköt lite med pansarskotten som säger 'klick' och skickar ut en laserstråle. Vi fick höra att dom kostar 800.000:- st. Vilket jag inte tror ett skit på
Sen smäller det rätt gött om ett riktigt pskott, det känns som man kan förstöra precis vad som helst med ett sånt

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."