Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Aug 2004

Tv-licens

Vet inte om jag är i fel forum nu, men det är så att radiotjänst ringde mig och ville att jag ska betala tv-licens för att jag köpt en ny tv. Men det är så att jag är skriven hos mina föräldrar och pendlar till min universitetsstad. Jag fick idag en räkning på att betala denna skitavgiften, men det ska jag väl inte behöva? Så länge jag är skriven hos mina föräldrar så måste jag ju ingå i deras licens? Har inte medgett eller godkänt något.

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2002

Nej ring kundtjänst och be dom makulera fakturan och säg att dina föräldrar betalar licens.

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Internet
Registrerad
Feb 2006

Tv-licensen betalas per hushåll, så du skall inte behöva betala nått. ring klaga, bränn upp skitfakturan

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Nov 2007

Hur kunde dom veta att du har köpt TV? Stasi-verksamhet?

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2008

De är skyldiga att rapportera det enligt lag.

Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Nov 2007

Vilka är skyldiga?

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2002
Skrivet av Crippa90:

Vilka är skyldiga?

Återförsäljarna.

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2006
Skrivet av P-NILZ:

Återförsäljarna.

Har inte fått hem ett kuvert när jag köpte från Elgiganten.

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2004

Bestrid fakturan omedelbart och påpeka för dem att du ingalunda är skyldig att betala tv-licens. Jag har haft en del med dem att göra och de är fullständigt inkompetenta. Skickar fakturor istället för att notera att man påpekat att man redan omfattas av en tv-licens; Skickar brev till samma adress där en tv-licens redan finns och i princip anklagar en för att vara kriminell eftersom man inte betalar osv. Jag har inte många öre till övers för dem för att uttrycka sig försiktigt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003

Jag ska också börja skicka fakturor till folk, bara sådär, och sedan skylla på inkompetens om jag blir tagen.

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Aug 2004

Det löste sig efter lång telefonkö... Det roliga är ju att dom ringde mig en vecka tidigare där jag sa att jag INTE ska betala, så skickar dom en faktura ändå. Sen att dom ringer på en söndagkväll och är allmänt dryga i telefon för ju en inte direkt mer betalsugen!

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I skogen!
Registrerad
Jul 2001

Därför man inte ger ut adressen när man köper en tv..
Och måste de ha en adress så typ: Sven Svensson, Sveagatan 1, 12312 Stockholm

Skönt att man inte har en tv, så man slipper bry sig.

Hellre ute än inne.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
GBG o STHLM
Registrerad
Sep 2004
Skrivet av Timpa:

Därför man inte ger ut adressen när man köper en tv..
Och måste de ha en adress så typ: Sven Svensson, Sveagatan 1, 12312 Stockholm

Skönt att man inte har en tv, så man slipper bry sig.

Jag missade ett samtal ifrån radiotjänst häromdagen. Hade varit kul att snacka med dem. När de ringde för något år sedan så sa jag ju att jag förmodligen skulle skaffa en tv i framtiden men inte just då. Har ännu inte skaffat någon TV så vi får väl se vad de säger om de ringer igen^^

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b