Små bärbara med bra byggkvalité/design

Permalänk
Medlem

Små bärbara med bra byggkvalité/design

Jag har nu ett tag letat efter en liten bärbar, ca 11" - 13", och hittat ett antal alternativ som sett intressanta ut på specifikationen. Sen har jag åkt till butik för att känna på dem innan köp och alltid blivit besviken. Flexande tangentbord, knakande gångjärn, plastiga knappar, billiga material i allmänhet. Nu har jag tröttnat och insett att jag kan tänka mig att betala extra för lite bättre kvalité!

Många tillverkare har ju faktiskt ett fåtal modeller där de just satsat på lite mer premiumbygge som ofta är lite snyggare designat dessutom. Exempel på dessa är:

Asus 1008p Karim Rashid
- Asus Eee PC 1008P - 1,66GHz 1GB 250GB 10" - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer
- YouTube - ASUS Eee PC 1008P Karim Rashid Hands On at CES 2010 - English
Som är den bäst byggda netbooken jag känt på, går dock bort för mig då den bara har 10,1" med låg upplösning.
Eller
Asus Lamborghini VX6:
- Asus Lamborghini VX6 - Netbook Reviews
- YouTube - ASUS Lamborghini VX6 with NVIDIA ION
Som specifikationsmässigt är samma som 1215N. Jag har inte känt på den, men den ser mer välbyggd ut än vanliga bärbara.

Det är inte mest designen i sig jag är ute efter utan mest kvalitetskänslan, så kom nu med fler förslag på liknande små bärbara 11" - 13".

Visa signatur

FD Define R4 | ASUS Z170 Pro Gaming | Corsair RMx 550W | Intel Core i5 6600K + Noctua NH-U12S | ASUS GeForce GTX 960 4GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4

Permalänk
Medlem

IBM, Sony och Tohshiba brukar ha mycket bra bygg kvalité på deras kontorsmaskiner alltså inte budget modellerna för hem användare akta dig för tex Acer dom faller i bitar men har bra spesar

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ah, slarvigt av mig, tänkte nog att det skulle framgå lite av exemplen, men hade väl tänkt ca 5000 - 8000, med prestanda som räcker för annat än spel. Tycker att 1215N verkar intressant och lagom prestandamässigt, eller då lamborghinin som är samma dator i botten, men kanske kommer kosta ett par tusen mer?

Nån som vet när/om den kommer till sverige och vad den kommer att kosta, är ca 7000 - 7500 ett rimligt antagande? Asus David?

Acer har en ferarriversion, men den kändes lika plastig som 1810T som den bygger på.

Visa signatur

FD Define R4 | ASUS Z170 Pro Gaming | Corsair RMx 550W | Intel Core i5 6600K + Noctua NH-U12S | ASUS GeForce GTX 960 4GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4