GamingLaptop, Alienware, MSI eller?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Maj 2010

GamingLaptop, Alienware, MSI eller?

Tjena!

Har nyss flyttat till Irland sa ursakta bokstaverna.
Till det jag behover hjalp med:
Tankte kopa en laptop som jag kan gibba det mesta pa med hoga installningar och hog FPS.
Tankte spela allt fran WoW, CS 1.6, CoDMW2 osvosv.

Har surfat runt och last en massa om olika laptops men dom flesta forumtradarna ar gamla, sa jag tankte se om ni kunde hjalpa mig.

Det finns just nu 2 laptops som jag har i atanke,

Alternativ 1:
AlienWare M15x
Processor: (Intel® Core™ i7 740QM (1.73 Ghz, 6MB, 4C)
Grafikkort: 1GB ATI® Radeon™ HD 5850
RAM: 4096MB 1333MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2x2048]

Alternativ 2:
Msi GX740
Processor: - Intel i5-430M 2.26GHz Processor
Grafikkort: - High-end ATi Radeon HD5870 graphics card (with GDDR5 1GB VRAM)
RAM: - 4GB of DDR3 RAM

Det billigare alternativet ar MSI:n vilket landar pa nagon tusenlapp under alienware datorn, men just nu racker budgeten till vilken som.

(Tar garna emot tips om andra "gaminglaptops", kan ju faktiskt ha missat nagon riktigt grym laptop hehe)

Sa det jag ar ute efter ar tips fran er som har en/har anvant nagon av dessa datorer.

Aterigen, ursakta bokstaverna haha.

Tack pa forhand!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2006

Bra att gora sant har pa ARBETSTID EMIL!!

Edit: alienware

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
regnvm Helsingia regio
Registrerad
Dec 2009

De extra pengarna är inte värt det för en alienware, har själv en GX740 och maxar de flesta nyaste spelen eller nära nog. Processor spelar knappt någon roll, i alla fall mellan i5-450 och i7-740.

Laptop: ASUS-G751JY

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Maj 2010

Ah okej, det later hur bra som helst!
Skont att slippa slanga extra pengar om det inte ar vart det.
Skulle du rekomendera Msi:n?
Kommer formodligen att koppla en skarm till den och anvanda den som en stationar nar jag val ar hemma, koper mest laptopen for att latt kunna ta med datorn nar man ar pa resande fot.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Maj 2010

bump

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2005

Jag kör själv på ditt alternativ 1 där och är sjukt nöjd måste jag säga men visst kostar den några extra slantar att köpa. För min del tog jag det mycket för att få support och service via ett såpass stort företag som Dell. Då den är till för att jobba med också sen var det inte jag som slanta upp eller chefen sa att jag fick välja ut vad jag ville ha för laptop och då var valet lätt ..

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Maj 2010

Ah okok, later nice!
Finns det nagon som har anvant MSI GX740:n som kan dela med sig lite information om kylningen, kvailtetskanslan osv?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2005

Thereal_twisted tycks ha väldigt bra koll på msi serien. Han rekomendera mig att kolla in dom när jag frågade om bärbar råd. Angående CPU så tycker jag nog att fyra kärnor känns mer framtids tryggt. Processor och grafik är svårbytt och i vissa fall kanske omöjligt på laptop. Så hellre lägga lite extra från start så att man inte ångrar sig för snabbt för att den inte orkar med.

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
regnvm Helsingia regio
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av Don_W:

Jag kör själv på ditt alternativ 1 där och är sjukt nöjd måste jag säga men visst kostar den några extra slantar att köpa. För min del tog jag det mycket för att få support och service via ett såpass stort företag som Dell. Då den är till för att jobba med också sen var det inte jag som slanta upp eller chefen sa att jag fick välja ut vad jag ville ha för laptop och då var valet lätt ..

Dells support är riktigt dålig, så man blir mörkrädd. Läs tråden om det här på forumet, också är det mycket sämre så jag står vid mitt påstående att GX740 är ett mycket bättre val!

Laptop: ASUS-G751JY

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2005

Nästan all support är kass om man blir bemött av fel person. Överlag så är dom som sitter och svarar i telefon helt okunniga i ämnet. Ta Telia som exempel msn kan prata med 20 personer om samma sak men få olika svar av alla. Jag har haft kontakt med dells support och har ännu inget att klaga på. Men alla får ha sin åsikt det är ju därför det finns så många märken och alternativ. Jag är nöjd med dom iaf. Det är ju som dom som föredrar Mac före pc eller android framför iphone alla är vi olika och tur är väl det.