Angående borttagning av gammal kylpasta

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2010

Angående borttagning av gammal kylpasta

.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Maj 2008

Borde gå bra, kolla dock att din putsduk inte tappar färg pga t-spriten. Dessutom lär pastan sätta sig i duken så räkna med att slänga den efteråt.
Då jag rengjorde min så körde jag med papper, en typ som används till fönster så den lämnar inte en massa fibrer efter sig...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2010

.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Apr 2010

Eller så tar man kemisk ren bensin och lite hushållspapper, tänk bara på att stå under en fläkt för bensinen släpper ut härliga ångor.
Funkade för mig när jag rengjorde en gammal dator.

AMD Phenom X4 965 @4GHz 1.5V | Asus 890GPA-UD3H | Corsair DDR3 4GB 1600 MHz | Radeon HD5770 XFX | Samsung Spinpoint F3 1TB | Fractal Design Define R3 | Fractal Design Integra 500W

Här sitter man och säger till alla att man ska citera.
Men vad gör man själv?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Dec 2009

Aceton + tops går väl också bra?

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stallarholmen
Registrerad
Apr 2009

T-töd och bensin fungerar lika bra, har använd båda och inte märkt någon skillnad. Bara det blir rent som fan.

cat_fish_1:
"fläktarna ska vi ju inte tala om, astmatiker med ett sugrör hade blåst bättre."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stenungsund
Registrerad
Maj 2005

Tro det eller ej men kaffefilter är den ultimata lösningen, det smular inte under några omständigheter, otroligt billigt och man har det för det mesta hemma andra skäl en processor rengöring.

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Aug 2002

kemiskt ren aceton för 15 spänn på ica och tops var ett bra val för mig.

core i5-4670k | asus z87-a| 2x8 crucial vlp 1600mhz | msi gtx 980ti | adata 120gb ssd | aoc g2460pg | xfx pro 850w | cm h212 evo | i ett repigt, defekt fractal design r2

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Unit simplex
Registrerad
Jun 2004

kemsiskt ren acenton/bensin och tops är vad jag använder. Finns en tråd om kylpasta som du kanske kan kolla in.

http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
192.168.1.1
Registrerad
Jan 2010

Kaffefilter va en intressant lösning Funkar det verkligen? Borde testa det då jag hade väldigt för mkt pasta när jag bytte processor :/

Fractal Design R4 (SuperSvensson av chassin, jag vet) / ASUS GTX970+ MSI GTX970 / Samsung 840 Evo 250GB / Crucial BX100 256GB X 2 / Intel Core I7 4770K / G.Skill Ripjaws 2x4GB 2133 MHz / MSI Z87-G45 Gaming / Coolermaster GM650W 80+B / Nochtua NHU12S / EIZO Foris 2421

KRUSIDULLEN ÄR BORTA

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2010

Jag drog bara av min gamla med toapapper, var det inte så smart kanske?

MOBO:Gigabyte P6A-UD-4-B3 PROLLE: i5 2500k@4.2ghz GPU: AMD7970 PSU: Corsair 650W COOLER: Antec h20 CASE: Lian-Li

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Scania-Earth-Milky way
Registrerad
Nov 2001
Skrivet av poww_genius:

Funkar bra det med, det är inget high tech som många tror att få bort gammal kylpasta. Att hålla på med lösningsmedel är helt onödigt.

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004

En kombination av lösningsmedel och hushållspapper alternativt filterpåse är helt ok.

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2010
Skrivet av poww_genius:

Har gjort så med mina prollar o aldrig haft några problem, man får se till att de inte blir några rester bara

Fractal Design R3, Win7, I7 2600k @ 4,5GHz, Noctua NH-U12P, 8Gb vengeance LP, Asus 6970 DC II 2GB, Asrock P67 pro3, Force GT 120GB, BenQ 24" (LED) + Hyndai 22", Logitech G19 G5 G35 , Steelseries 5H v2
Ala_95: Musen är skön men du blir svettig om händerna