13" Timeline, utan CD-/DVD-läsare?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Okt 2004

13" Timeline, utan CD-/DVD-läsare?

Hej allihopa!
Håller på att hjälpa min flickvän med köp av bärbar dator och vi har lyckats komma fram till att det är en Timeline hon vill ha. Kollade lite på prisjakt å den som var toprankad såg ju kanonfin ut. MEN, och ett stort men, när vi kollar på infon så står det "Optisk enhet: Nej". Och på bilderna syns det inget heller. Har den alltså verkligen ingen CD-/DVD-läsare (eller nåt liknande)?

Egenskaper för Acer Aspire TimelineX 3820TG-5454G32n (LX.PXZ02.003) <-- Den är det vi kollat på.

Nöken - A Pet Dragon for Bold Princesses

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jun 2009

Nej, det är korrekt. Den har ingen CD/DVD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå/Kalix
Registrerad
Okt 2004

Har ni en annan dator i hushållet så klarar man sig utan dvd på den bärbara..

Vi har tom Blu-ray på våran bärbara men har inte ens testat den varken med dvd eller bd

Allt är på usb-stickor numera och om man behöver nån driver så laddar man bara hem senaste direkt istället...

Jag själv vill ha en Ny bärbar som är lite mer ultraportal typ 13.3" och då skiter jag gärna i läsaren, man för ju några fördelar också...

Fractal Design Define C <|> Corsair HX620W <|> Asus Z170 Pro <|> Intel 6600K + Be qiuet Pure Rock <|> Samsung 850 Evo 500GB ssd <|> Corsair 16GB <|> Asus GTX 1070 Dual OC <|> Asus AC86 <|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jul 2001