Mozilla visar koncepttelefonen Seabird

Permalänk
Melding Plague

Mozilla visar koncepttelefonen Seabird

Utvecklaren Mozilla har låtit användare lämna förslag på hur de vill se framtidens webbanslutna telefon. Resultatet blev konceptet Seabird.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Gillar själv inte touch, men efter att dem tog bort headset'et så satt jag med , nej rättelse jag sitter fortfarande så
Men priset vill man ju inte ens spekulera i.... 20k ?

Permalänk

denna telefon verkar ju oändligt mycke coolare än någon iPhone ifall denna skulel komma till verklighet

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Medlem

Villha status på den eller vad 0.0

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Jag hade köppt den om den så kostat 30k! fy fan vad jag vill ha den!

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Mozilla har ju dock sagt att de inte kommer att utveckla vidare iden, eftersom de inte vill tillverka mobiltelefoner.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Skrivet av cat_fish_1:

Jag hade köppt den om den så kostat 30k! fy fan vad jag vill ha den!

Har haft samma mobil väldigt länge nu och inte bryr jag mig speciellt om sånt heller, men jag håller med dig ha känslan är nästin till manisk nu skulle nog sälja min själ för denna "mobil" om man nu ska kalla den för det

Permalänk
Medlem

Skulle nog vara oerhört mycket problem med batteritiden. Man har redan det idag, med alla smartphones.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Gillar själv inte touch, men efter att dem tog bort headset'et så satt jag med , nej rättelse jag sitter fortfarande så
Men priset vill man ju inte ens spekulera i.... 20k ?

Skulle inte tro att de skulle gå så mycket över Galaxy S, eftersom inte av de som visats kostat speciellt
mycket utom projectorerna.

Skrivet av Cable:

Skulle nog vara oerhört mycket problem med batteritiden. Man har redan det idag, med alla smartphones.

Skulle jag inte heller tro.. Ända gången är då man skriver med båda projektorera vilket antagligen bara blir då man skriver långa email m.m. För övrigt så måste ju usb dongeln ha ett eget batteri och
båda projektorerna kommer mest/enbart användas med laddningstationen.

Väldigt grym telefon, skulle vara trevligt ifall någon tillverkare skulle kunna utveckla vidare och kanske göra
den till verklighet men de skulle väl ta många år antar jag.

Permalänk
Medlem

Cool idé.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

neardgazm

Permalänk
Permalänk
Medlem

hade varit overkill som satan om den hade varit under utveckling nu
och 30k är nog hälften av vad den hade kostat

Permalänk
Musikälskare

WE HAVE THE TECHNOLOGY !

Hehehe ja den hade varit trevlig att införskaffa ^^

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Det ända problemet med denna underbara skapelse är att vi har inte rätt typ av batteri utvecklat än ^^ allt annat skulle kunnat gå

Permalänk
Medlem

Den var ju hiskeligt ful. Men det verkar vara en leksak i mångas smak ändå

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Saken är att det kommer att komma sådana telefoner vare sig vi vill det eller inte de närmaste åren, så det är bara o vänta
Sen om man tycker att den är ful eller inte, mja, tekniken finns tillgängligt för alla.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Hur cool som hellst. Som den prylgalning man är så är Vill ha faktorn skyög på den där.
Men man får väl sevad framtiden har att erbjuda

Visa signatur

"Berzerker don´t die, they wuss out ;)"

Permalänk

Gaaah!! Mozilla, sälj idén till HTC eller nått så denna lilla godbit får se dagsljuset

Permalänk
Medlem

50k+? :>

Permalänk
Medlem

OJ ...

Älskar projektor tangentbordet så nice!

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk

Wow..

Visa signatur

Gammalt nick: Darkst@r
Intel Core i7 860 @ 3,6 GHz/Noctua NH-D14|Asus GTX 970 Strix|2x2 GB Corsair Dominator DDR3 1600 CL8|Asus P7P55D Deluxe|Intel X-25M G2 80GB|Samsung 850 Pro 256 GB|Samsung Spinpoint F3 1TB|Windows 7 Home Premium 64-bit|Nanoxia Deep Silence 1|Corsair VX550|

Permalänk
Medlem

EN lösning, ifall man vill ha projektorn vid annan användning än vid dockningsstation, vore ett externt batteri på några watt. Eller en extern bränslecell, men etanol. Resten av funktionerna bör klara sig utan större problem, utan ett större batteri.

Mozilla har verkligen fått med det mesta!

Visa signatur

| Case: Fractal Design R2 | Nätagg: Be Quiet | Moderkort: Asus crosshair formula IV | CPU: Amd phenom 1055t | Ram: 8GB | Hdd: Samsung f3 500GB | Grafikkort: xfx 460 ti |

Permalänk
Medlem

Vem visste att Mozilla satt inne med så kreativa människor. Otroligt najs concept... men från lite oväntat håll i min mening.

Permalänk
Medlem

Nej usch, det skulle aldrig gå hem

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Roligt att se hur många som faktiskt är iphone nissar här..

Såg så jävla bra ut, hoppas det är snar framtid på denna lilla pärla

Permalänk

om den kommer ut är den min!

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Medlem

Jag...Vill...Ha...Den...Där...Coola...Saken.. !

Permalänk
Medlem

fantastiskt coool sak fin men dock lite överdrivet att den skall vara så bulig på översidan, de bör också se till att d efixa bra batteritid som man nu skall kunna använda den som en projektor
Riktigt fin design, den skall man lätt ha Iphone är uttråkad och meningslös å ha efter att man nu har använt den i 7 månader haha

Visa signatur

Lian Li O11D XL - ROG Certified Edition, Vit | I9-10900K | ASUS ROG STRIX LC 360 RGB | ASUS ROG Strix Z490-A Gaming | MSI NVIDIA GeForce RTX 2080 | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB DDR4 3600MHz | ASUS ROG Strix 850 | 1TB Samsung 980 PRO MZ-V8P1T0BW |

Permalänk

Men. Kan man inte prata i headset:et samtidigt som man navigerar på telefonen?

Visa signatur

markushedlund.com

Workstation: Define R4, KFA2 GTX 670, FSP Aurum 400W, AMD Phenom2 X6 1055T, Asus M4A89GTD PRO/USB3, Corsair 8 GB 1666 MHz, Samsung 830 128GB, Intel X25-M G2 80GB, Scythe Mugen 2
Server: PicoPSU, Intel Atom 330, 4 GB ram, Intel SSD 40 GB + olika diskar