Steelseries Shift med utbytbara tangenter

Permalänk
Melding Plague

Steelseries Shift med utbytbara tangenter

Gamingexperterna på Steelseries lanserar tangentbordet Shift med utbytbar knappsats.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Riktigt intressant faktiskt, grym! ser helt ok också

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Ehem, det där ser ut som mitt gamla Z-board tangentbord fast med några extraknappar på ramen. Det var väl funktionellt och kostade inte mig mer än ~400:-. Så att ny lansera denna gamla mindre bra produkt under nytt namn och till dubbelt pris känns inte som en hit...

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk

nja om dom inte fixat i ordning denna iaf, hade ett zboard men ghostningen och kanpp haveri på det var ju att man drämde zboardet i vägen och köpte ett Sidewinder x4 istället ;P så dubbla pris nja kommer nog floppa

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Medlem

Mycket intressant. Genialiskt och snyggt!

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem

Läste om detta igår, ett mycket större och klumpiga Z-board, totalt meningslöst.
Flopp keyboard i mina ögon ;o Om dom skulle satsat på något i den prisklassen skulle de varit ett mekaniskt med andra switchar och kanske några fasta multimedia knappar eller ljus som widow.

detta ser sjukligt stort och bökigt ut, och zboard har alltid varit skräp för hur de känns och det kommer detta också vara med utbytbara "skal".

Permalänk
Skrivet av GeneT1c:

Mycket intressant. Genialiskt och snyggt!

kanske intressant, men inte är det snyggt iaf liknar zboard för mycke dock lite annan krimskrams på detta kostar det dubbla, ne håller mig till mit underbara Sidewinder X4 istället för dyrt skräp ...

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Hedersmedlem

Zboard, någon? Zboard blev väl aldrig någon succé direkt?

Permalänk

ne kan inte säga att det blev det, jag råkade dit för den hypen dock drämde mitt zboard i väggen på ett lan för flippa loss på den onormala ghostningen som fanns i mitt iaf

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk

Kännas som endel kommer köpa det.. men frågan är om det verkligen är något och ha?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Avstängd

Ser robust ut Liksom grov och stor :P. Like mine

Hur fungerar det med Mic och ljudet som är inbyggt i T-bordet? är det krångligt att fixa så det funkar?

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Den enda positiva saken med tangentbord av denna typ är att knappsatsen är lätt att göra ren och sedan är det bara att torka utav insidan av ramen, problemet är dock att det inte är användbart och att skriva är väl vad man har ett tangentbord till?

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

ser ut och föra oväsen

Visa signatur

MB: Gigabyte Z690 Gaming X DDR4 | CPU: 13700K | RAM: DDR4-3200 64 GB
GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterFo Skärm: Acer Predator 4K 27" XB273KGP
DYSLEKTIKER Kan innehålla spår av språkfel

Permalänk
Medlem

Tyckte det var ganska snyggt först men blev anti när jag läste om zboard plagiatet, vill inte ha ett rangligt tangentbord som man måste byta knappsatser på.

Permalänk

mjo tänkte också det först när jag såg rubriken med ett nytt fräscht tboard från steelseries men när jag såg att dom kör samma stuk som zboard så ne

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Medlem
Skrivet av piddeman:

Ser robust ut Liksom grov och stor :P. Like mine

Hur fungerar det med Mic och ljudet som är inbyggt i T-bordet? är det krångligt att fixa så det funkar?

Körde det på ett razer bord, funka prima tom utan drivers.

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Den enda positiva saken med tangentbord av denna typ är att knappsatsen är lätt att göra ren och sedan är det bara att torka utav insidan av ramen, problemet är dock att det inte är användbart och att skriva är väl vad man har ett tangentbord till?

Eller spela med!
Varför är det inte användbart? Det är ett tangentbord..
Om man inte använder Word eller dylikt i jobbet så kan jag tänka mig att spel är det som t-bord används till främst till.

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

Ser riktigt trevligt ut

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gratzner:

Eller spela med!
Varför är det inte användbart? Det är ett tangentbord..
Om man inte använder Word eller dylikt i jobbet så kan jag tänka mig att spel är det som t-bord används till främst till.

Nej, plastiga och vickiga tangenter som inte har någon som helst känsla och som ofta ger fördröjning och eller ghosting, så det fungerar tyvärr inte bra till spel heller. Tro mig Jag har försökt att använda mitt gamla Zboard till spel men man blir bara förbannad och frustrerad, vilket resulterar i att tangentbordet tar stryk.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Musikälskare

Ser ut som en leksak, satsa på riktigt mekaniskt T-bord istället...

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

För den summan + ett par knappsatser hade jag köp ett mekaniskt istället.

Permalänk
Medlem

jag klarar mig inte utan bakgrundsbelysning, för ja e sån noob på att hitta tangentbordet i mörkret ....

Permalänk
Medlem

Nej det här såg mer ut som nått lego hade hittat på, mer mekaniska istället tack

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Detta låter ju bara löjligt? Ska det göra det lättare att hitta en knapp? :S Fan, folk som spelar vet ju va var sina knappar sitter. + att dom flesta byter ju fan knapp till diverse "kommandon". T.ex. i Call of Duty 4 - Modern Warfare är "stab-knappen" som jag vill kalla det (kniv/melee) på V. Det är enormt många som vill byta ut denna knappen. Jag t.ex, bytte den till en knapp på musen. Likaså med granat-kast-knappen, G. Den hamnade också på musen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Goo5e:

Detta låter ju bara löjligt? Ska det göra det lättare att hitta en knapp? :S Fan, folk som spelar vet ju va var sina knappar sitter. + att dom flesta byter ju fan knapp till diverse "kommandon". T.ex. i Call of Duty 4 - Modern Warfare är "stab-knappen" som jag vill kalla det (kniv/melee) på V. Det är enormt många som vill byta ut denna knappen. Jag t.ex, bytte den till en knapp på musen. Likaså med granat-kast-knappen, G. Den hamnade också på musen.

Precis så har jag också gjort,det blir ju mycket enklare att kontrollera så mycket som går med en enhet,dvs musen:)

Visa signatur

Asus Commando Q6600@3,6GHZ Coolermaster Gemini2 8GB Corsair Dominator Intel X25-V 40GB Samsung 250gb Gainward GTX295(på garantibyte) Win 7 Home Premium X64.......

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GeneT1c:

Körde det på ett razer bord, funka prima tom utan drivers.

Då får man nästan fundera starkare på att inskaffa ett T-bord med line in och mic

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk

Jag kan hålla med om att Z-board med utbytbara knappsatser inte var någon höjdare, däremot lirar jag (tillsammans med flertalet bekanta) på Zboard Merc, numera Steelseries Merc. Helt underbart och fungerar klockrent, det enda som skulle kunna klanka på möjligtivs är lite plastig känsla, men det försvinner i samanhanget

Visa signatur

muttesmutte

Permalänk

Meh

Känns lite onödigt, vem skulle stirra ned på tangentbordet när saker händer på skärmen? Och 7 samtidiga knapptryck? Jag kan slå ner alla tangenter samtidigt på mitt Das Keyboard S Ultimate och ALLT registreras. Är väl iofs riktat till en lite yngre publik skulle jag tro, är ju även ett schysst partytrick haha x) Skulle inte köpa det själv för det ändamålet dock, jag nöjer mig med ett helt blankt tangentbord som klickar högre än en skrivmaskin!

Visa signatur

Cooler Master HAF 932 | Intel Core i7 920 @3.6 GHz | ATI XFX 6970 2GB | 18GB Corsair XMS3 @1600MHz | Corsair HX750 | Noctua NH-U12P | ASUS P6TD Deluxe | Samsung 830 Series 128GB SSD | Samsung Spinpoint 1 TB 7200 RPM | Windows 7 Professional 64 bit | Das Keyboard S Ultimate | Steelseries Siberia V2 | Steelseries Ikari

Permalänk
Medlem

Varför skriver en del nästan alltid negativa kommentarer på sweclockers?