första laptopen köpet! köpråd

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mora
Registrerad
Jan 2010

första laptopen köpet! köpråd

Tjenare tjenare nu har jag kommit fram till att jag ska köpa en dator då jag är i behov av en i skolan.

Nu är frågan min budget är 7000kr helst inte över men kan gå över någon hundring.datorn ska vara föra att göra läxor, surfa och spela lite lätta spel så som Sc2 å code 4 och lite nyare spela som kommer så som Diablo 3 och portal 2.

vikten på datorn spelar roll. men efter som min familj åker runt till släktingar mycket så skulle de vara bara att datorns min batteri tid är 4 så är de bra för mej.de som skulle vara ett plus är om datorn har mic och webbcam hade de varit bra inget måste.datorn tum på skärmen spelar inte någon stor roll. som sakt jag har 0 kolla på bärbara-datorer så jag uppskattar verkligen hjälpen!

Mvh Anthon!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2010
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halland
Registrerad
Mar 2008

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jun 2007

Jag har laptopen som sistnämnde har länkat till. Byggkvalite är helt okej. Riktigt bra för att vara Packard Bell. Här listar jag över de saker jag gillar och inte gillar.

Positiva:

- Byggkvalite
- Mycket prestanda för pengarna
- Hyfsad batteritid på ca 3h och 30 min
- Flera gränssnitt som HDMI, 4 USB

Negativa:

-Touchpaden
-Tangentborden (Smaksak tror jag)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2006

Denna kanske? Inte samma processor, men inte så stor skillnad. inWarehouse.se - Acer eMachines E730G 15.6" HD