köpråd om bärbar dator. (sry csm101)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sweden
Registrerad
Okt 2008

köpråd om bärbar dator. (sry csm101)

Hej, jag har tänkt att köpa en bärbar dator. Jag hade tänkt använda den till både spel, videostreaming och studier. Så en kraftfull ultraportabel dator med hdmi för bild och ljud vore perfekt. Jag har kollat runt och fann den här. HP Pavilion dm1-2020eo 11,6-tums laptop med 5GB DDR3 RAM! - Dator - Laptop - Laptop 11 - 12 tum
Har inte hittat jätte många recensioner , men den verkar helt okey. Den har hdmi, bra med minne, lätt och i stort sett allt jag letar efter. Men sen såg jag processor kraften. Sedan är jag lite fundersam över grafikkortet. Min fråga blir då, kommer den här datorn kunna spela upp hdmi filmer med 3d på en 40" tv. Eller spela mer kraftkrävande spel så som crysis på hyfsat hög kvalitet VIA hdmi på en 20"-23" datorskärm?

Jag har kollat runt efter pc requierment hemsidor men inte hittat någon där man skriver in datorns komponenter för att se spelen man kan spela. Så skulle vara jätte nöjd med ett forumsvar med ett ja, nej, eller här har du en hemsida där du kan kolla det själv.

Tack på förhand,

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bästkusten
Registrerad
Jun 2009

Ska du ha en kraftfull ultraportabel laptop som du kan spela crysis på så får du nog betala lite mer än 6k är jag rädd... Du får väl kanske kolla uppe i 15-20k klassen, och du kommer nog få räkna med usel batteritid.

|| 2700K @ 4.7GHz || MSI GTX 1080 TI Gaming X || Xonar DG || Samsung 750 EVO 500GB & OCZ Agility 3 120GB & Crucial C300 64GB & Crucial V4 256GB || XFX XXX 650W || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.