Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Partille
Registrerad
Sep 2010

Laptop för gaming

Tjenare, jag kan inte speciellt mycket om datorer elr vad som krävs av dom för att kunna spela.
Det enda jag vet jag ska kolla efter är grafiken typ.
Har hittat en dator som jag hade tänkt skaffa mig och ha att spela på. Jag kräver inga tiptop grejer. Har inte tillräckligt bra ekonomi för att lägga uppemot 9-10k på en dator. De fleste säger att jag ska bygga en stationär istället, men eftersom jag spelar mer hos andra än hemma så blir det smidigare med en laptop.

Den datorn jag hade tänkt skaffa är en HP dv7-3135 från billigteknik.se
Länk -> Billigteknik.se:HP dv7-3135 17" Demo 2.3Ghz Tur®Dual HDMI ATI4650 4GB/640 N Win7

Nån som kan säga mig om det e nått att ha?

Det är ett demo-ex. Har det nån stor betydelse?

Kan ju tillägga att det framför allt är WoW och cs 1.6 som jag spelar.

Otroligt tacksam för hjälp.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2006
Skrivet av dolorosa:

Tjenare, jag kan inte speciellt mycket om datorer elr vad som krävs av dom för att kunna spela.
Det enda jag vet jag ska kolla efter är grafiken typ.
Har hittat en dator som jag hade tänkt skaffa mig och ha att spela på. Jag kräver inga tiptop grejer. Har inte tillräcklgit bra ekonomi för att lägga uppemot 9-10k på en dator. De fleste säger att jag ska bygga en stationär istället, men eftersom jag spelar mer hos andra än hemma så blir det smidigare med en laptop.

Den datorn jag hade tänkt skaffa är en HP dv7-3135 från billigteknik.se
Länk -> Billigteknik.se:HP dv7-3135 17" Demo 2.3Ghz Tur®Dual HDMI ATI4650 4GB/640 N Win7

Nån som kan säga mig om det e nått att ha?

Det är ett demo-ex. Har det nån stor betydelse?

Kan ju tillägga att det framför allt är WoW och cs 1.6 som jag spelar.

Otroligt tacksam för hjälp.

Demoex betyder att det kan finnas mindre slitage men garantimässigt etc är det som en ny maskin.
Är 17" skärm ett krav? Annars finns det andra maskiner som har mer kraft som t.ex. Packard Bell EasyNote TM82-SB-942NC 15,6-tums laptop med tre-kärnig processor! - Dator - Laptop - Laptop 15 - 16 tum (under förutsättning att den använder GDDR3 grafikminne - har inte lyckats bekräfta det).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Partille
Registrerad
Sep 2010

17" skärm är absolut ingen krav. Men det var en av de få datorer i den i prisklassen jag hittade (den e ju billigare pga att det är ett demoex).
Grejen är att jag kan inte lägga mer än max 8000 kr på en dator.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Partille
Registrerad
Sep 2010

No1 else?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halland
Registrerad
Mar 2008
Skrivet av dolorosa:

No1 else?

Packard Bell EasyNote TM82-SB-942NC hos netonnet.se, 6790 kr.
Mycket spelprestanda för pengarna.

* 15,6-tums LED-skärm
* AMD Phenom II X3 N830
* 4 GB DDR3 RAM
* 640 GB hårddisk
* ATI HD 5650 1024 MB
* HDMI-anslutning

Packard Bell EasyNote TM82-SB-942NC 15,6-tums laptop med tre-kärnig processor! - Dator - Laptop - Laptop 15 - 16 tum

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Partille
Registrerad
Sep 2010

Tackar, låter bra. Ligger precis i rätt prisklass också