Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Dec 2001

Köpråd: Säng, helt lost

Ska flytta om 2veckor, har gjort av med min nuvarande säng (160x200) och söker en ny, då jag flyttar från 65 till 35kvm behöver jag något mindre säng.
Budgeten ligger på ~3000kr
Har kollat in loftsängar och sängskåp, men dom som ser snygga ut jag hittat går lös på 10.000+, vilket är galenskaper.

Så, det jag söker är en säng, alternativ till säng, t.ex. en bäddsoffa, krav 120/140bred.
Har kollat Ilva, Ikea, div compactliving butiker, men jag är helt lost, hittar ingenting som man kan vara sugen på.
Så vad säger Swec, vad ska man ha för säng i en liten etta?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2002

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2001

kolla blocket så kan du ju få ganska mycket säng för den slanten

Pain is temporary, glory is forever

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Summer '79
Registrerad
Maj 2002

Ehh? Denna så klart...

CPU: Intel Core i7 4770K @ 4.2Ghz Motherboard: Asus Maximus VI Hero GPU: Zotac GeForce GTX 780 AMP Edition Memory: Kingston Beast 16GB @ 2400Mhz SSD: 240GB Intel 530 PSU: Corsair AX 860W 80+ Platinum Chassi: Corsair Obsidian 750D OS: Windows 7 x64 Professional 3Dmark11: 13739 3Dmark Vantage: 42063 Valley Benchmark 1.0 Extreme HD: 3016

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skogen
Registrerad
Mar 2003

Åk och provligg! Jysk har väll en del rea nu och dom lär väll vara jämbördiga med Ikea.

- Allt om nätagg - Jag är inte nörd, jag är entusiast :) -

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2008

Ikea har bra sängar också

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2005

Gå till affären och provligg (inte ha sex i dom såklart) och känn vilken som passar dej, man kan inte bestämma sej genom att kolla i en katalog eller internet då man inte kan känna på dom så åk till affären med någon (eller själv) och känn dej fram, kom ihåg att det är DU som ska ligga mest i den så den ska vara bekväm för dej och inte för den som du har med dej till affären, ramar kan du ta med en tjejkompis eller något och går efter vad som är snyggast alternativt billigast och kom ihåg, maddrassen ska vara skön för DEJ.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Dec 2001

ikea ilva och liknande inplanerat imorgon, får väl se om man kan hitta nånting användbart