Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Alingsås
Registrerad
Sep 2010

Gaming Laptop Tråden!!!

Hej

Nu är jag tillbaka... jag ber om ursäkt ifall jag var störande (jag vet att jag var det) men jag är lite galen, paraniod och sådana saker så... då blir det så. Men nu så samlar jag allt i en tråd.

Jag har ju tänkt på G73JH... både för att den är snabbare och billigare. ATI HD 5870 är till och med snabbare än Nvidia GTX 480M (som är på 2Gb VRAM) och är definitivt snabbare än GTX 460M. Men med den här är det nog så att den processerar "sakerna" snabbare... ett väldigt enkelt exempel: 2Gb på en sekund, 1Gb på en halv sekund. Men är den verkligen bra? Vissa säger att den inte är bra?

Hur är det med importdeclarationsavgift? Om man ränkar ut på tullverket.se hur mycket det kostar så står det att man ska fylla i den... hur är det med det?

Priset för laptopen är $1050... det är en G73JH-RBBX05 REFURBISHED (man kan alltid hitta en ny och inte "refurbished").

Men ifall någon vet om man kan köpa den i europa någonstans (har googlat men jag hittade inte). Eller någon annanstans utanför europa.

Några kommentarer om den här gaming laptopen?

M.v.h

Max

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
uddevalla
Registrerad
Maj 2008

Låda: Chieftec Aegis Midi. Prolle: intel core 2 E6750 2,67. Minne: Corsair TWIN2X 6400 DDR2. Hårddiskar: WDC 320 gb, Samsung Spinpoint 1TB. Grafik: GeCube HD3870x2 1gb.
Såld!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2010

Betala bara de där extra 2 tusen så slipper du allt trassel och vi slipper alla dina trådar...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2001

Angående import:
Det är ingen tull på datorer. Däremot får du betala den svenska momsen på 25%.

Tull och moms på vanligt förekommande varor - Tullverket [NS4 version]

Fractal Design Define R2 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-890GPA-UD3H | AMD PhenomII X6 1055T | Corsair 4GB (2x2) 1600MHz XMS3 | PowerColor Radeon HD5850 PCS+ 1GB | Crucial m4 SSD 64GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Alingsås
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av R_awd:
Skrivet av Mindtraveller:

Betala bara de där extra 2 tusen så slipper du allt trassel och vi slipper alla dina trådar...

Skrivet av Blissing:

Angående import:
Det är ingen tull på datorer. Däremot får du betala den svenska momsen på 25%.

Tull och moms på vanligt förekommande varor - Tullverket [NS4 version]

Det är en Intel Core i7 på 1,6Ghz som overclockas till 2,8Ghz (till och med till 3,0Ghz). 6Gb RAM som man kan uppgradera till 16Gb RAM. Och något mer.

Trasslet är nog värt vad man får... och mina trådar kan vara (är) irriterande... men man får reda på saker.

Ja... 25% skatt... men sedan så skriver dom att det kan tillkomma importdeklarationavgift. Men hur mycket är det?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Alingsås
Registrerad
Sep 2010

Eller är det några andra gaming laptops som är bra?

Trädvy Permalänk
Forumledare
Plats
Jönköping
Registrerad
Jun 2004

Observera att det är förbjudet att skapa flera trådar om samma ämne. Vänligen läs § 3 i http://www.sweclockers.com/forum/regler. Eftersom du har skapat så många trådar om det här nu, är jag rädd att jag måste låsa samtliga. Jag förstår att du bara försökte få svar på dina frågor, men för oss är det viktigt att det blir rättvist så att vissa inte skapar flera trådar för att få mer uppmärksamhet. Jag hoppas att du har förståelse för det. Om du skapar ytterligare trådar om samma ämne, kommer du att få minst en månads avstängning.

*tråd låst*

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på modereringen/forumet och glöm inte att tala om vilken tråd det handlar om. Kontaktvägar: albert@sweclockers.com, kontaktformuläret och moderatorernas gemensamma pm-konto. Annat användbart: regler och feedbackforumet. Funderar du på att anmäla ett inlägg? Tveka inte! Gör det även om du är osäker. Det är vår sak att bedöma det, inte din.