Windows Live Essentials 2011 ute nu

Permalänk
Melding Plague

Windows Live Essentials 2011 ute nu

En ny version av Microsofts programpaket Windows Live Essentials 2011 är redo för nedladdning på mjukvaruföretagets webbplats.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trevligt att det kommer nu på svenska

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

Windows Live? Tack men nej tack, vart less på deras skitiga interface och alla reklampopups, gick över till Miranda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cybertrash:

Windows Live? Tack men nej tack, vart less på deras skitiga interface och alla reklampopups, gick över till Miranda.

A-patch

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Cybertrash:

Windows Live? Tack men nej tack, vart less på deras skitiga interface och alla reklampopups, gick över till Miranda.

Håller med men version 8.5 + A-patch är riktigt trevligt

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Vi som kör beta. Har den uppdaterats automatiskt eller?

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Håller med men version 8.5 + A-patch är riktigt trevligt

Vi får ta och bilda klubb ^^

OT: Rätt irriterande att man inte kan installera exempelvis moviemaker utan att MS ska uppdatera ens msn... aja går ju att kringå.

Edit: nya moviemakern är riktigt neat!

Permalänk
Medlem

tråkigt att det inte går att använda om man fortfarande har xp :/

Permalänk
Medlem

Tänkte prova skiten för att se va fan de e. Troligtvis vill M$ hjärntvätta mig med reklamsmörja jag aldrig bett om.

Kan man avinstallera om/när man blir less?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jookeer:

Tänkte prova skiten för att se va fan de e. Troligtvis vill M$ hjärntvätta mig med reklamsmörja jag aldrig bett om.

Kan man avinstallera om/när man blir less?

Varför skulle man inte kunna det?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Testar och det ser bra ut. Lite störigt att de ska sortera på bredden men det var bara att göra ett smalare fönster.
Någon som vet hur man kan sortera efter e-post som på den gamla goda tiden (2008 versionen) för det är också störigt när folk ständigt byter namn så man vet inte vem som är vem till slut!

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

Har hänt många ggr förr att efter avinstallation så finns det fortfarande spöken kvar i registryt.

Jaja, får imagebacka sys innan så är man på den säkra sidan.

Permalänk
Medlem

Nya MSN suger något så otroligt. Microsoft försöker göra det till "MSNBOOK" eller något. Skit säger jag bara! Avinstallerade efter 5minuter.

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leqher:

Nya MSN suger något så otroligt. Microsoft försöker göra det till "MSNBOOK" eller något. Skit säger jag bara! Avinstallerade efter 5minuter.

Jag tycker om det iaf. Du behöver ju knappast aktivera dessa feeds om du inte vill.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Jag gillar de. Störde mig till en början på att om man skriver ett personligt medelande i Live Messenger kommer det också upp som en statusuppdatering på Facebook, men va ju bara att stänga av

Gillar att dom kör lite dehär Zune-gränssnittet i mycket dom gör nu MS, känns enhetligt.

det går för övrigt minimera till mer alldaglig MSN-stil om man inte orkar me de nya gränssnittet.

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem

HERREGUD VAD HAR DOM GJORT MED SMILEYSARNA! :@

Permalänk
Medlem

VO FON :@

Permalänk

smileysarna ser skit ut.Någon som vet hur man ändrar visningsnamn,jag skickas bara till min Hotmail hela tiden när jag trycker på redigera namn?

Visa signatur

i5 750 3,7ghz,xfx hd 6870(snart ett till), gigabyte mobbo,corsair 60gb ssd,1250gb hdd, lian Li k62, 4gb ram, corsair agg 550w.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle2003:

Testar och det ser bra ut. Lite störigt att de ska sortera på bredden men det var bara att göra ett smalare fönster.
Någon som vet hur man kan sortera efter e-post som på den gamla goda tiden (2008 versionen) för det är också störigt när folk ständigt byter namn så man vet inte vem som är vem till slut!

Tryck på komprimerad vy bredvid inkorgen?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Det verkar bra tycker jag, det är bara smileysarna som är inte är välkommna! :'(

Hur byter man tillbaka dem?

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk

Haha ja alla smileys ser helt cp ut. ^^

Permalänk
Inaktiv

Den här versionen av Live var ju....rent j*vla skräp. :S Så äckligt nerklottrat med banners och onödiga funktioner. Läskigt hur MSN loggar in mig på Facebook utan rätt uppgifter (nej, jag har inte samma lösenord och inte sparat det i webbläsaren).

Permalänk
Medlem

Live Essentials är mer än Messenger... Mail, Mesh och Moviemaker FTW.

Permalänk
Medlem

ääh kör forfarande 8.5 + mess patch.. enkelt och bra.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Vilket *Beeeep!!!* Man kan ju inte ha custom namn mer! Man har bara sitt riktiga namn.. va i helvete..! Ångrar direkt att jag installerade detta.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eltarion:

Vilket *Beeeep!!!* Man kan ju inte ha custom namn mer! Man har bara sitt riktiga namn.. va i helvete..! Ångrar direkt att jag installerade detta.

Gå in och ändra ditt namn på ditt hotmailkonto så ändras det på msn med.

Förövrigt så stör jag mig på flera grejer. Skrev en halv A4 till Microsoft om det. Förväntar mig ingen större respons dock.
Exempel: Går ej chatta när man är visa som offline, vad jag lyssnar på off/on-switch är mer oåtkomlig, delvis begränsade användarnamn, autovisning av bildlänkar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jookeer:

Tänkte prova skiten för att se va fan de e. Troligtvis vill M$ hjärntvätta mig med reklamsmörja jag aldrig bett om.

Nä vadå, det är ju bara 1 Toolbar som inte går att välja bort i installationen

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Skrivet av scienta:

Nä vadå, det är ju bara 1 Toolbar som inte går att välja bort i installationen

Vad pratar du om, var ju bara att klicka bort allt man inte ville ha (dvs allt utom msn).

För att bli av med reklamen, dvs blockerad lägger man bara till rad.msn.com som en blockerad hemsida under nätverks säkerhet.

Block Ads in MSN Live Messenger four forces

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Nä vadå, det är ju bara 1 Toolbar som inte går att välja bort i installationen

Kör man på express installering får man räkna med att få massa skit på datorn tyvärr Det är bara bocka ur rutan om du själv väljer vad som ska installeras...

Permalänk
Medlem
Skrivet av exroz:

Gå in och ändra ditt namn på ditt hotmailkonto så ändras det på msn med.

Förövrigt så stör jag mig på flera grejer. Skrev en halv A4 till Microsoft om det. Förväntar mig ingen större respons dock.
Exempel: Går ej chatta när man är visa som offline, vad jag lyssnar på off/on-switch är mer oåtkomlig, delvis begränsade användarnamn, autovisning av bildlänkar.

Visst kan man de.. men då måste man skriva in ett för och ett efternamn och du kan bara använda bokstäver, inga andra tecken.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.