Fallout: New Vegas kräver dual-core

Permalänk
Melding Plague

Fallout: New Vegas kräver dual-core

Om lite drygt två veckor är det dags för ett nytt kapitel i spelserien Fallout. Nu släpps de officiella systemkraven.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Oooo, vad jag längtat efter denna bara TES V som fattas nu för att jag ska bli riktigt glad

Permalänk
Medlem

Ser inte riktigt nyhetsvärdet med denna men... ganska övertygad om att det går att köra med en über-snabb single-core också rent teoretiskt. En enskild tråd ser ju inte när och hur en annan tråd exekveras.

Visa signatur

// Jay-C
CPU: i7 2600K @ 4.5GHz 1.35V (load) w/ H80i v2 | GPU: GTX 1660 GAMING
SSD: MX500 500GB | MB: P8Z68-V Pro | RAM: 2x8GB G.Skill 2133 MHz CL11
APU: X-Fi Titanium Pro | PSU: AX850
Samla alla dina betalkort, gratis valutaväxling, Google Pay m.m. med Curve. £5 bonus med länken: https://www.curve.app/join#EAVGZ56E

Permalänk
Medlem

härligt:p denna skulle väll vara co op också eller?

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Haha, äntligen lite rörelse

Hoppas den har stöd för många trådar. Är på tiden att spelen börjar dra nytta av HTn i i7orna.

Som någon sa, nu saknas bara Elder Scrolls V

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

härligt:p denna skulle väll vara co op också eller?

Tänker nog på det andra spelet som de hållerp å att utveckla

Får se hur detta blir! Angående Tes V så hoppas jag att det är mer som Morrowind

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Skrivet av ceogar:

Tänker nog på det andra spelet som de hållerp å att utveckla

Får se hur detta blir! Angående Tes V så hoppas jag att det är mer som Morrowind

Håller med helt, Morrowind var bättre än Oblivion iaf enligt mig den där jäkla pilen i TES IV förstörde hela spelet vill ha tillbaks Journal på J-tangenten som ända vägvisare

Permalänk
Medlem

Jäklar vilka krav, nästan lite crysis varning...

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Skrivet av Hotfuzz08:

Jäklar vilka krav, nästan lite crysis varning...

Eller?

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk

Det Börjar närma sig nu alltså! Känner mig lagomt peppad faktist

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tips: Detta utvecklas inte av Bethesda, utan av Obsidian. Betydligt större fokus på story än Fallout 3 antagligen. Och betydligt bättre story också, antagligen.

Visa signatur

AMD 955 BE | Corsair 1600 MHz XMS3 |Gigabyte 890GPA-UD3H | HD5850 PCS+ | Fractal Design Tesla 550 Watt | Fractal Design Define R2 | Samsung Spinpoint F3 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Band1tQueen:

Det Börjar närma sig nu alltså! Känner mig lagomt peppad faktist

+1!
Limited Edition here I come

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Skrivet av Maltek:

Tips: Detta utvecklas inte av Bethesda, utan av Obsidian. Betydligt större fokus på story än Fallout 3 antagligen. Och betydligt bättre story också, antagligen.

Bethesda står bakom det hela så jag ser ingen direkt skilldnad, sen rent visuellt ser jag ingen skilldnad alls

Permalänk
Medlem

Fattar inte riktigt vad som kan vara kul med fallout 3. Testade det och hatade tyvärr det.

Permalänk
Inaktiv

Tveksam till denna titel, jag kommer invänta recensioner denna gång. Fallout 3 är i mitt tycke inte i närheten av Fallout 1 & 2.

Systemkraven var ju inte speciellt hårda iallafall, alltid något.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anders190:

Tveksam till denna titel, jag kommer invänta recensioner denna gång. Fallout 3 är i mitt tycke inte i närheten av Fallout 1 & 2.

Systemkraven var ju inte speciellt hårda iallafall, alltid något.

Jag håller med dig, Fallout 3 (och dess 317 expansioner) är inget att ha i sin ägo.

Permalänk
Entusiast

Fallout 1 & 2, speciellt 2:an saknar ju motsvarigheter. Kan väl inte säga att jag var så där jättemissnöjd med F3, tyckte det var ganska så bra faktiskt. Lite småfel att jämföra 3:an med 2:an då det övergått än mer åt FPS-hållet. Detta kommer med 100% säkerhet finnas på min dator ganska så snart.

"You´ve gotten a lot farther than you should have, but then you haven´t met Frank Horrigan either. Your ride´s over mutie... time to die"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Bethesda står bakom det hela så jag ser ingen direkt skilldnad, sen rent visuellt ser jag ingen skilldnad alls

Bethesda gör väll ingenting förutom att ha gett Obsidian motorn och tillåtelse i detta fallet.

Obsidian har skrivit storyn, modifierat grafikmotorn, kodat spelet och fixat alla röstskådespelare.

Bonus trivia: Finns ett antal personer på Obsidian som jobbade på de gamla hederliga fallout spelen, finns även 2 eller 3 st som var inblandade i det som egentligen skulle varit fallout 3 men blev nerlagt (aka van buren). Tydligen ska delar av storyn som skulle varit till Van buren nu användas i Las Vegas

Van Buren (Fallout 3) - Wikipedia, the free encyclopedia

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Hedersmedlem

Haha, lästa först radeon 6*** serien Hmm snacka om krävande.
Man brukar ju behöva minst dubbelt av det rekommenderade för att det ska flyta på bra. Så ja en quad core behövs ju i så fall

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Dualcores har väl varit måsten en längre tid, oblivion flöt inte bra med single heller. Ser fram emot spelet även om 3 an var betydligt sämre än de två första odödliga klassikerna.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Hedersmedlem

Ett spel kräver dual-core, år 2010? Ärligt talat så har jag väldigt svårt att se något nyhetsvärde i det.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av widL:

Ett spel kräver dual-core, år 2010? Ärligt talat så har jag väldigt svårt att se något nyhetsvärde i det.

Är väl väldigt få spel som kräver dual core?

Det kallas notis av en anledning

Permalänk
Medlem

det var väll länge sedan man kunde köra nått spel på en single core? och 10-20 fps räknas inte
idag är det knappt det rullar med en dual core tyvärr...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dalton Sleeper:

det var väll länge sedan man kunde köra nått spel på en single core? och 10-20 fps räknas inte
idag är det knappt det rullar med en dual core tyvärr...

Min sambo spelar en hel del på en P4.

Permalänk
Medlem

Minns att jag spelade mycket Oblivion och sen gick över till Fallout 3 och märkte att motorn var detsamma. Fast Fallout 3 kändes mer optimerat. Fallout New Vegas är väl egentligen bara en typ expansion fast ett nytt spel. Skillnaden är bara att det är ett helt nytt område och lite extra man får tillgång till ifrån Fallout 3. Sen är det ju Obsidian som utvecklar. I det nya Elder Scrolls måste vi få se en ny spelmotor eller i alla fall en rejält uppdaterad variant. Vill se en lika revolutionerande motor som när Oblivion kom.

Visa signatur

ATX: Intel Core i5 4690k | Asus Z97-A | MSI R9 390 8GB | 2x Corsair DDR3 2133Mhz | Crucial BX480Gb | Corsair TX650W | Fractal Design Define R4
mITX: Intel Core i3 6100 | Asus B150I | 2x8Gb Corsair DDR4 2133Mhz | Samsung 850 Evo 500GB | Cooler Master V750 | Fractal Design Define Nano S

Permalänk

Jag gillar verkligen Fallout 3 och Oblivion. Spel som jag har spelat om och om och om utan att tröttna. Fallout New Vegas ställer jag mig lite försiktigt till då det är gjort av skaparna som gjorde Fallout 1 och 2. Dessa spel föll inte alls i min smack, även om jag verkligen ville gilla de.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Haha, lästa först radeon 6*** serien Hmm snacka om krävande.
Man brukar ju behöva minst dubbelt av det rekommenderade för att det ska flyta på bra. Så ja en quad core behövs ju i så fall

Geforce 6-serie annars. Så nej spelet är inte krävande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Fallout 1 & 2, speciellt 2:an saknar ju motsvarigheter. Kan väl inte säga att jag var så där jättemissnöjd med F3, tyckte det var ganska så bra faktiskt. Lite småfel att jämföra 3:an med 2:an då det övergått än mer åt FPS-hållet. Detta kommer med 100% säkerhet finnas på min dator ganska så snart.

"You´ve gotten a lot farther than you should have, but then you haven´t met Frank Horrigan either. Your ride´s over mutie... time to die"

Utvecklat av Obsidian som sagt. En del på Obsidian är från Black Isle Studios, skapare av Fallout 1 & 2 samt Planescape: Torment. Stora chanser för bra story mao

Visa signatur

AMD 955 BE | Corsair 1600 MHz XMS3 |Gigabyte 890GPA-UD3H | HD5850 PCS+ | Fractal Design Tesla 550 Watt | Fractal Design Define R2 | Samsung Spinpoint F3 1TB

Permalänk
Skrivet av DAoG:

Geforce 6-serie annars. Så nej spelet är inte krävande.

Åh, tråkigt när folk inte förstår ett skämt

Permalänk
Medlem
Skrivet av DataNusse:

Jag gillar verkligen Fallout 3 och Oblivion. Spel som jag har spelat om och om och om utan att tröttna. Fallout New Vegas ställer jag mig lite försiktigt till då det är gjort av skaparna som gjorde Fallout 1 och 2. Dessa spel föll inte alls i min smack, även om jag verkligen ville gilla de.

Trasigare spel än Oblivion och speciellt Fallout 3 får man då fan leta efter dock. En mindre spelmässig katastrof om man tittar några millimeter under skalet på skapelsen tyvärr, såg fram mot spelet enormt men det blev som vanligt...

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.