Mönsterförsök samsung galaxy i9000

Permalänk
Medlem

Mönsterförsök samsung galaxy i9000

Köpte min samsung galaxy för några veckor sen och lade då in ett mönster för att låsa upp skärmen. Dock under en fest i helgen så började mina vänner leka med telefonen och efter 30 felaktiga mönsterförsök så låstes telefonen och för att låsa upp den måste jag logga in på mitt goggle acc.

Nu kommer problemet. Har inget google konto,

Det jag har testat är att skapa ett nytt konto att logga in med men det fungerade inte. och har även testat om en bugg fungerade genom att en vän ringde och försökte då under samtalet skapa ett nytt google acc men det var fortfarande spärrat.

Någon som har något förslag eller vet någon som har haft liknande problem och hur dem löste dem?

Permalänk
Medlem

snäll vän du har
funkar tre knapps metoden på mobilen? Resetta den isåfall
tryck Volym upp + home + power och släpp vid andra samsung galaxy s texten så ska du komma in i recovery mode.

Permalänk
Medlem

Fungerar inte endå börjar bli riktigt frustrerande.... snart flyger den ut genom fönstret

Permalänk
Medlem

Stäng av telefonen helt, sen håller du in volym upp, homeknappen och trycker in powerknappen. När samsung loggan dyker up på skärmen släpp powerknappen men fortsätt hålla in homeknappen och volym upp. Då bör du komma in i recovery mode och kan helt återställa delefonen. En del SGS telefoner funkar detta inte med då samsung har valt att stänga av 3BRecovery av nån anledning...

Annars bör du kunna komma in i recovery genom att använda ABD commands via datorn, läs mer om det på XDAs hemsida

Samsung Galaxy S I9000 - xda-developers

Här är en jättestor FAQ om just SGS:

[REF] BIG FAQ! {Flash/Root HOWTO} {ADB&Tutorials} {T&T} {FW-Guide} [MUST READ!] - xda-developers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurgl:

Stäng av telefonen helt, sen håller du in volym upp, homeknappen och trycker in powerknappen. När samsung loggan dyker up på skärmen släpp powerknappen men fortsätt hålla in homeknappen och volym upp. Då bör du komma in i recovery mode och kan helt återställa delefonen. En del SGS telefoner funkar detta inte med då samsung har valt att stänga av 3BRecovery av nån anledning...

Annars bör du kunna komma in i recovery genom att använda ABD commands via datorn, läs mer om det på XDAs hemsida

Samsung Galaxy S I9000 - xda-developers

Här är en jättestor FAQ om just SGS:

[REF] BIG FAQ! {Flash/Root HOWTO} {ADB&Tutorials} {T&T} {FW-Guide} [MUST READ!] - xda-developers

mycket bättre förklarat jämfört med mig