Galen ide spraya hallgolvet med sprayfärg?

Permalänk
Medlem

Galen ide spraya hallgolvet med sprayfärg?

Fick en lite galen ide och skulle behöva höra om ni tror de kan funka.
Spraya hallgolvet med sprayfärg sån här:

Köpt ett par burkar för tänkte göra ett par egna canvastavlor men nu när jag kom in dök denna iden upp
bor i ett rivningshus så får göra typ vad jag vill så vad tror ni kan de funka och kan de bli coolt?

Ligger sånt där klassiskt sjukhus/skolgolv just nu och de känns ju rätt trist och opersonligt.
Hallen är på max 2-3kvadrat så lär inte gå åt allt för många flaskor spray.

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk

Problemet är väll att det nöts bort ganska snabbt kan jag tro. Men ta någon form av klarlack eller liknande sedan så funkar det säkert.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk

Tror det kommer nötas bort.

Dessutom kan de nog vara svårt att måla det då det nog finns en hel del roliga ämnen som kommer stöta bort särgen.

Isf på med Grundfärg!! (ett måste för att färgen ska sitta ordentligt!)

På med många tunna lager färg. 3-4st bör vara optimalt (1sta lagret ska ej täcka all grundfärg så tunt det ska vara (bättre finnish och tåligare + att det torkar snabbare)

Sen på med 1-2 lager klarlack. Dock är detta ett pain in the ass att lägga då man ska hålla en fin balansgång med att precis ligga på gränsen till för mycket. Förlite så blir det 'knottrigt' för mycket kommer det rinna och bli dålig glans.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Avstängd

Kolla med färghandeln vad de rekommenderar?

Off topic: när man bor i rivningshus: är det hyresgästens ansvar och fixa nytt boende eller ordnar hyresvärden detta (då jag antar att huset ska rivas på värdens initiativ och inte ditt = borde vara värdens ansvar)?

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Kolla med färghandeln vad de rekommenderar?

Off topic: när man bor i rivningshus: är det hyresgästens ansvar och fixa nytt boende eller ordnar hyresvärden detta (då jag antar att huset ska rivas på värdens initiativ och inte ditt = borde vara värdens ansvar)?

Det är hyresgästens ansvar i mitt fall, visste om att huset skulle rivas när jag fick kontraktet med 11månader mariatoget med en hyra på 3150kr säger man inte nej till, förhoppningsvis blir de som de burkar vara när de ska riva att de drar ut något år på tiden.

OT:
Testar måla på en bit lite senare se hur de blir de kan inte bli mycket värre än vad de är just nu ändå

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Avstängd
Skrivet av toker!!!:

Det är hyresgästens ansvar i mitt fall, visste om att huset skulle rivas när jag fick kontraktet med 11månader mariatoget med en hyra på 3150kr säger man inte nej till, förhoppningsvis blir de som de burkar vara när de ska riva att de drar ut något år på tiden.

OT:
Testar måla på en bit lite senare se hur de blir de kan inte bli mycket värre än vad de är just nu ändå

Ahh (I) såg inte förräns nu att du bor i Stockholm (blir ju i praktiken ditt ansvar nästan bara därför - pga. bostadsbrist etc.). Vet om en kille i en annan kommun: han bodde i en rivningslägenhet. När lgh skulle rivas så fanns det ingen bostad men då kommunen är mån om att invånarna stannar kvar så fick han en annan lgh med samma (låga) hyra men större kvm. Så han hade flyt.:D

OT: varför inte köpa spray som klottrare använder och smycka hallen på detta viset?:) Istället för konventionell färg?^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Highlights.nu - Graffiti och konstnärsmaterial, sprayfärg, sprayburkar, markers, flowpens, ink och hobbylack

färgen är vanlig bland graffitimålare som han visar i första inlägget.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Verka fästa som fan, måste bara få liv i den svarta burken tror de kommer bli grymt. :=

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Medlem

Du får fota sen!

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Då får du sova och leva med gasmask i en vecka minst om du ska måla en hel hall med sprayfärg... haha... Fatta vilken lösningsmedelslukt

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem

Doftar satan tror jag blev lite småhög på ångorna.
Man ska inte faila å spraya gult bara för att man inte får igång den helvetes svarta burken heller blöder igenom lite men med min ursprungside om svart borde de bli nice.

Ska försöka hitta usb sladden till mobilen ska jag bjuda på en bild.

Bara göra om göra rätt med svart då så klart var mest kul testa lite.

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever