Permalänk

Mini-book..

Tja!

Tänkte köpa en mini-book eller vad dem nu heter (har ingen koll alls på laptops) som ska kunna spela emulatorer (altså NES, SNES, Sega, NeoGeo etc).

Tänkte vara jävligt snål med detta eftersom jag kommer bara använda den till utlandsresa.

Altså den skall kunna
- Spela emulatorer
- Spela upp filmer (ingen 1080p behövs)

... ja inget mer. Har ingen nät därnere så det är inte heller något jag behöver

Tänkte också köpa nån skit från webhallens demo-sektion.

-LG X120-L.C76BV
-LG X110-G.A7HBV
-Asus EEE Top ET1610PT

Funkar dem till mina krav?

Tack tack

Permalänk
Keeper of the Bamse

Ska du bara lira emus så kör på billigaste
Net-book heter de

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

javisst, inget fell på LG:n alls. dra på windows 7 och lägg till mer ram så har du en perfekt resedator. men xp funkar helt klart även det.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem

Om du ska köpa en net-book ska du titta bland Asus Eeepc. Jag köpte härom dagen en Eee PC 1001PX och jag ångar inte en krona. Har dessutom upptaterat till W7 Ultimate och 2 GB ram.
Kostar runt 2500kr, fick den på Media Markt för 1990kr.

Sitter på den nu förövrigt.

Orkade inte hitta en annan länk:
Mini-PC | Bärbara datorer

Permalänk
Medlem

Markie: när fick du den på Mediamarkt för 1990 kr? Den kostar ju 2700 kr nu

Permalänk
Medlem

Jag funderar också på en Eee PC 1001PX och undrar hur mycket W7 Starter är begränsat(lånar tråden lite så slipper det skapas onödigt många).
Själv så tänkte jag programmera i Python (även Pygame omdet gör någon skillnad) och surfa(titta youtube) och skriva lite skolarbete på.
Har de fortfarande kvar den där idiotiska "max 3 programs at a time" begränsningen eller är den borta nu?

Vill ha en dator med bra batteritid som är liten (ca 10") + att den ska klara mina tidigare krav, klarar Eee PC 1001PX:n det?

Visa signatur

-Gaming: | NZXT Lexa S | Core i5 750 @ 3 GHz | XFX 5850 xXx | Asus P7P55D EVO | Corsair Dominator 4GB | NH-D14 | WD Caviar Black 750GB
-Programmering/grafiskt: | MacBook Pro 13.3" | SSD 128GB | Ubuntu 8.10

Permalänk
Medlem

Flykt: Jag köpte den i Onsdags kväll på media markt i Barkarby, de hade en ombyggnadsrea.

J3h: När jag köpte min 1001PX fick jag den med Windows XP Professional. Dock så bytte jag igår till Windows 7 och man märker en stor skillnad i prestanda, så gör det du med. Du ska helst också byta ut ramstickan som sitter i till en 2gb.

Dock vet jag inte vad för programmering du pratar om, specsen är inte skyhöga men till youtubetittining, filmtittning upp till 720p(osäker) funkar. Photoshop funkar också. Dina krav verkar rimliga, den är 10.1 tum med LED Anti Glare skärm och den har en uppskattad batteritid från fabriken på 5 timmar, men nu har jag 54% och det 2h och 13 min kvar. Men jag tycker verkligen du bör köpa den. Det enda jag tycker är att tangentbordet verkar vara lite glappigt, men det är inget som stör alls.

Permalänk

Tack för jävlig snabba svar.

Markie:
Är det möjligt du kan testa emulatorer på den? (lagligt såklart )

ares93:
Vilken LG syftar du på? Eller vilket som?

Ska sova nu. Peace out!
/Jokkesmokke

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jokkesmokke:

Markie:
Är det möjligt du kan testa emulatorer på den? (lagligt såklart )

ares93:
Vilken LG syftar du på? Eller vilket som?

i stort sett alla netbooks har samma hårdvara så de presterar in stort sett likadant. hursomhelst menade jag den billigaste. x120 om jag inte är ute och cyklar.

jag kan även påpeka att till exempel project64 (nintendo 64 emulator) funkar finfint på min eeepc 1005ha med windows 7 och 2gb ram. har inte testat PSX än med även det ska funka.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markie:

Flykt: Jag köpte den i Onsdags kväll på media markt i Barkarby, de hade en ombyggnadsrea.

J3h: När jag köpte min 1001PX fick jag den med Windows XP Professional. Dock så bytte jag igår till Windows 7 och man märker en stor skillnad i prestanda, så gör det du med. Du ska helst också byta ut ramstickan som sitter i till en 2gb.

Dock vet jag inte vad för programmering du pratar om, specsen är inte skyhöga men till youtubetittining, filmtittning upp till 720p(osäker) funkar. Photoshop funkar också. Dina krav verkar rimliga, den är 10.1 tum med LED Anti Glare skärm och den har en uppskattad batteritid från fabriken på 5 timmar, men nu har jag 54% och det 2h och 13 min kvar. Men jag tycker verkligen du bör köpa den. Det enda jag tycker är att tangentbordet verkar vara lite glappigt, men det är inget som stör alls.

Tack så mycket, har dock beställt en 1015PED istället då den hade bättre battteritid(~14h), kommer kanske ett galleri med den

Visa signatur

-Gaming: | NZXT Lexa S | Core i5 750 @ 3 GHz | XFX 5850 xXx | Asus P7P55D EVO | Corsair Dominator 4GB | NH-D14 | WD Caviar Black 750GB
-Programmering/grafiskt: | MacBook Pro 13.3" | SSD 128GB | Ubuntu 8.10

Permalänk
Skrivet av J3H:

Tack så mycket, har dock beställt en 1015PED istället då den hade bättre battteritid(~14h), kommer kanske ett galleri med den

Galleri galleri galleri gallei ^^

-EDIT-
Ville bara säga att jag köpte LG X120-L.C76BV från Webhallen (demo).
Tack för synpunkterna