Permalänk

2 laptops, vilken?

hejhej, vilken av dom här 2 laptopsen hade ni köpt?

http://www.prisjakt.nu/produkt .php?e=565556 packard bell 7k
http://www.prisjakt.nu/produkt .php?e=626661 sony vaio 8k

skillnaden på dom:

packard bell: 15,6 tums skärm
sony vaio: 15,5 tums skärm

packard bell: 1,3 megapixel cam
sony vaio: 0,3 megapixel cam

packard bell: Intel Core i3 330M 2,13ghz
sony vaio: Intel Core i3 330M 2,26ghz

packard bell: 1 års garanti
sony vaio: 2 års garanti

är det verkligen värt att lägga 1000kr för 1 megapixel mindre på camen o 0,1 tum mindre skärm (som ja inte bryr mig om) men för lite bättre processor o 1 år extra garanti ?

Permalänk

Om man ser på detta i helhet, så är Sony Vaio:n bättre.

----------------------------------------
(Info taget från prisjakt.se)
Sony Vaio:n har Bluetooth,
och är miljömärkt med EnergyStar (innebär att den drar 20~30% mindre ström än andra apparater) som inte packarden har/är!
Och som du själv nämnde, ett extra års garanti.
----------------------------------------

Om jag hade valt bland dessa, hade jag valt en Sony! ;D

Du kan ju nästan se på det såhär: vill du ha en dator med bättre cam än den andra, go for the packard.
Eller, om du vill ha en dator med bättre "allt annat", kör på Sony:n.
(Och jag tror heller inte att du inte märker någon större skillnad på 0,1" mindre skärmyta.)

Hoppas du vinner något på detta!

Mvh, Jag

Visa signatur

ASUS P6X58D Premium, i7 930, Corsair XMS3 6GB RAM @ 1600MHz, ASUS GTX480, Intel X-25M G2 160GB, 4TB WD HDDs :D - Allt i ett fint HAF X!

Permalänk
Medlem

vill du ha en dator med högre failrate...Packard...vill du ha en dator som (enligt MIG) har ett skitföretag bakom sig så gå på en vaio.

visserligen har vaion en sjysst support som du lär få användning av, däremot måste du veta en del om datorer när du ringer dit för där jobbar människor som inte kan något om datorer som läser från ett papper utan att ha en aning om vad dem sysslar med.

kör med en acer / dell /MSI så blir du nog lyckligare

Permalänk
Medlem

MSI GX660-069NE - Inet.se den här hade jag köpt...

du komemr itne märka någon skillnad på 0.2 ghz

1 års garanti är lite onädigt medtanke på att du lär köpa en ny innan dess (kanske) icg det mesta kan du ta på fabriksgaranti

Permalänk

Om jag letade efter en bärbar speldator som inte kostar allt för mycket hade jag kollat på en Acer.

t.ex. Acer Aspire TimelineX 3820TG-5454G32n (LX.PXZ02.003)

Den har dock ingen dvd-läsare och en lite mindre skärm på 13,3"

Vad gäller Sony och Packard bell så hade jag valt Sony eftersom det känns som att de har mer att leva upp till än Packard bell.