Maximus formula av monterings hjälp av kylaren

Permalänk

Maximus formula av monterings hjälp av kylaren

Hej jag skulle vilja ha hjälp med att kunna få av kylaren på mitt maximus formula, jag har försökt förut men det värkar inte gå den sitter som sten o jag har ingen aning hur jag ska få bort den. jag blir jätte glad om någon kan ge lite olika tips hur jag ska göra jag väntar nämligen på två Thermalright HR-05 IFX

tackar i förväg för svar ha en bra dag

Visa signatur

Mobo:ASUS B85M-E|CPU:Intel I5-4570S|RAM:Corsair CMV4GX3M2A1333C9|GPU:GeForce GTX470 1280MB|GPU2:Virtu MVP: Intel HD4600|

Permalänk
Medlem

Menar du att kylpastan klistrat fast kylaren på processorn? Stanna då fläkten till processorkylaren och låt temperaturen gå upp till 75-80 grader. Stäng snabbt av och kylaren bör vara lätt att lossa innan den svalnat igen. Kanske lite varm att ta i bara

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Skrivet av Hardware guy:

Menar du att kylpastan klistrat fast kylaren på processorn? Stanna då fläkten till processorkylaren och låt temperaturen gå upp till 75-80 grader. Stäng snabbt av och kylaren bör vara lätt att lossa innan den svalnat igen. Kanske lite varm att ta i bara

nej inte på cpu:n utan på moderkortets kylfläns vill jag få bort det är den som sitter som sten.

Visa signatur

Mobo:ASUS B85M-E|CPU:Intel I5-4570S|RAM:Corsair CMV4GX3M2A1333C9|GPU:GeForce GTX470 1280MB|GPU2:Virtu MVP: Intel HD4600|

Permalänk
Skrivet av IntelATI89:

nej inte på cpu:n utan på moderkortets kylfläns vill jag få bort det är den som sitter som sten.

och det är att maximus formula

Visa signatur

Mobo:ASUS B85M-E|CPU:Intel I5-4570S|RAM:Corsair CMV4GX3M2A1333C9|GPU:GeForce GTX470 1280MB|GPU2:Virtu MVP: Intel HD4600|

Permalänk

Om alla skruvar på baksidan är lossade så kan du ta en mindre skruvmejsel eller t.ex. en spik eller liknande och trycka in mot själva skruvhålen bakifrån, så du trycker flänsen bort från moderkortet från baksidan av moderkortet.

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Skrivet av Fragdeath:

Om alla skruvar på baksidan är lossade så kan du ta en mindre skruvmejsel eller t.ex. en spik eller liknande och trycka in mot själva skruvhålen bakifrån, så du trycker flänsen bort från moderkortet från baksidan av moderkortet.

tack, tänkte inte ens på det hehe

Visa signatur

Mobo:ASUS B85M-E|CPU:Intel I5-4570S|RAM:Corsair CMV4GX3M2A1333C9|GPU:GeForce GTX470 1280MB|GPU2:Virtu MVP: Intel HD4600|