Gammal Bärbar+SSD Disk+Minnen

Permalänk
Medlem

Gammal Bärbar+SSD Disk+Minnen

Permalänk
Vila i frid
Permalänk
Medlem

Så fixat

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt vilka minnen jag ska ha, någon som kan hjälpa mig?
HP Compaq nx9030 Business Notebook - World Wide QuickSpecs

Permalänk
Vila i frid

Upp till 2 GB av 266 MHz DDR SODIMM t.ex. Kjell & Company - Nordens bredaste sortiment av tillbehr fr hemelektronik
Det snabbare 400 MHz minnet har SPD-profil för både 333 och 266 MHz.

Du kan INTE har en SATA-disk i din dator som kör med ATA-5 interfacet utan lär köra med någon av dessa diskar Solid State-diskar (SSD) - Hitta de bästa priserna, information och omdömen t.ex. TRANSCEND 32GB SSD 2.5# IDE MLC - Produktinformation men det är absolut ingen garanti att ens någon SSD kommer att funka i din laptop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

Upp till 2 GB av 266 MHz DDR SODIMM t.ex. Kjell & Company - Nordens bredaste sortiment av tillbehr fr hemelektronik
Det snabbare 400 MHz minnet har SPD-profil för både 333 och 266 MHz.

Du kan INTE har en SATA-disk i din dator som kör med ATA-5 interfacet utan lär köra med någon av dessa diskar Solid State-diskar (SSD) - Hitta de bästa priserna, information och omdömen t.ex. TRANSCEND 32GB SSD 2.5# IDE MLC - Produktinformation men det är absolut ingen garanti att ens någon SSD kommer att funka i din laptop.

Fungerar det inte med det minnet jag länkade till?
Tack för alla era svar

Permalänk
Vila i frid

Jodå, även det funkar - förmodligen. Det är inte säkert att något av dem funkar. De enda som funkar med säkerhet är de minnen som är uppsatta på datorns QVL dvs Qualified Vendor List för internminnet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

Jodå, även det funkar - förmodligen. Det är inte säkert att något av dem funkar. De enda som funkar med säkerhet är de minnen som är uppsatta på datorns QVL dvs Qualified Vendor List för internminnet.

Var ser jag Qualified Vendor List?

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av meaow:

Var ser jag Qualified Vendor List?

I den länk du själv postade @ HP Compaq nx9030 Business Notebook - World Wide QuickSpecs

Dvs minnen med HP's egna modelbeteckning DC890B, DC390B samt DC389B

Permalänk
Medlem

Här kan du hitta rätt minne Kingston - konfigurator

Visa signatur

MSI GX660 Core i5-480 4GB 500GB 15.6 ATI HD5870
MSI GX740 17'' Intel i5-430M/640GB/4GB/ATI HD5870

Permalänk
Medlem

ajdå, de kostar 850kr :/
Kan lika gärna vänta då så får farsan en ny dator i julklapp hehe
tack för all hjälp!