Sitter du inne med någon trevlig hobby eller intresse?

Permalänk
Medlem

Här har du min "lunchtur" sommartid. Tveklöst den dyraste hobby jag har.
YouTube - The lunchride - Part 1.

Finns "part 2", givetvis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MegaN00bie:

Min hobby

YouTube - Rookiehelg

Lägger det mesta av min energi, tid och inkomst på detta. Just denna filmen är en temahelg vi hade för ett tag sedan där vi lär folk som precis fått sitt A-Cert att flyga. Mestadels är det jag som filmar så jag är inte med i bild så mycket men man ser mig till höger i bild under sista hoppet ^^
Det är helt otroligt roligt, många skydivers börjar sin karriär med ett tandemhopp, prova på vettja!

@Agonotheta

Ser att du inte inte hoppar i SF, vilken klubb kommer du från?

Blue skiiiies!

Står Syd på min Licens, men hoppar nästan lika mycket i Skånes fallskärmsklubb, Everöd.
Eftersom vi inte får dra på högre höjd än 1500 så är det lite tråkigt att köra CRW på Syd

Youtube segar idag, eller är det bara jag?

Permalänk
Medlem

Jag samlar på intryck - sen släpper jag dem.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

Hembio och film är väl framförallt det jag tänker på.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk

Mitt största intresse är djur och tack vare det stora intresset har jag arbetat mycket med mitt psyke och mår mycket bättre i dagens läge, än vad jag tidigare gjort

Permalänk

flickor.

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem

Vintersport. Mer specifikt Utförsåkning och Skoteråkning.

Jag på min Polaris XC 600 sp -05, En leksak som används på lediga dagar under de fem månader under året då det finns snö. Trots detta gav jag tre gånger så mycket för denna än vad jag gav för min bil, som används i princip varenda dag året runt.... Prioriteringar... Bilden tagen i Vintras.

Skidåkning. Tycker denna bild fångar den där känslan så perfekt, att bara få glida nerför en backe dränkt i solljus, men snön glittrandes nedanför... Magiskt... Tagen för cirka tre år sedan tror jag.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | RAM: 32gb Corsair Vengeance RGB 3600mhz CL18 | GPU: Gigabyte RTX 2080 Windforce | Mobo: Asus X570-E Strix | Lagring: 3TB NVMe SSD | PSU: Corsair HX 750i | Chassi: Fractal Design Meshify 2 | Kylning: Corsair HydroX custom loop CPU+GPU

Permalänk
Medlem

Förutom datorer, är det bilar, jakt och hembio/film. Intressen som räcker året runt, och det tär på lönen varje månad men jag har det riktigt roligt året runt.

Visa signatur

"Bättre att tiga och vara en misstänkt idiot, än att tala och undanröja alla tvivel"
Skriver jag konstigt eller osammanhängande, så beror det på koffeinet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweZor:

Vintersport. Mer specifikt Utförsåkning och Skoteråkning.

http://mbark.se/gallerier/v4_2010/IMG_4010.JPG

Jag på min Polaris XC 600 sp -05, En leksak som används på lediga dagar under de fem månader under året då det finns snö. Trots detta gav jag tre gånger så mycket för denna än vad jag gav för min bil, som används i princip varenda dag året runt.... Prioriteringar... Bilden tagen i Vintras.

http://mbark.se/gallerier/gammalt/lossno.jpg

Skidåkning. Tycker denna bild fångar den där känslan så perfekt, att bara få glida nerför en backe dränkt i solljus, men snön glittrandes nedanför... Magiskt... Tagen för cirka tre år sedan tror jag.

Damn, jag bor i fel ände av landet :/

Permalänk
Medlem

Musik har hängt med starkt i 10år skulle jag säga. Allt startade med en Offspring skiva sen har metal skivorna flödat på datorn och en del på hyllan. Kommit även in mer på andra stilar på senare dagar. Mitt favorit band är Gojira!!!.

Lyssna, spela(trummor), lära sig noter, låtar. Tränade trummor 3 timmar om dagen förut. Drömmer fortfarande om att bli trummis i ett band men inte hittat något riktigt ännu, det är nog för att träningen har sjunkit till kanske 4 timmar i veckan. Men jag försöker att inte släppa drömmen om att lira på en stor scen någon dag.

Sen gillar jag att bygga datorer. Speciellt kolla ut snygga chassin med bra funktioner. Jag gillar att matcha alla komponenter/chassi/kylning... dra kablar snyggt osv. Jag läser även recensioner om allt med datorer att göra, men även om jag ska köpa andra tekniska produkter.

Sedan nu på senare dagar har jag fått intresse för bilder. Haha det må låta flummigt men jag gillar att kolla runt bland motiv av alla möjliga slag helt enkelt Kommer nog att köpa någon tavla/affischer som man tittat ut noga när man fixar eget :].

Sen är katter allmänt awsome, något jag vill skaffa när jag fixar ett värdigt boende att ha dom.

Det farliga är dock att man får för många intressen, man har nog med så mycket att ta in under normala vardagen. Nyss startat lira starcraft 2, å guuuuu va mycket man behöver kunna för att bli bra.

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag har dessa intressen..
Klättra
Fiska
Träna
Åka snowboard
Lyssna på musik
Åka motorcykel

Det är nog det jag gör... och fisket och klättringen lägger jag ner absolut mest tid på.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem

I min ungdom var jag väldigt fascinerad av att gjuta och måla tennsoldater. Nuförtiden är det dock mest datoraktiviteter som gäller

Permalänk
Medlem

Jag har ganska många intressen, mitt problem är att jag har väldigt lätt att snöa in på ett område och totalt nörda sönder det, något som är långt ifrån ekonomiskt gångbart.

Om man bortser från det uppenbara datorintresset så är jag intresserad av fotografering, även om jag ännu ej skaffat en egen DSLR. Fotar för tillfället med min pappas kamera och även med skolans kameror, läser också en kurs i digital bild på gymnasiet för poängutfyllnad.

Om man skall se till mina långvarande intressen, så har jag spelat tennis i ungefär 5 år, tyckte till en början att det var otroligt segt men sporten har växt på mig. Simmar även en hel del och har vuxit upp med spelkonsoler i hemmet, så det är väl inte helt ovanligt att jag kan låsa in mig på ett rum en dag eller två för att spela igenom ett spel. Tiden som spenderas på spel har dock fått dras ned till förmån för studier. Nu är dock höstlovet här, så nu skall mitt lager av spel betas av, Yakuza 3 står nu först på kö.

Visa signatur

i7 920 4,0 Ghz / Corsair 6gb DDR3 1600 MHz / Asus P6T Deluxe V2 / Noctua NH-U12P / 2X GTX 285 SLI / Asus Xonar Essence STX / Intel X25-M G2 160

Permalänk
Medlem

Förutom allt datorrelaterat så är dessa mina huvudsakliga hobbys.

Rollspel (papper och penna)
Tv-spel
Brädspel
Fotografering
Musik (spelar och lyssnar)
Studioinspelning
Litteratur
Politik
Filosofi
Pekiti-Tirsia Kali (filipinsk kampsport)
Samla på knivar/svärd
Åka på loppmarknader
Film

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeon404:

Förutom allt datorrelaterat så är dessa mina huvudsakliga hobbys.

Rollspel (papper och penna)

Vilket\vilka kör du då? Kör själv en hel del Mutant Chronicles

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Har spelat de flesta stora regelsystem, men atm så spelleder jag Mutant: UA, Vampire Requiem och Noir.

Bra spel som rekommenderas varmt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweZor:

Vintersport. Mer specifikt Utförsåkning och Skoteråkning.

Jag på min Polaris XC 600 sp -05, En leksak som används på lediga dagar under de fem månader under året då det finns snö. Trots detta gav jag tre gånger så mycket för denna än vad jag gav för min bil, som används i princip varenda dag året runt.... Prioriteringar... Bilden tagen i Vintras.

Kör också skoter Är bland mina största intressen förutom teknik då.

Redan kommit kanske 40cm snö här!, ska nog åka på en provtur imorgon eller nästa vecka!

Permalänk

Har hållt på ett halvår nu med Airsoft, och gillar det extremt.
Sen har man väl Warhammer (brädspel) och musik-intresserad. Då menar jag verkligen all form utav musik, från Beethoven till Chiptunes.

Visa signatur

Hej, hur mår du?

Permalänk

Har en massa intressen, men tyvärr får många av dem väldigt lite tid. Förutom datorer/vänner blir det en del fotografering. Lyssnar också jävligt mycket på musik. Allt fån klassiskt till Death (Ogillar dock hiphop, pop och sån skit ). Spelar tyvärr inte mycket. Spelat en del trummor och plinkar lite på gitarren ibland, men alltför sällan. Också jag kan tycka Warhammer (brädspelet) är kul, men det har legat på hyllan i något år nu.
Jag hoppas kunna komma igång med skissandet och modellerandet, då det hör till utbildningen. Gäller bara att komma igång.

Permalänk
Avstängd

.

Permalänk
Medlem

Har en sjuklig fetisch för lastbilar.
Sitter inne på alla körkort och tom digitalt förarkort. Kör jag? Nej.

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Medlem

Dj:ing och musikproduktion samt sång, Elektronik(typ allt från mikroprocessorer till hemelektronik), AI och Mänskliga kroppen samt hjärnas konstruktion och funktion. Mekanik, Bilar och förbränningsmotorer, Form och design samt rita måla, ljud(bygger mycket högtalarlådor av olika typer), mjukvara i from av programmering och skriptande i lite allt möjligt.
säkert mycket mer jag inte kan komma på just nu...

Blev lite grötigt utan punkt här och där men det beskriver på ett ungefär vad jag tenderar syssla med.

Visa signatur

WS: [i5 2500k@4.5ghz, 16gb ram, HD6870]@Win 7 / Debian
Laptop: [Samsung 700Z5C-S02]
@Win 8

Om du har smak för elektronisk musik: soundcloud.com/skepth

Permalänk

förr var det musik för hela slanten.. skaffade ett band i 8an där jag spelade bas, vilket var ca 5 år sen nu
Sen blev det trummor och slutade med growl/scream tills vi lade ner pga tidsbrist med skola osv..

De enda jag gör nu är i princip lite filmning / redigering på amatör nivå.. gått grundkurs men inte mer en så.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zimonk:

Musik, punk. Vill börja spela trummor...

Trummisar får aldrig ligga.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Trummisar får aldrig ligga.

Har du inte sett Black Jack? BlackJack (1990) - IMDb

Det är förvisso dandsband, men det borde vara överförbart till punk och andra musikstilar.

Visa signatur

En fisk...

Permalänk
Medlem

En ovanlig hobby för en 15-åring, hi-fi. Har varit nästintill beroende av det det senaste året. Har till och med farit ner på Arkenmässan och byggt egna högtalare osv. Nördigt men förbaskat kul!
Sedan så är ju datorer en självklarhet eftersom man hänger här på sweclockers. Man börjar nästan få datorbyggarabstinens, inte byggt något på över ett halvår nu tror jag!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Bli röv***** av alla som gnäller och ställer jävla massa töntiga krav.. Andreas hit och dit hela jävla tiden och datorn som ska jävlas med en samt ens liv..

Det är min hobby just nu. Annars är det datorer och en del däromkring men inget som sticker ut.

Permalänk

Skid och Snowboardåkning.
Foto.
Minicross, Stor cross. (Har 2 motorcyklar nu. Förra sommaren hade jag 5st)
Motorcyklar.
Gillar även att meka med hojjar och bilar och dyligt. (inte min egen skrotbil dock. Det är en rullande burk innehållandes ångest)
Skulle gärna vilja bygga något motordrivet. Saker jag funderat på: Shoppingcart med individuell hjulupphängning och styrning och givetvis motor.

Permobil med förbränningsmotor. Hittade ett komplett chassie för några år sedan utan motor.
Hade kedjedrift till bakaxeln. PERFEKT! billig var den med men tyvärr också såld.

Film.
Rullstolar.
Öl.
Bilar (även om jag inte har annat än en trasig bruksbil nu)
Förut höll jag på mycket med musik. Har spelat: Keyboard, Elgitarr/Gitarr, Trummor och Steelpan.
Mina uppdrag som Farbror

Sök på "First Gear Pinned 4" för att se vad jag gör med mina polare.

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Medlem

Fotografering är väl hobbyn som jag ägnar mest tid åt i dagsläget. Men håller även på att helrenovera bilen i avataren. Vilket måste va den mest tidsödande projekt jag någonsin kommer ge mig på. Började våren 2006 och ska förhoppningsvis starta bilen till sommaren

Visa signatur