Permalänk
Medlem

Svårt val mellan två bärbara

God kväll alla!
Jag har kört fast mellan två laptops och fiskar nu lite pros n' cons mellan modellerna.
Burkarna jag är intresserad av är följande:
Packard Bell EasyNote TM82-SB-942NC 15,6-tums laptop med tre-kärnig processor! - Dator - Laptop - Laptop 15 - 16 tum
(packard bell)
Samt
Http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/laptop-15---16-tum/ac...
(acer i3)

Vilken är att föredra i den här klassen? ~7k

Sitter en del med photoshop, mycket Surf, bokföring och en del wow'ande.
Har lite svårt att bestämma mig så söker nu lite inputs och andras syn.

Vad tror ni?

Ha en fortsatt härlig afton!

Mvh Marcus N

Permalänk
Keeper of Traditions

Acer'n har väl bättre processor tror jag, ingen större skillnad dock, medans PB'n har snabbare grafikkort, inte heller någon stor skillnad tror jag.

Jämför grafikkort här: Mobile Graphics Cards - Benchmark List - Notebookcheck.net Tech

Jag hade dock inte kört på Acer då det varit mycket prat om dålig kvalite på deras laptops.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Acer'n har väl bättre processor tror jag, ingen större skillnad dock, medans PB'n har snabbare grafikkort, inte heller någon stor skillnad tror jag.

Jämför grafikkort här: Mobile Graphics Cards - Benchmark List - Notebookcheck.net Tech

Jag hade dock inte kört på Acer då det varit mycket prat om dålig kvalite på deras laptops.

Med andra ord kan jag lika gärna köra på packarden, få vassare gfx, bättre kvalit'e och spara några kronor?

Permalänk
Keeper of Traditions

Ja, så skulle du kunna göra

Men jag hade nog försökt gå till en fysisk butik och känt lite på laptopen först, se så att man trivs med materialvalet och designen i verkligheten.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Ja, så skulle du kunna göra

Men jag hade nog försökt gå till en fysisk butik och känt lite på laptopen först, se så att man trivs med materialvalet och designen i verkligheten.

Självklart... Har haft både acer, pb, compaq och hp på laptops. Acer tycker jag kan kännas billigare i designen oftast men har inte haft problem med dom tidigare.

Var mest om någon av dessa lämpar sig bra till det jag ska göra, eller om det finns ett 3'e alternativ som jag kanske missat.