Permalänk
Medlem

skandiaweb

Någon som har hört något om skandiaweb. Fick ett telefonsamtal om att de vill göra en
hemsida till företaget där jag jobbar utan någon som helst kostnad. Tycker allt låter som en
stor bluff, tror jag har hört talas om något liknade för något år sedan. Någon som vet mer?

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem

Kan ju vara PR för deras del, inte allt för ovanligt. De verkar ju inte ha gjort allt för många hemsidor så det kanske är deras sätt att komma ut på marknaden? Hittar inget fuffens kring dem i varje fall.

Var bara noga att skriva ett avtal med skandiaweb om att allt de gör inte kommer innebära några kostnader för er.

Vilket företag jobbar du på om man får fråga?

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

Skandiaweb AB - omdömen på Rejta.se
Skandiaweb AB - Företagsinformation

Där kan du läsa lite.

Alltså ett tips är att inte ha med dom att göra.

Permalänk
Medlem

Se där ja, var mer än jag hittade
Råder delade meningar om deras service. Men som sagt, de har inlett konkurs så det är nog inget ni ska beblanda er med.

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

HAHAHA...

"Konkurs inledd" -jag skulle kanske inte satsa på den hästen...

Visa signatur

Fractal Design C; Corsair RM750X; ASUS Prime Z370 A ll; I9 9900K; Celsius S24 ; Corsair 16GB; Samsung 970 evo 500GB; RTX 2080 TI; Dell U3415W; W10

Permalänk
Medlem

Haha då hade magen rätt denna gång, kändes jätte skumt alltihopa.

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem

Om Skandiaweb är rätt för dig eller ej kan jag ej svara på, men det finns ingen konkurs inledd just nu. Informationen du har i länken ovan från allabolag.se gäller ett tidigare bolag som kusades 2008 (jag var anställd på Skandiaweb då) och kunkursen berodde då på för snabb expansion. När ekonomin i Danmark stabiliserade sig öppnade de ett nytt bolag i Sverige igen. (Info finns här: Skandiaweb Malmö AB - Företagsinformation) Nu jobbar jag dock där ej längre, men jag anser inte att Sakndiawebs verksamhet är skum. Varkens nu eller då. Om du vill veta mer är det ju bara att ta ett möte med säljaren och säga nej om erbjudandet inte passar dig.

Permalänk
Medlem

Tyckte bara att affärsupplägget verka lite konstigt, kanske var det därför som de gjorde konkurs sist...
Sen ska inte vi ha någon ny hemsida på jobbet, bara undra lite om Skandiaweb rent allmänt eftersom jag
fick lite konstiga vibbar efter samtalet.

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk

Skandia web

Jeg fikk samme telefon om gratis å lage en web for meg, mot at man binder seg til deres hotell for 24 måneder a sek 499,- Jag hadde møte med dem idag, og de kommer å lage en web for meg.
Om de var i konkurs for 2 år siden, eller går i konkurs igjen har vel ingen betydning for for min web, jag har uansett fått alget en fin web, betaler ikke før web er ferdig og godkjent av meg. Om de siden går i konkurs har jeg mulighet til å flytte min web til en annen hotel levenrandør, jeg fant dette tilbud fra dem bra, fin måte for dem å komme inn på markedet igjen her i Skåne.