Lite frågor angående köp av bärbar dator

Permalänk
Medlem

Lite frågor angående köp av bärbar dator

Hej! Nu är det så att jag har planerat ett nytt datorköp under en tid men då jag förhoppningsvis ska åka till USA och plugga nästa år så känns det inte riktigt värt att investera i en stationär dator, så har flyttat över mina tankar till bärbart nu då men har lite frågor.

Hur fungerar det med skärm och tangentbord, går det att koppla in externa och blir det isåfall någon skillnad på hur datorn presterar?

Har tittat runt lite på trådar här och ser att det är många som rekommenderar MSI GX660 om man i huvudsak ska spela på datorn, men hur stor skillnad är det i prestanda på de olika prisklasserna och är det värt att gå upp? Finns ju t.ex 3st olika på Inet:

MSI GX660-069NE (Bildskärm: 15.6 ", Intel, Core i5, 450M, Internminne: 4 GB, Hårddisk: 500 GB, HDMI-utgång, Windows 7 Home Premium 64-bit) - 10890:- kr
MSI GX660-266NE (Bildskärm: 15.6 ", Intel, Core i5, 460M, Internminne: 4 GB, Hårddisk: 500 GB, HDMI-utgång, Windows 7 Home Premium 64-bit) - 11990:- kr
MSI GX660R-296NE (Bildskärm: 15.6 ", HD Full Glare, Intel, Core i7, 720QM, Internminne: 6 GB, Hårddisk: 1000 GB, (2x500GB), HDMI-utgång, Windows 7 Home Premium 64-bit) - 15990:- kr

Och slutligen är det några nya modeller från t.ex MSI på gång som kan konkurrera ut de som finns nu? Är väl en ny omgång grafikkort som är på gång att lanseras nu i Oktober / November.

Ska väl kanske tillägga att den först och främst ska användas till spelande och att min budget i runda slängar ligger runt 12000:- kr.

Tack så mycket på förhand!