Bios snart historia skrev en nyhets sajt i veckan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2010

Bios snart historia skrev en nyhets sajt i veckan.

Så här skrev dom!

UEFI Forum, det organ som ansvar för utvecklingen av startprogram för pc, meddelar att arbetet med efterföljaren till bios nu är slutfört. Den nya versionen kallas unified extensible firmware interface, uefi, och ska innebära att det går betydligt snabbare att starta datorerna

men vi som skall leka med CPU... hur går det till om detta är ett program, och datorn helt utan Bios.... dom trodde att bios skulle dö ut inom 1 år ???
Tror inte jag!

:P

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungälv
Registrerad
Nov 2007

Det är en vidareutveckling av bios, och ska väl klara allt bios klarar och en del extra saker, tex gui och musstöd.

Du hade väl inte trott att de skulle bara ta bort bios och inte ersätta det med nåt likvärdigt?

P8Z77-V | I7 3770K @ 4,6 GHz | Corsair H100 | MSI GTX 1070 | 32 GB 1866 MHz | FSP 750w | Vertex 4 256 GB | WD 2 TB | P280
Dubbelchassit: Tråden Galleriet Folding: 3 st GTX 970

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Akalla
Registrerad
Mar 2009

Du har inte sett sweclockers artikel om detta? (iofs bara MSI, men gäller iaf UEFI)

http://www.sweclockers.com/nyhet/12157-msi-fasar-ut-bios-uefi...

Där ser du ju även på bilden att det kommer finnas "Settings" osv.

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Påarp
Registrerad
Dec 2004

tror min laptop har detta, en Dell Latitude E5510

Core i5 650@3.8ghz passivt kyld
XFX Radeon HD 6870@stock

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2010

jag försökte hitta här på forumet utan resultat. sorry för ett nytt tråd i.s.f.

:P