Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Medlem

Jag tycker att Android känns jäkligt mossigt jämfört med Windows men som det ser ut nu finns det ju inte ens några nya telefoner att köpa ens. Så det är väl på Android man hamnar med nästa telefon, tyvärr.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rattnalle:

Jag tycker att Android känns jäkligt mossigt jämfört med Windows men som det ser ut nu finns det ju inte ens några nya telefoner att köpa ens. Så det är väl på Android man hamnar med nästa telefon, tyvärr.

Ge inte upp riktigt ännu! Vänta tills hösten/vintern innan vi kan döma ut systemet helt. Om vi går in i 2018 och Microsoft fortfarande inte släppt en egen telefon ja då kan vi nog ge släggan åt Windows Mobile. En tragisk händelseutveckling i så fall!

Hoppas verkligen att det inte blir så!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Ge inte upp riktigt ännu! Vänta tills hösten/vintern innan vi kan döma ut systemet helt. Om vi går in i 2018 och Microsoft fortfarande inte släppt en egen telefon ja då kan vi nog ge släggan åt Windows Mobile. En tragisk händelseutveckling i så fall!

Hoppas verkligen att det inte blir så!

Jag har nog åtminstone ett halvår kvar innan nuvarande telefon kastar in handduken så med lite tur så

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Ge inte upp riktigt ännu! Vänta tills hösten/vintern innan vi kan döma ut systemet helt. Om vi går in i 2018 och Microsoft fortfarande inte släppt en egen telefon ja då kan vi nog ge släggan åt Windows Mobile. En tragisk händelseutveckling i så fall!

Hoppas verkligen att det inte blir så!

Hade Windows Phone mellan 2011 - 2014 som primär telefon och kände samma sak hela tiden, men det tog sig aldrig med någonting. Fick sedan en iPhone via jobbet och har inte saknat något med WP sedan dess tyvärr, allting kändes som kompromisser. Kan tillägga att jag har kvar min Lumia 925 som väckarklocka, men hur har operativsystemet tagit sig de senaste åren?

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

W10 är utan konkurrens det modernaste av OS:en. Hade en iPhone på jobbet 14-15 och den kändes rejält gammal. Men tveksamt stöd av MS..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem
Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem

Spännande! På telefonen ser det ju rätt likt ut nuvarande UIet, men på en större skärm mycket bättre än nuvarande Continuum. Jag hoppas försiktigt på att min 950 får CShell, men troligen lär man väl behöva en ny telefon.

Permalänk
Medlem

Tappade idag min kära WP i backen en gång för mycket. Skärmen sprack. Beställde ny 550 i väntan på att det släpps en ny mobil från Microsoft.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem

Då blev det en Android till slut ändå. I brist på alternativ känns det som. Det känns krångligt och fult än så länge men jag lär väl vänja mig.. Huvudsaken är att jag har en pålitlig telefon igen. 650n började bli rätt dålig det sista med spontana omstarter och så.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem

Även jag har gett upp Windows Phone nu. Beställde en LG G6 som jag väntar på.

Visa signatur

MOBO: MSI X570 Tomahawk CPU: AMD Ryzen 5800X RAM: G.SKill Trident Z Neo 32GB
GPU:
Radeon 6900XT SSD: Samsung 860 EVO 1TB, 970 EVO 250GB, Kingston Uv500 120GB
PSU: Corsair RM850X V2 Chassi: NZXT H700i Skärm: Samsung Odyssey G8 OLED
Telefon: Samsung Galaxy S23 Ultra

Permalänk
Medlem

Det verkar inte komma nån information om vare sig Windows Phone eller Surface Phones existens.
Känns som detta lopp är dött.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RVX:

Det verkar inte komma nån information om vare sig Windows Phone eller Surface Phones existens.
Känns som detta lopp är dött.

Skickades från m.sweclockers.com

Det har varit dött i flera år

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Det har varit dött i flera år

Ja tyvärr.
Aldrig riktigt velat acceptera det då det är det bästa os:et i min mening.
Synd.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Någon som vet om Microsoft Mobile ens fortfarande har någon utvecklingsenhet i Esbo? Om inte skulle jag inte vänta mig någon telefon från dem oavsett varumärke.

Hur som så räckte det inte med Project Islandwood för att locka utvecklare och få till appar, så att de skrotade Project Astoria är väl det som helt gjort plattformen betydelselös.

Permalänk
Medlem

Även om det nu skulle komma en Surface Phone så ligger Windows på telefoner så otrooooligt långt efter när det kommer till appar att jag har svårt att se att de någonsin kommer ikapp.

Visa signatur

MOBO: MSI X570 Tomahawk CPU: AMD Ryzen 5800X RAM: G.SKill Trident Z Neo 32GB
GPU:
Radeon 6900XT SSD: Samsung 860 EVO 1TB, 970 EVO 250GB, Kingston Uv500 120GB
PSU: Corsair RM850X V2 Chassi: NZXT H700i Skärm: Samsung Odyssey G8 OLED
Telefon: Samsung Galaxy S23 Ultra

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanruda:

Även om det nu skulle komma en Surface Phone så ligger Windows på telefoner så otrooooligt långt efter när det kommer till appar att jag har svårt att se att de någonsin kommer ikapp.

Det är väl lite det som är önskedrömmen med Surface phone, att den är x86 kompatibel. Vilket i så fall skulle betyda att det inte skulle finnas nåt behov av appar då alla program som du har på din pc skulle funka i din telefon. Allt den skulle göra är att skala om gränssnittet. Om detta nånsin kommer att ske är det dock bara Microsoft som vet nåt om, dom hävdar bestämt att dom inte lagt ner satsningen på Windows Phone...även om det verkar som raka motsatsen när man läser (eller försöker) hitta nyheter om det.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Det är väl lite det som är önskedrömmen med Surface phone, att den är x86 kompatibel. Vilket i så fall skulle betyda att det inte skulle finnas nåt behov av appar då alla program som du har på din pc skulle funka i din telefon. Allt den skulle göra är att skala om gränssnittet. Om detta nånsin kommer att ske är det dock bara Microsoft som vet nåt om, dom hävdar bestämt att dom inte lagt ner satsningen på Windows Phone...även om det verkar som raka motsatsen när man läser (eller försöker) hitta nyheter om det.

Det Qualcomm jobbar på idag är ju att stödja Windows på ARM med x86-emulering i vinter när de släpper bärbara uppkopplade datorer som ska konkurrera med ChromeOS-datorer, att vi ser det eller Atom-baserat i en handhållen enhet är däremot att glömma.

Ser inte Windows Phone/Windows 10 Mobile särskilt användbart idag, hur ska jag t.ex. strömma ett TV-program från en app på telefon till TVn? Varken Chromecast eller Airplay stöds, Miracast klarar mirroring, men en stor fördel med Chromecast är ju att appen kan lämna över arbetet med att strömma appen/videon till Chromecast-enheten/Chromecast-kompatibla TVn. Appar som ofta är mer eller mindre måsten kommer fortfarande bara till iOS och Android, ChromeOS kör Android-appar numera för att brygga och göra sånt webbläsaren inte stödjer där, Windows Bridge for iOS räcker inte och är inte tillräckligt omfattande för att de bara rakt av ska släppa iOS-apparna till WP/W10M och Project Astoria/Windows Bridge for Android skrota de ju tyvärr så där kan de inte dra nytta av Android. Det enda det blev av det är ju WSL. Alla Microsoft-tjänster och appar är i princip bättre på Android och iOS, och WP har egentligen aldrig haft någon fördel där då det var sent på att få enterprisefeatures (som är relaterade till Microsofts egna server-produkter) konkurrenterna hade år innan dem.

Pinchos app finns t.ex. bara till iOS och Android, men hade Project Astoria skeppats så hade de kanske släppt Android-appen där. Många små saker blir ett stort problem. Enda Microsoft lyckats med är väl att se till att vi inte har en tredje mobilplattform i form av Symbian/MeeGo från Nokia i och med att de tillsammans med dåvarande Devices and Services dödade dessa redan våren 2011, och det var detta samarbete som också dödade försäljningen av den plattformen, att sälja något som är EOL fungerar inte. WP själv har alltid varit för svag plattform för att utvecklarna ska satsa på den, dessutom har utvecklarna fått helt nya miljöer/körverk flera gånger om och varit tvungen att porterat apparna flera gånger om sedan t.o.m. WP8 kom. En del saker har helt enkelt inte gått att göra eller krävt för mycket resurser genom att de behövt skriva egna verktyg för att kompilera programmen (tänk MinGW för WinRT-körverket/UWP). Det har varit en ren utvecklarfientlig plattform med flera olika körverk/ramverk.

Vad Microsoft och Courirer-folket arbetat på innan de formellt köpte D&S ska ni inte blanda ihop med telefoner överhuvudtaget, se t.ex. osläppta/ofärdiga Surface Mini. Den var inget mer än en mindre Surface RT-enhet. Courirer-grejerna har alltid varit koncept och aldrig blivit till några produkter samtidigt. Det enda de rimligen skulle kunna leverera är en ny Lumia-enhet (som de givetvis kan döpa om till vad som helst), frågan är dock varför de ens skulle försöka med fler konsument och hårdvarusatsningar, de är inget Apple med fler än 60 000 butiksanställda. I den mobila världen går det bra för dem på Android och iOS.

De flesta i Finland och Esbo är sparkade, möjligen att de behållit en handfull människor på utvecklingsenheten, men har dem det så måste de i princip ha arbetat på produkter som blev nedlagda. Svårt att se hur de, eller folk i Redmond skulle få ut någon produkt, och skulle de få ut en produkt så är det omöjligt att möta förväntningarna av de som suttit och fantiserat om en Surface-telefon sedan 2012. Både till hårdvara och mjukvara.

Permalänk
Medlem

Som sagt, förutsättningarna för en surface phone har ju funnits. Sen om dom nån gång sätter planen i verket? Troligtvis inte. Sen att deras egna appar fungerar bättre på Android än sitt eget os är ju bedrövligt, ge sitt eget os en markant fördel liksom.

Oavsett om en surface phone finns i pipelinen eller inte.... I så fall vad sysslar dom med om dom hävdar att dom inte övergett alltihop? Är ju det man måste fråga sig, nånting måste dom ju göra tycker man.
Jag väljer att tro och hoppas men jag är knappast optimistisk.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Som sagt, förutsättningarna för en surface phone har ju funnits. Sen om dom nån gång sätter planen i verket? Troligtvis inte. Sen att deras egna appar fungerar bättre på Android än sitt eget os är ju bedrövligt, ge sitt eget os en markant fördel liksom.

Oavsett om en surface phone finns i pipelinen eller inte.... I så fall vad sysslar dom med om dom hävdar att dom inte övergett alltihop? Är ju det man måste fråga sig, nånting måste dom ju göra tycker man.
Jag väljer att tro och hoppas men jag är knappast optimistisk.

Förutsättningarna finns inte riktigt i handhållna enheter, Intel har haft kretsar som varit lämpliga till Android-applikationer, men att köra ett ooptimerat Win32-program, nej, det skulle aldrig hålla batterimässigt. Skulle liksom ganska troligt ge sämre batteritid än ett tungt spel. Dessutom har de visat att Project Centennial och deras affär inte riktigt fungerar, och på hur lång tid det tar för Microsoft att få något gjort överhuvudtaget. Men ja, de släpper fortfarande W10M-uppdateringar på en handfull enheter, så visst har de inte dödat det helt än.

Microsofts egna appar var ju Silverlight fram till W10M, varför portera inte de till WPRT och WinRT på 8.0 och 8.1 som tredjepartstillverkarna i princip var tvungna? De hade inte behövt varit bättre, plattformen hade behövt varit bättre och apparna lika bra som på konkurrenternas OS. Nu var de sämre rakt av. Blackberry gav upp och de kunde ändå implementera grejer från scratch och göra det flera år snabbare än Microsoft.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Hedersmedlem

Tack för länken men felaktigheterna börjar tidigt: "Windows 10 Mobile visade sig vara så pass krävande för hårdvaran att de flesta billigare mobiler som utlovats en uppdatering från Widows Phone 8.1 blev utan."

Min (älskade) 920, som var toppmodellen när den kom med WP8, fick aldrig 10. Där tog det stopp för mig och Microsoft är numera paria oavsett plattform.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Tack för länken men felaktigheterna börjar tidigt: "Windows 10 Mobile visade sig vara så pass krävande för hårdvaran att de flesta billigare mobiler som utlovats en uppdatering från Widows Phone 8.1 blev utan."

Min (älskade) 920, som var toppmodellen när den kom med WP8, fick aldrig 10. Där tog det stopp för mig och Microsoft är numera paria oavsett plattform.

Finns ju faktiskt nya W10M-enheter med 512 MB-ram och väldigt svaga processorer. Alltså 512 MB-telefoner/plattor som aldrig har släppts/kört något annat än W10M. Skillnaden är väl bara att det är kretsar från nyare serier, så det är väl som vanligt drivrutinsstöd som saknats. 920 var ju en 1 GB-enhet dessutom. Microsoft ville helt enkelt inte, 920 var ju en av de telefonerna som fungerande med Preview ett tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Förutsättningarna finns inte riktigt i handhållna enheter, Intel har haft kretsar som varit lämpliga till Android-applikationer, men att köra ett ooptimerat Win32-program, nej, det skulle aldrig hålla batterimässigt. Skulle liksom ganska troligt ge sämre batteritid än ett tungt spel. Dessutom har de visat att Project Centennial och deras affär inte riktigt fungerar, och på hur lång tid det tar för Microsoft att få något gjort överhuvudtaget. Men ja, de släpper fortfarande W10M-uppdateringar på en handfull enheter, så visst har de inte dödat det helt än.

Microsofts egna appar var ju Silverlight fram till W10M, varför portera inte de till WPRT och WinRT på 8.0 och 8.1 som tredjepartstillverkarna i princip var tvungna? De hade inte behövt varit bättre, plattformen hade behövt varit bättre och apparna lika bra som på konkurrenternas OS. Nu var de sämre rakt av. Blackberry gav upp och de kunde ändå implementera grejer från scratch och göra det flera år snabbare än Microsoft.

Reflekterade inte ens över batteritiden, men som du säger så oavsett om det skulle funka så behövs det nån innovation inom det området innan skulle vara nån poäng med det.
Det blir ju i så fall en vanlig dator i mobilformat.
Gillade Blackberry Btw, synd att dom heller inte lyckades överleva.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Reflekterade inte ens över batteritiden, men som du säger så oavsett om det skulle funka så behövs det nån innovation inom det området innan skulle vara nån poäng med det.
Det blir ju i så fall en vanlig dator i mobilformat.
Gillade Blackberry Btw, synd att dom heller inte lyckades överleva.

Största problemet är nog faktiskt mjukvaruutvecklingen hos Microsoft, Project Centennial (Desktop Bridge) har vart på gång ett tag och har nu släppts sedan en tid tillbaka, men kör du något Win32-program från Store? Finns det någon fördel att göra det? Snarare nackdelar och inte är det i närheten av lika bra eller kraftfullt som Mac App Store. Win32-apparna i butiken är inte heller säkra. Om butiken nu är så bra varför distribueras inte alla Microsofts program därigenom? De har helt enkelt gjort lustiga beslut och det tar tid att få grundläggande saker att fungera. Microsoft har inte ens gjort butiken till ett verktyg för sina egna prylar, varför skulle någon annan då göra det? I början la de allt krut på Windows Runtime/UWP, sen släpper de Win32-versioner av samma program de portat i butiken, vilket såklart betyder att vitsen med UWP-versionen försvinner.

Permalänk
Proffsmoddare

Jag har också blivit tvungen att gå över till Android nu på grund av bristen och den låga kvaliteten på apps. Sjukt synd då det är i särklass det snyggaste mobila OS:et som finns.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Permalänk
Medlem

Den där siten har deklarerat Windows Phone död säkert 5-6ggr vid det här laget!

Windows Phone dog förövrigt här i Sverige då Bank ID slopade stödet. Det är en måste app här i Sverige. Om Bank ID droppar även Windows 10 Mobile så är det ett definitivt dödsbesked här i Sverige!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

Bröder, jag tvivlar.

Fick tag i en Galaxy S7 Edge som jag ska testa, så det kan hända att jag överger min Lumia 950. Har använt windows telefoner sedan 920 släpptes men börja vara less på isoleringen och avsaknaden av appar.

Får se hur jag gillar android, har inte använt det sedan jag hade en Sony Ericsson Xperia X10 compact.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

Bröder, jag tvivlar.

Fick tag i en Galaxy S7 Edge som jag ska testa, så det kan hända att jag överger min Lumia 950. Har använt windows telefoner sedan 920 släpptes men börja vara less på isoleringen och avsaknaden av appar.

Får se hur jag gillar android, har inte använt det sedan jag hade en Sony Ericsson Xperia X10 compact.

Skriv gärna en liten jämförelse om några dagar, oavsett som du byter eller stannar! Det är alltid intressant att se vad det finns för alternativ om (när?) man emigrerar till mörka sidan