Permalänk
Medlem

Kredit/Lån med provanställning?

Ska eller måste fixa mig en pendlarbil, och som rubriken säger är jag provanställd från och med den 1:a augusti. Men till de nya jobbet ( i Norge) måste jag skaffa mig en bil att pendla med.
Till att börja med så har jag jobbat i norge 2 år nu, men bytte firma nu i somras. Och den nya firman fick vi högre lön men måste stå för resan själv (förr hade vi firmabil/pendlarbil)

Har hittat en Audi A3 (privatperson) för 35000 och skulle nog behöva lån/kredit på 25-30 K.
vad tror ni? funkar de eller är de bara vänta till tillsvidare anställning?

Visa signatur

/Danne

Permalänk
Medlem

Det ska nog inte vara några större problem.
Gå till en bank, ta med dig några lönespecer och säg att du betalar tebax på x antal månader. Borde inte ta många månader att betala av en sån liten skuld.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte hur din ekonomi ser ut men utgår från att du inte har några större summor pengar sparat om du ska låna till en bil för 35k. Banken lär undra varför du inte sparat pengar under de två åren du hade jobb. Har du någon som kan gå i borgen för dig så borde ett litet billån inte vara några större problem även med provanställning.