Dator till mor, 9.000kr med SSD

Permalänk

Dator till mor, 9.000kr med SSD

Var hittar jag en dator med en core i3/i5 processor, som har plats både för en HDD och en SSD?

Jag kan köpa till SSD och sätta in den själv, men det skulle vara bra om det finns plats för den så att jag inte måste ta ut HDD.

Tror ni att det ger en generellt bättre upplevelse att skaffa en SSD istället för en snabbare processor?, det är det jag överväger nu, om jag bara får en i3 processor men med en SSD är det då värt det över en i5a med HDD? Användningsområdet är lättare bildredigering, allmänt surfande och sånna saker.

Permalänk
Medlem

Helt klart SSD före snabbare CPU.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OllO:

Helt klart SSD före snabbare CPU.

Beror helt klart på. Står det mellan en Atom eller en i5 så är det helt klart bättre att välja i5:an.

Står det mellan i3/i5 beror det väl också på, men om det är din moder som ska ha den och inte har några monsterkrav så är nog en SSD ett bra val.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Stor för att vara bärbar

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk

Jag tackar och bockar for tipsen, det ska dock vara en bärbar men jag ska själv köpa en stationär, så ditt tips på delar är faktiskt bra till det köpet

Finns det några 15 tummare som har plats för två hårddiskar eller måste jag ta ut DVDn ur den bärbara och göra en sån krångelinstallation?

Permalänk
Medlem

Jag tror han ville ha en bärbar? för tråden ligger under Bärbar?

Forum > Datorer och system > Bärbara datorer > Bärbara datorer: Köpråd

jävligt sen på det.. uppdaterade inte på ett tag..

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Das Oktober:

Jag tackar och bockar for tipsen, det ska dock vara en bärbar men jag ska själv köpa en stationär, så ditt tips på delar är faktiskt bra till det köpet

Finns det några 15 tummare som har plats för två hårddiskar eller måste jag ta ut DVDn ur den bärbara och göra en sån krångelinstallation?

Du måste specificera mer vad du ska använda datorn till. T.ex. behöver du ett dedikerat grafikkort?

Om inte så kanske det går att knapa ihop det du önskar för 9 000 kr. Annars kommer priset att skena.

Permalänk

Jag tänker mig att det går att köpa en 15 tummare med i3 processor med dedikerat grafikkort för ca 8000kr, för att sedan installera en SSD på DVD platsen alternativt om det går att hitta en dator med två hårddiskplatser, det borde val knappast vara omöjligt?

Permalänk
Medlem

Kollade bara på nya trådar... Skriv gärna med datortypen i tråden också.

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Das Oktober:

Jag tänker mig att det går att köpa en 15 tummare med i3 processor med dedikerat grafikkort för ca 8000kr, för att sedan installera en SSD på DVD platsen alternativt om det går att hitta en dator med två hårddiskplatser, det borde val knappast vara omöjligt?

för att få en dator med 2 HDD platser så behöver du nog gå upp till 17 tum eller större tror inte att någon 15,6 tummare på marknaden idag har plats för 2st hårddiskar.. (det finns 15,6 tummare med 2 hårddiskar dock kostar dom runt 15000kr eller mer)

och det där med att ta ut DVD platsen tror jag blir svårt då det även är väldigt få datorer som man kan ta ut den på och om man väl kan det så kommer det sen vara ett stort hål där vilket kanske inte är det bästa

ASUS K72JR-TY071V - Alina System AB
eller
WEBHALLEN.com - Asus K72JK-TY018V - Core i3-330 / 4GB / 640GB / 17.3" / HD 5145 / DVD±RW / Win 7 HP

är dom jag hittar för 8000kr eller mindre

fanns även denna
Asus A72JK-TY027V - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer
dock fanns det ingen vidare butik att beställa den från.. men datorn från alina är nog den mest prisvärda

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

MSI GX660 har 2 platser fast den kostar mer.

Visa signatur

MSI GX660 Core i5-480 4GB 500GB 15.6 ATI HD5870
MSI GX740 17'' Intel i5-430M/640GB/4GB/ATI HD5870