Permalänk

Prisvärd?

Hade tänkt införskaffa mig en laptop och har hittat en som verkar intressant:

HP Pavilion DV6-3045 - Inet.se

Hade främst tänkt använda den till film, surf, pokerspel och dylikt men vill även kunna spela en del spel på den när spel lusten kommer fram. Syftar då på spel som CoD MW2 och liknande.
Som det är tänkt ska jag även börja plugga på annan ort hösten 2011 och vill då kunna använda den som hjälpmedel under studietiden och även som ett tidsfördriv under pendlingen.

Så sammanfattningsvis vill jag ha en dator som håller ett rätt bra tag, har rätt god batteritid och gott om utrymme till film och dylikt. Men även en som går att spela på.

Är detta en bra och prisvärd dator för dessa användningsområdena eller är det något annat speciellt jag ska leta efter?

PS. vid tips om annan dator så vill jag gärna ha en dator med ungefär samma storlek på skärmen då jag tycker den är lagom (dvs 15"-16") DS.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

denna är nog en av de mest prisvärda i 9000-klassen. vill du kunna spela med högre inställningar behöver du dock kolla på en med bättre grafikkort dock går priset upp med det 10k+, samtidigt kommer nog batteritiden bli sämre med en bärbar med bättre grafikkort. så det är o välja lite dock tycker jag att du har gjort ett bra val, skriv gärna i denna chatt eller i PM om du köper denna är lite inne på samma

Permalänk

Har hört nått om att hps laptops blir väldigt varma och därmed sega... Är det något problem med denna tror du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MathiasJ88:

Har hört nått om att hps laptops blir väldigt varma och därmed sega... Är det något problem med denna tror du?

är rätt ny på laptop-fronten så har faktist ingen koll om jag ska vara ärlig, annars finns det ju kyl plattor men det kanske inte är så smidigt om du ska ha den i skolan, tåg/buss osv.