Proffshjälp! [Val av bärbar dator för spel m.m. för ca 6000 kr]

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Dingle
Registrerad
Okt 2010

Proffshjälp! [Val av bärbar dator för spel m.m. för ca 6000 kr]

Jag behöver hjälp att bestämma mig mellan två datorer:D
Jag är inte så duktig inom dator teknologi men vilken av dessa 2 datorer är bäst om man ska spela, se på film och chatta på dom??

Den första.
Acer eMachine E642G - Inet.se

Den andra.
ONOFF

OBS! Vilken har bäst grafik???

Jätte tacksam för svar! Klicka på länkarna och kolla!

OBS! Vilken har bäst grafik???

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm, Ingarö
Registrerad
Maj 2008
Skrivet av robindata:

Jag behöver hjälp att bestämma mig mellan två datorer:D
Jag är inte så duktig inom dator teknologi men vilken av dessa 2 datorer är bäst om man ska spela, se på film och chatta på dom??

Den första.

Den andra.
ONOFF

Jätte tacksam för svar! Klicka på länkarna och kolla!

Då ses vi igen..

Vad ska du spela för spel?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Dingle
Registrerad
Okt 2010

counter strike source typ

Trädvy Permalänk
Frilansskribent
Patrik Jonsson
Plats
Dalarna
Registrerad
Okt 2009

Du kan spela CSS på båda dom där utan problem.

PC: Intel 2600K 4400 MHz - Maximus V Gene - Corsair 2x4GB - GTX 680 - Intel 730 240GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell U2515H - Mionix Castor - Sennheiser HD558 - Ducky One MX Brown
Telefon: iPhone 6 16GB Whitetail 10.3

- Feedback - Kontakt - Regler -

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Dingle
Registrerad
Okt 2010

men vilken tyckerdu att jag ska köpa??

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Jun 2008

Jag skulle köpt den andra

Citera så jag hittar tillbaka!

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Dingle
Registrerad
Okt 2010

vrf är den så bra då?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Jun 2008
Skrivet av robindata:

vrf är den så bra då?

Jag föredrar Intel före Amd och då jag kör men en intel i5 själv och tycker den är ruggigt bra så kan jag inte mer än rekomendera den till dig också !

MVH

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Dingle
Registrerad
Okt 2010

okej tack

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Jun 2008
Skrivet av robindata:

okej tack

Ingen fara

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Dingle
Registrerad
Okt 2010

vilken har bäst grafik?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Apr 2003

Räckte det inte med 1 tråd??

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Dingle
Registrerad
Okt 2010

jo kom på det men kan du hjälpa mig??
Vilken har bäst grafik?

Trädvy Permalänk
Forumledare
Plats
Jönköping
Registrerad
Jun 2004

*trådar raderade*

Jag tog bort trådarna som du skapade av misstag. Tänk på att det inte är tillåtet att skapa mer än en tråd om samma sak. Om det av misstag blir mer än en tråd fler gånger, får du gärna uppmärksamma oss på det genom att trycka på knappen "Anmäl" vid det första inlägget i tråden.

*ämnesraden redigerad*

Jag förtydligade din rubrik något. Tänk på att skriva så tydliga rubriker som möjligt. Om du bara skriver "Proffshjälp" framgår det ju inte alls vad det är du vill ha hjälp med.

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på modereringen/forumet och glöm inte att tala om vilken tråd det handlar om. Kontaktvägar: albert@sweclockers.com, kontaktformuläret och moderatorernas gemensamma pm-konto. Annat användbart: regler och feedbackforumet. Funderar du på att anmäla ett inlägg? Tveka inte! Gör det även om du är osäker. Det är vår sak att bedöma det, inte din.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bästkusten
Registrerad
Jun 2009
Skrivet av robindata:

Vilken har bäst grafik?

Mobile Graphics Cards - Benchmark List - Notebookcheck.net Tech

Där kan du jämföra grafikkorten.

|| 2700K @ 4.7GHz || MSI GTX 1080 TI Gaming X || Xonar DG || Samsung 750 EVO 500GB & OCZ Agility 3 120GB & Crucial C300 64GB & Crucial V4 256GB || XFX XXX 650W || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Dingle
Registrerad
Okt 2010

SpelData tips?

Hej

Nu kollar jag på tre spel-laptoppar och eftersom jag inte kan så mycket om datorer frågar jag er
Jag funderar på dessa två

Acer eMachine E642G

Samsung R530-JA07
Samsung R530-JA07 - Elgiganten

Eller denna
Samsung R730-JA01
Samsung R730-JA01 - Elgiganten

Alltså, Vilken är den bästa speldatorn ifall man ska spela counter strike source och call of duty?

Hjälp mig e ni snälla

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Dingle
Registrerad
Okt 2010

okej tack kolla gärna min andra tråd

Trädvy Permalänk
Forumledare
Plats
Jönköping
Registrerad
Jun 2004

*trådar sammanfogade*

Observera att det inte är tillåtet att skapa mer än en tråd om samma sak. Den här gången sammanfogade jag dina trådar igen, men om du någon mer gång skapar flera trådar om samma ämne, är jag rädd att vi kommer att vara tvungna att låsa allihopa, och då skulle du förlora chansen att få hjälp med det ämnet, vilket ju inte vore särskilt roligt.

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på modereringen/forumet och glöm inte att tala om vilken tråd det handlar om. Kontaktvägar: albert@sweclockers.com, kontaktformuläret och moderatorernas gemensamma pm-konto. Annat användbart: regler och feedbackforumet. Funderar du på att anmäla ett inlägg? Tveka inte! Gör det även om du är osäker. Det är vår sak att bedöma det, inte din.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Dingle
Registrerad
Okt 2010

men det handlade om en annan sorts dator

Trädvy Permalänk
Forumledare
Plats
Jönköping
Registrerad
Jun 2004
Skrivet av robindata:

men det handlade om en annan sorts dator

Efter vad jag kan se handlar det fortfarande om bärbara datorer för bland annat spel som kostar ca 6000 kr?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Dingle
Registrerad
Okt 2010

okej men jag behöver verkeligen den hjälpen

Trädvy Permalänk
Forumledare
Plats
Jönköping
Registrerad
Jun 2004

Ha bara lite tålamod, så ska du se att du får svar snart.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bästkusten
Registrerad
Jun 2009

Varför inte bara läsa igenom några av dem tvåhundra andra trådar som handlar om exakt samma sak om du nu inte får svar i din egna tråd?

|| 2700K @ 4.7GHz || MSI GTX 1080 TI Gaming X || Xonar DG || Samsung 750 EVO 500GB & OCZ Agility 3 120GB & Crucial C300 64GB & Crucial V4 256GB || XFX XXX 650W || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.