Behöver hjälp med moderkort, processor, minnen!

Permalänk
Medlem

Behöver hjälp med moderkort, processor, minnen!

Hej, jag har dessa minneskort, vilket inte kommer passa till de flesta moderkort där ute, så behöver nytt moderkort.

DIMMI1: Kingston 2G-UDIMM
DIMM2: Kingston (1 GB DDR2-800 DDR2 SDRAM)

och jag letar efter ett bra moderkort som förhoppningsvis klarar av denna proccessorn och mina minneskort om möjligt: Intel Core i3 530 2,93GHz Socket 1156 Box - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Processorer
och har ett bra pris, max 1000kr.

Om mina minnen ej passar i nåt moderkort som proccessorn passar i vill jag gärna ha hjälp med att hitta bra och billiga minnen (minnen max 500kr) till moderkortet.

Hade tänkt lira WoW för de mesta, så vill ha bra grejer till de.

Har ni andra förslag på bra proccessor (max 1200kr) så säg gärna de ihop med ett bra moderkort och minnen om mina nuvarande inte passar -tillsammans med proccessorn. Kom ihåg priserna jag vill ha.

Tack.

Visa signatur

[Fractal Design R3 Black ][ AMD Phenom II x4 965BE (Coolermaster Hyper 212 plus) ][ Asus M4N98TD EVO ][ Nvidia Gigabyte GTX460 OC version ][ 4gb Corsair RAM ][ Corsair VX 550w ][ Razer naga mus ][ Razer BlackWidow mechanical keyboard][ Corsair HS1 Headset ][ Steelseries QcK Worgen edition musmatta ][ LG TFT 22" WIDESCREEN W2261VP-PF]

Permalänk
Medlem

Köp ett AM2+ moderkort och en 955BE om du vill använda dina DDR2-minnen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Köp ett AM2+ moderkort och en 955BE om du vill använda dina DDR2-minnen.

955BE?? Va?
Men de nyare proccesorerna passar ej AM2+ Moderkort, de flesta är AM3, så vill ha AM3 moderkort

Visa signatur

[Fractal Design R3 Black ][ AMD Phenom II x4 965BE (Coolermaster Hyper 212 plus) ][ Asus M4N98TD EVO ][ Nvidia Gigabyte GTX460 OC version ][ 4gb Corsair RAM ][ Corsair VX 550w ][ Razer naga mus ][ Razer BlackWidow mechanical keyboard][ Corsair HS1 Headset ][ Steelseries QcK Worgen edition musmatta ][ LG TFT 22" WIDESCREEN W2261VP-PF]

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonte_95:

955BE?? Va?
Men de nyare proccesorerna passar ej AM2+ Moderkort, de flesta är AM3, så vill ha AM3 moderkort

AM2+ moderkort passar med AM3 processorerna. Med AM3 kan du inte använda dina DDR2-minnen. Så läs på lite grann först.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

AM2+ moderkort passar med AM3 processorerna. Med AM3 kan du inte använda dina DDR2-minnen. Så läs på lite grann först.

Aha ok, men va menade du med 955BE, visste ej att Kingston 2G-UDIMM var DDR2, men har du nått förslag på bra moderkort tillsammans med bra processor som ligger på priserna jag skrev ovan som självklart passar med mina minnen och spelar ej roll AMD eller INTEL, sålänge jag får bra prestanda i WoW.

Visa signatur

[Fractal Design R3 Black ][ AMD Phenom II x4 965BE (Coolermaster Hyper 212 plus) ][ Asus M4N98TD EVO ][ Nvidia Gigabyte GTX460 OC version ][ 4gb Corsair RAM ][ Corsair VX 550w ][ Razer naga mus ][ Razer BlackWidow mechanical keyboard][ Corsair HS1 Headset ][ Steelseries QcK Worgen edition musmatta ][ LG TFT 22" WIDESCREEN W2261VP-PF]

Permalänk

amd phenom ii x4 955be ligger väldigt lågt just nu på inet 1195kr för en bra 4kärnig:)

AMD Phenom2 X4 955 3,2GHz Black Edition - Inet.se

och om jag var du så skulle jag köpt nya ddr3 minnen istället för att det säljs många fler moderkort bra med ddr3 stöd!
Dess utom säljs knappt ddr2 moderkort längre.
Här är rätt okej 4gb ddr3
570kr är också riktigt billigt för 4gb ddr3!

Corsair 4GB (2x2GB) Value Select DDR3 1333MHz - Inet.se

Här är ett mb med bett processor stöd och ska ha bra kvalitet
Det ska vara okej så vidare du inte kör med det interna grafikkortet.

Gigabyte GA-MA74GMT-S2 - Inet.se

Vad för grafikkort och nätaggregat har du tänkt köra med?

Fri frakt för alla sweclockers medlemmar också:)
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/821322-inet...

Visa signatur

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Permalänk
Medlem

jag har ATI Radeon HD 4600 Series (1024 MB)

nätagg - vet ej, var ett tag sen min farsa öppnade datorn, men antagligen ganska dåligt iom att processorn, moderkortet e ganska gammalt, har ju en amd athlon processor på 2,0 ghz, så då lär ju de andra delarna med vara gamla, minst 2år skulle jag tro. Högst 3-4år.

Tack för råden. Har också kollat in AMD uppgraderingspaketet på komplett.se för 1049kr, verkar va nice, iaf tillräckligt för WoW antar jag.

Visa signatur

[Fractal Design R3 Black ][ AMD Phenom II x4 965BE (Coolermaster Hyper 212 plus) ][ Asus M4N98TD EVO ][ Nvidia Gigabyte GTX460 OC version ][ 4gb Corsair RAM ][ Corsair VX 550w ][ Razer naga mus ][ Razer BlackWidow mechanical keyboard][ Corsair HS1 Headset ][ Steelseries QcK Worgen edition musmatta ][ LG TFT 22" WIDESCREEN W2261VP-PF]

Permalänk
Skrivet av jonte_95:

jag har ATI Radeon HD 4600 Series (1024 MB)

nätagg - vet ej, var ett tag sen min farsa öppnade datorn, men antagligen ganska dåligt iom att processorn, moderkortet e ganska gammalt, har ju en amd athlon processor på 2,0 ghz, så då lär ju de andra delarna med vara gamla, minst 2år skulle jag tro. Högst 3-4år.

Tack för råden. Har också kollat in AMD uppgraderingspaketet på komplett.se för 1049kr, verkar va nice, iaf tillräckligt för WoW antar jag.

Jag kan inte hitta något för 1049kr :S

grafikkortet räcker för wow men cpu bör bytas

Visa signatur

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)