Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Okt 2010

Vilken G73 ska man välja!

hejsan!
Jag har äntligen kommit fram till att det är en asus G73 jag ska inhandla och jag har en budget på ca 15000
med det här i åtanke har jag kommit fram till någon av dom här 2 varrianter

WEBHALLEN.com - Asus G73JW-TZ130V - i7 740QM / 6GB / 500GB / 17.3" TFT / GF GTX 460 / DVD / BT / Win7 HP

eller

Komplett.se - ASUS G73JH 17.3" Full HD

jag kan dock inte hitta någon skillnad på dom annat en graffik kortet och det är där jag fastnar vilket av dom är bäst.

tack på förhand.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Okt 2010

Att läga till fann nyss att de är olika Processorer i dom.
ena har en dual core processor
medans
den andra har quadl core processor. hur påverkar det prestandan?

/mvh

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2004

Jw modellen har en hybrid HDD, 4 gb SSD disk som är snabbare.
Bättre processor samt en USB3 ingång(vad jag läst på andra JW modeller, tyvärr finns det ingen info om det på just denna vad jag kan se).

Tror även måtten är lite annorlunda på själva datorn, vilket kanske ger en liten annan layout på tng bord och så vidare.
Grafikkortet i JW är nyare, dock något sämmre prestanda enl tester.
Åt andra sidan har jag läst om folk som i vissa fall har problem med buggar på ATI korten.

Med tanke på att det är samma pris, och JW modellen är den "nyare" med bättre propp och ett Raedon kort så hade jag nog kört på den. SSD disken kanske är skoj den med, dock kan man ju komplettera med det senare.
Dock vill jag säga att jag är långt ifrån expert på området utan bara delar med mig av mina åsikter

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Okt 2010

tack för hjälpen det var den jag luttade åt också. men om man kollar till framtida spel och sånt vilken kommer hålla med i spelet längst?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2004

JH modellen har också en Hybriddisk.

O ang CPU, de är la Quad båda två med bara lite högre Hz på 740n?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gällivare
Registrerad
Jan 2006

Jag har haft min g73jh sen april och jag har varit helt förskonad från grafik fel den har funkat super bra hela tiden. HD5870 Mobility är vad jag har hört ganska mycket snabbare än GTX 460 M.

Kolla om du får med väska och mus till båda modellerna.... ryggan var i alla fall riktigt fin.

Det är ingen stor skillnad på 720QM och 740QM båda är 4 kärniga den enda är att 740 är en nyare modell med högre multippel och därför lite högre klock.

Båda modellerna är riktigt bra men om grafik prestandan är viktigast så är JH modellen bättre kom ihåg att checka tillbehören om du är intresserad av det.

Vardagsrumsdator: [Node 202] [I7 7700] [16gb2400] [ASUS GTX1080ti turbo] [LG65"4K]