Väljer mellan 3 laptops, vilken tycker du?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Aug 2008

Väljer mellan 3 laptops, vilken tycker du?

Hej på er, eftersom flickvännens datorberoende har ökat med tiden är det dags att hon får en egen bärbar dator så vi slipper köra skiftgång på den nuvarande stationära. Efter att han läst igenom forumet ett par dagar har jag kommit fram till dessa tre. Vilka av dessa tycker ni att jag ska satsa på? Kommer främst att vara inkopplad i väggen och sittas med framför tv'n på vardagsrumsbordet. Mestadels surfas med men kanske även lite spel som Left4dead, Team Fortress 2 etc. (Innan någon undrar så skaffar jag inte ännu en stationär dator pga utrymmesbrist och tjejer vill av någon anledning ha bärbara datorer)

Val 1:
Acer eMachines E730G 15.6" HD

Enligt forumet här det mest prisvärda i 5000kr klassen just nu.

Val 2:
Acer Aspire 5741G-5453G32Mn

Värt 1000kr extra för en i5:a och GT320M grafikkort?

Val3:
Packard Bell EasyNote LM85-570

Prestandamässigt lik Val 1 men har 17" skärm med upplösningen 1600x900. Ska tydligen vara en bra skärm och eftersom datorn blir "stationär" i hemmet är detta kanske något att lägga 1000kr extra på?

Vad tror ni?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Aug 2008

Tänkte bara nämna att det blev inget av paketen ovan. Orkade inte beställa och vänta så jag drog på Microshop i Umeå och det blev en Packard Bell TM85. i3 350M, 3GB DDR3, HD 5470, 320GB HD. 5.299kr, känns helt ok ändå.