Var brukar ni sitta och käka - Är köksbordet ett minne blott ?

Permalänk
Medlem

Jag äter frukost, lunch, middag och andra måltider framför datorn. Jag har visserligen ett matbord men det används väldigt sällan, förutom då morsan och syrran kommer på besök

Visa signatur

People are spending dollars on water tapped in fancy bottles. And don't you agree? The gesture is not so much an act of stupidity. It 's just a sign of our destructive mentality. - Raised Fist [Slipping into coma]

Permalänk
Medlem

Jag ska nog erkänna att det händer oftare att man äter framför datorn än vid köksbordet. En gammal vana jag drog på mig under min första vända som korridorsboende, då jag tyvärr kom på kant med en del av mina grannar och därför vistades så lite som möjligt i närheten av dessa. Numera har jag ett köksbord, tyvärr har jag lyckats fylla det med saker och därför inte kunnat nyttja det på rätt länge. Planerar dock bot och bättring på den punkten, så fort jag får en stund över.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Matbordet tillsammans med en facktidning eller dagspress/samtal med någon man äter med.
Har iprincip aldrig ätit mat framför datorn. Undantag några få gånger när jag gick i mellanstadiet och nördade starcraft, ville hinna med ett lir innan skolan

Jag tycker det är förvånande hur många som sitter vid tvn/datorn och äter. White trash? Har ni även massor med tallrikar inkl intorkad mat vid datorn?

Permalänk
Hedersmedlem

Har precis ätit vid datorn. Men jag bor i korridor också och det är inte så trevligt att sitta ute i korridoren.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag äter lika ofta vid datorn som vissa verkar göra vid matbordet här, d.v.s. nästan aldrig. Det har väl hänt några gånger i min livstid. Men så har jag också datorn ganska långt ifrån köket. Det blir att man nästan alltid käkar vid matbordet och ibland vid tv'n.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

Tar alltid upp maten till datorn på en stor bricka och käkar, samtidigt som man kollar nån serie. Har ett litet matbord med 2 pallar i köket, men det använder jag bara för fruktskålen och räkningar/post.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Ensam i vardagsrummet, är vi fler blir det i köket

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Ehm köksbord är väl ett måste? Speciellt om man har familj eheh.

Jag själv sitter "alltid" i köket och äter, dock är det väl nån enstaka gång man sitter på rummet...

Permalänk
Medlem

Är det med familjen så blir det i köket, är det bara jag(efter jobb t.ex.) så blir det vid datorn eller tvn. Pallar inte att sitta själv ute i köket, jag hade bara slaffsat i mig maten då för att så som möjligt komma därifrån.

Permalänk

Datorn, uteslutande. Har omöjligt plats för ett till matbord. TV:n använder jag bara någon gång var 6:e månad för att spela spel, och då kan jag ju inte äta samtidigt (varför jag aldrig äter framför tv:n).

De allra flesta varma mål (där man gärna spenderar all tid åt målet) jag intar intas i någon av KTH:s lokaler...

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

vi använder köket bara när det är folk på besök.
Annars är det framför TVn alla dagar i veckan.

Just nu rullar alla Segemyhr säsonger och sen kommer Two and a half men S7

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Ush vad jobbigt det är att inse att jag har ätit samtliga mål mat på kontoret det senaste året mer eller mindre.
Då framför datorn, antingen jobbandes eller om jag har tid så framför någon serie eller liknande.

Sitter just nu och äter frukost framför datorn på kontoret.

Permalänk
Medlem

Här äter jag:

Permalänk
Medlem

Vid "finbordet" i vardagsrummet så man kan se tv .. i köket sitter jag bara när jag äter frukost

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Äter jag själv blir det oftast vid tvn eller datorn, men äter middag varje dag med mina föräldrar vid köksbordet eller i "finrummet".
Har gjort nästintill varje i hela mitt liv. Klart finns det ju undantag.

Visa signatur

"The ones who are crazy enough to think that they can change the world, are the ones who do."
Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Skrivet av liv&helvete:

Skrattar... Ja,jo.. ibland så får man till det utan att man tänker på det.:)

laaf: Är man ensam så tycket jag att det inte spelar så stor roll, igentligen. Men det är ju klart, är man van med att man sitter och käkar kring köksbordet så är det ju så. Vanor bryter man ju inte på så lätt. På gott och ont.

Jo, frukosten jag äter nu blir oftast ägg och bacon, och tar mig aldrig tid att starta datorn eller TVn, skulle ta för mycket tid av min kära frukost, lunch äter ja i jobbet och sen middag, oftast något halvlätt intas vid köksbordet, främst kanske pga jag läser dagstidningarna just då, då de förr kom väldigt sent på dagen och man inte kunde läsa dem till frukost, men nu kommer de väldigt tidigt om mornarna men tar mig inte tid att hämta dem då heller.
Helger blir alltid sen frukost, och då läses tidningarna och middagen blir en mer bastant variant och avnjutes ändå vid köksbordet.

Visa signatur

Apple Macbook Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av laaf:

Jo, frukosten jag äter nu blir oftast ägg och bacon, och tar mig aldrig tid att starta datorn eller TVn, skulle ta för mycket tid av min kära frukost, lunch äter ja i jobbet och sen middag, oftast något halvlätt intas vid köksbordet, främst kanske pga jag läser dagstidningarna just då, då de förr kom väldigt sent på dagen och man inte kunde läsa dem till frukost, men nu kommer de väldigt tidigt om mornarna men tar mig inte tid att hämta dem då heller.
Helger blir alltid sen frukost, och då läses tidningarna och middagen blir en mer bastant variant och avnjutes ändå vid köksbordet.

Trivsamma vanor ska man vara rädd om. Det finns inte så mycket utav den varan längre.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Hmm, frukost äter jag aldrig hemma. Köper alltid på café om det blir något alls, äter det på jobbet, i en soffa, vid en TV. Eller i T-banan.
Lunch äter jag ute, sitter oftast vid ett bord på resturanger dock.
Middag, lagar något köttigt och äter vid bordet. Helt ensam!

Det är allt!

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krimsarn:

Hmm, frukost äter jag aldrig hemma. Köper alltid på café om det blir något alls, äter det på jobbet, i en soffa, vid en TV. Eller i T-banan.
Lunch äter jag ute, sitter oftast vid ett bord på resturanger dock.
Middag, lagar något köttigt och äter vid bordet. Helt ensam!

Det är allt!

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

Här intar jag min frukost. På helger och ledighet följer laptopen med. På jobbdagar får det räcka med snabbtitt på twitter genom mobiltelefonen.

När jag käkar middag och är ensam står datorn alltid framför mig. Men när jag och flickvännen äter så får den snällt så på sidan om.

Här intar jag mitt kvällsfika; i min Mio Enjoy. Ibland med laptopen i knät men oftast med en film eller serie spelandes på projektorduken och flickvännen i recleinern bredvid.

Tycker det är bra att sitta vid köksbordet och äta om man är fler i bostaden. Lätt att gå igenom vad som hänt under dagen och få en bra pratstund.
Under min uppväxt så var det alltid mat runt köksbordet vid 17:00 och det är nog så mina framtida barn kommer att växa upp också; allt för en så sund och social uppväxt som möjligt.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem

När jag är själv äter jag vid tv:n eller datorn men har man sällskap brukar det bli vid köksbordet 98% utav gångerna.

Permalänk
Medlem

Eftersom man bor hemma så blir det middagar vid köksbordet. När jag är ensam så äter jag där också utav vana, och sedan så kan jag sitta och läsa en bok eller som till frukost, DN/SVD. Sedan blir det ju lättare att städa efter sig då det bara är några meter till disken.

Permalänk

Det är väl ändå mer praktiskt att äta i köket/matbordet? Med tanke på avståndet till spis/mikro och kylskåp/frys. Det ultimata vore ju att ha kylskåpet och mikrovågsugnen alldeles intill datorn, så man inte behöver resa sig. Då skulle jag äta vid datorn.

Nu bor jag hemma med mamma och pappa, och tycker det är trevligt att äta i deras sällskap vid tillfälle, därför äter jag vid köksbordet.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av liv&helvete:

Man behöver nog ha köksbordet till sitt förfogande då man sitter med DN. Tänkte på själva formatet.

Bah, numera är ju nästan alla fjolliga tabloider.

Skrivet av kode:

Planerar dock bot och bättring på den punkten, så fort jag får en stund över.

Så fantastiskt är det väl ändå inte? Utan sällskap (eller stora och intressanta tidningar) blir det väl mest deprimerande att med disken som utsikt äta i tysthet?

Skrivet av laggarbacken:

Det är väl ändå mer praktiskt att äta i köket/matbordet? Med tanke på avståndet till spis/mikro och kylskåp/frys. Det ultimata vore ju att ha kylskåpet och mikrovågsugnen alldeles intill datorn, så man inte behöver resa sig. Då skulle jag äta vid datorn.

Inget hindrar väl att man tillreder maten i köket och sedan äter den på någon roligare plats?

Permalänk
Relik 📜

För tillfället saknar vi riktig matplats då vi är mellan två olika boenden, köksbordet har därför förvandlats till datorplats. Jag kan säga att vi saknar det som sjutton, riktigt jobbigt att alltid äta vid soffbordet eller "var för sig" där det finns plats. Kan dock tänka mig att det är annorlunda om man är själv.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Beronde på vad som går på TV eller vad jag kan glo på Datorn.

Mesta dels det som är avgörande gillar att glo på serier/filmer medans jag äter, frukost brukar dock förtäras framför datorn medans jag sippar kaffet och slösurfar.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Måltider intar man vid matbordet. Jävla hedningar...

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halogen:

Måltider intar man vid matbordet. Jävla hedningar...

Igentligen så. Men man tar nog den enklaste vägen ut. Sätter sig där man känner sig mest bekväm.
Varför flytta på sig när man inte behöver ?

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rymdvanilj:

Bor med mina föräldrar så det blir köksbordet vid alla måltider på vardagar och även på helger med undantag för fredagkvällar, lördagkvällar och söndag-sen-lunch/middag. Lite tradition och klass får man väl ha ändå. Folk som äter vid TV:n blir jag ledsen på - det gör jag endast om jag är ensam och tycker riktigt synd om mig själv, vilket jag sällan gör.

Jag håller med dig:): sitter man vid tv/dator det är väldigt mycket White Trash över det hela.:/ *rys*...:P:/

Skrivet av Xellofan:

Äter alltid vid köksbordet.

Så ska det låta!:D (Sjung nåt;)).

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Jag håller med dig:): sitter man vid tv/dator det är väldigt mycket White Trash över det hela.:/ *rys*...:P:/.

För mig finns det nog inget mer tragiskt än att helt ensam och i tysthet sitta i köket och äta sin middag för sig själv medans man tittar ut genom fönstret, får t om rysningar när jag tänker på det

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt