Permalänk

Laptop 10-15 k

Hej allesammans!

Jag sitter och funderar över en ny bärbar dator för ett pris på ungefär 10 000 - 15 000. Storlek helst 15" men kan gå med på större om det är ett kap.

Det jag är främst ute efter är kvalité, att den är behändlig och gärna bra batteritid.
Jag spelar inte längre så mycket spel men kommer vilja kunna spela Diablo III när det väl släpps. Detta är något min nuvarande laptop med störst sannolikhet inte tillåter.

Något jag upplever är att många spellaptops för det första är ganska fula och dessutom har pissiga batteritider och väger bly även om inga slår min nuvarande på den sista punkten.
Jag vill gärna ha en stilren dator som man verkligen kan känna att det är ett kvalitativt bygge. Den kommer ofta att tas med till vänner, anvädas som filmuppspelare och mediacenter.

Datorer jag har fastnat lite extra för Lenovos ThinkPads, var förbi hos min mor och satt vid hennes arbetsdator som är en liten behändlig ThinkPad. Den kändes stabil i bygget, inte massa lysande dioder överallt och riktigt bra batteri.
Sedan har jag dessvärre även fastnat lite för Macs datorer(dyra :-/), de är för det första mycket snygga, batteritiden är oftast mycket bra och pekplattan har så många fiffiga funktioner, en riktig "surfdator". Är däremot skeptisk till operativsystemet och den låga prestandan.

Det skulle underlätta mycket med olika förslag och motiveringar till varför.
Exempelvis om en dator klarar av de saker jag listade tidigare behöver man faktiskt inte pumpa prestandan mer. Då är kvalité och "användarupplevelse" ett större plus.

Permalänk

Asus med snabb tvåkärnig processor och med Nvidias nya grafikkortsmodell.

Komplett.se - ASUS G73JW 17.3" HD+

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50