BFBC2 failed to connect to EA Online!!?? 3 dagar i sträck

Permalänk
Avstängd

BFBC2 failed to connect to EA Online!!?? 3 dagar i sträck

va fan är det här för skit?
har testat att logga in 3 dagar i sträck men samma jävla medelande
är det så för alla eller är det nån bugg eller patch man har missat?

det har funkat förut
man betalar för spelen man kan inte spela dom
jäkligt lyckat
borde kräva pengarna tillbaka

kom inte med nåt snack om att det beror på antivirusprogram eller brandvägg nu
som sagt det har fungerat förut
det enda jag har gjort är att laddat hem nyaste Nvidia 3d Vision Drivrutins CDn

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Avstängd

problemet löst

i CMD som administratör skriver man följande "netsh int tcp set global ecncapability=disabled"
ingen aning om vad det gör för skillnad men nu funkar det igen

hittade tipset på BFBC2 EA forumet
"Failed To Connect To EA Online" - Battlefield Bad Company 2 Feedback and Help - Battlefield Bad Company 2: EA Forums

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

problemet löst

i CMD som administratör skriver man följande "netsh int tcp set global ecncapability=disabled"
ingen aning om vad det gör för skillnad men nu funkar det igen

hittade tipset på BFBC2 EA forumet
"Failed To Connect To EA Online" - Battlefield Bad Company 2 Feedback and Help - Battlefield Bad Company 2: EA Forums

Gillar skarpt att du svarade i din egna tråd! Hade samma problem, som nu blev löst med detta kommandot!

Visa signatur

Himmabygge - AMD Phenom II 720 BE 2.8Ghz | ATI HD 4770 512Mb | 4096Mb 800Mhz DDR2

Permalänk

Hadde exakt samma problem men nu är de löst tack vare dig! Tack

EDIT: Nej de funkar ändå inte :/ jävla bajs spel

Visa signatur

Oskar :)
Fractal Design Define R3 Black Pearl | Intel Core i5 2500 3.3 GHz | Asus P8P67 LE REV B3 | Asus Radeon HD6870 1GB Referens | Corsair 2x2048MB 1600MHz |1TB Samsung Spinpoint F3 |XFX Core Edition 550W | OS: Windows 7 Ultimate 64bit | Sony MDR-XB700 | Steelseries 6G v2 | Qpad 5K | http://bfbc2.statsverse.com/stats/pc/%5BSWE%5D%20fait/

Permalänk
Medlem

Det är inte så att du har PeerBlock på?
Det blockerar iaf..

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Det är inte problemet med att det sparade lösenordet inte funkar? Tror jag fått det felet när jag loggat in med sparat password men när jag skriver in det manuellt funkar det.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av WaR:

Det är inte problemet med att det sparade lösenordet inte funkar? Tror jag fått det felet när jag loggat in med sparat password men när jag skriver in det manuellt funkar det.

Det problemet har jag också. Någon som har en lösning måntro?

Permalänk
Medlem

Någon annan som har problem med att logga in? Får bara upp "Unable to log in."

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Någon annan som har problem med att logga in? Får bara upp "Unable to log in."

Kan testa
Edit: Jag kan logga och spela.

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaR:

Det är inte problemet med att det sparade lösenordet inte funkar? Tror jag fått det felet när jag loggat in med sparat password men när jag skriver in det manuellt funkar det.

1+, funkar när jag skriver in lösenordet manuellt. Funkar inte annars :(.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 760 @ 3.9GHz | SLI GTX 560 TI | Xonar STX | Intel 320 120GB | Corsair HX850 | NZXT Phantom | MSI Trinergy | H50 | 8GB Corsair 1.6GHz

Permalänk
Medlem

Skulle testa att logga in genom att skriva in lösenordet manuellt nu, när jag väl tagit bort lösenordet så kom jag på att jag inte kommer ihåg lösenordet Mycket trevligt. Och har bett om lösenordet via EA's hemsida, men jag får inget mail

Edit: Sådär ja!
Adda mig någon, har tråkigt och ska lira nu. BrainFarted, tidigare MeatyTurd

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd

Precis som WaR säger så brukar det vara det sparade lösenordet som klyddar.

Klicka av auto-login sen skriv lösenordet manuellt.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk

Det kan inte ha med det här att göra?
Mail från BioWare:

"We recently learned that hackers gained unauthorized access to the decade-old BioWare server system supporting the Neverwinter Nights forums. We immediately took appropriate steps to protect our consumers’ data and launched a thorough ongoing evaluation of the breach. We have determined that no credit card data was compromised from the servers, nor did we ever have or store sensitive data like social security numbers. Our investigation shows that information such as user names, encrypted passwords, email addresses, mailing addresses, names, phone numbers, CD keys and birth dates from these forum accounts on the system may have been compromised, as well as other information (if any) that you may have associated with your EA Account. In an abundance of caution, we have changed your password to ensure account security. Please visit this "länk" to reset your password immediately.

If your link has expired, click here to generate a new email.

We take the security of your information very seriously and regret any inconvenience this may have caused you. If your username, email address and/or password on your EA account are similar to those you use on other sites, we recommend changing the password at those sites as well. We advise all of our fans to always be aware of any suspicious emails or account activity and report any suspicious emails and account activity to Customer Support at 1-877-357-6007.

If you have questions, please visit our FAQ at http://support.ea.com/app/answers/detail/a_id/5367/ or contact Customer Support at the phone number above.

Aaryn Flynn
Studio GM, BioWare Edmonton
VP, Electronic Arts"

Mitt lösen till EA fick jag resetta och byta helt enkelt. Borde gälla oss som spelat Mass Effect, i alla fall ettan. För lösenordet till EA är väl det som gäller för att komma in på Battlefield med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PanicOutPut:

Det kan inte ha med det här att göra?
Mail från BioWare:

*Text*

Mitt lösen till EA fick jag resetta och byta helt enkelt. Borde gälla oss som spelat Mass Effect, i alla fall ettan. För lösenordet till EA är väl det som gäller för att komma in på Battlefield med?

Måste vara detta då, jag fick lov att byta lösen med. Men jag har aldrig spelat Mass Effect vad jag vet
Såg att jag hade fått detta mail med, men jag öppnade inte det då jag trodde att det var spam.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Måste vara detta då, jag fick lov att byta lösen med. Men jag har aldrig spelat Mass Effect vad jag vet
Såg att jag hade fått detta mail med, men jag öppnade inte det då jag trodde att det var spam.

Det gällde ju i första hand Neverwinter Nights, men jag har för mig att när man loggar in för att ladda ner DLC:n till Mass Effect så låg Neverwinter Nights och några andra spel där, så du kanske spelat något annat av BioWare som gäller för den sidan med Annars så har de väl helt enkelt tagit en säkerhetsåtgärd för alla.

Permalänk
Skrivet av pg_ice:

problemet löst

i CMD som administratör skriver man följande "netsh int tcp set global ecncapability=disabled"
ingen aning om vad det gör för skillnad men nu funkar det igen

Någon som har koll på vad denna sak gör mer konkret? =P

EDIT:
Efter lite googlande hittade jag detta:

http://www.top-windows-tutorials.com/vista-network-troublesho...

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk

Hur stänger jag av autologin? Funkar inte och trycka cancel.
Finns det någon config fil som jag kan ändra i för att stänga av det?

Visa signatur

AMD Athlon64 Winchester 3000+ - ASrock Dual Sata2 - C3D x800 GTO @ 16 Pipes - 1024 DDR Ram - HDD 80+80+200+250=568,107 - Zalman CNPS7000B-Cu - SkyHawk Chassi - Aspire ATX-AS520W

Permalänk
Medlem
Skrivet av http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/765/375169.page:

As far as servers for Battlefield bad company 2 are concerned it is under maintenance for next 3 hours and you would be able to play it again after 3 hours.

Bah