Permalänk

Bordsfäste för 3 skärmar

Hej, jag hittade två stycken HP LP2065 billigt på blocket, så jag råkade visst köpa dem. Tänkte att de skulle funka fint i en PLP-konfiguration (portrait landscape portrait) tillsammans med min HP LP3065. Typ såhär:

Men jag skulle gärna slippa alla dessa stativ. Vore nice om nån kunde hjälpa mig att hitta ett vettigt bordsfäste för dessa skärmar. Det bästa jag lyckats hitta är detta:
Komplett.se - B-Tech BT7333 Bordstativ för 3 skärmar

Jag tycker dock det är ganska dyrt, och det verkar inte som jag kan få till någon vidare vinkel på ytterskärmarna heller. Dessutom är jag osäker på om jag får plats med mina skärmar i det fästet.

Nån som har ett bättre tips?

Plan B är nog att försöka mig på och bocka ett plattjärn och sätta det på 30''-arens fäste, helt enkelt göra ett eget fäste....

Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Permalänk
Permalänk

Tack för tipset!

Ser ju inte billigare ut, men definitivt bättre!

EDIT: Om jag skulle beställa ErgoTech Triple LCD Desk Stand 100-D16-B03 så kostar det $388 med frakt, och då har jag inte räknat tull och annat. Känns lite dyrt tyvärr...

Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Permalänk
Inaktiv

Hej,
jag sitter och letar efter ett trippel monitor stand för 3st BenQ 24" LCD G2420HD. Det bästa jag hittat är B-Tech BT7333-24 från komplett, men supporten kunde inte säga om det var stöd 24" widescreen. Nu vet jag iof inte om det finns 24" icke widescreen, men känns jobbigt om det blir ett felköp på 2.4k (svårt att returnera om man bryter förpackningen osv).

Har kikat på länkarna ovan men inte kommit fram till vad som skulle fungera bra. Jag är ju intresserad av nvidia surround, och då är det viktigt att inställningsmöjligheterna är goda (avstånd mellan skärmar samt vinkel) för bästa upplevelse.

Har någon tid/hjärta att skriva några rader om ni rekommenderar ett bra bordsställ för 3st 24" widescreen skärmar?

Tackar och bockar,

Mvh / Z

Permalänk
Medlem

Vet detta är en supergammal tråd, men känner då jag har ett behov av en sådan här 3-skärms fäste så "bumpar" jag.
uh, ja. Bump.

Permalänk
Rekordmedlem

Det finns massor av fästen för småskärmar, men få som klarar stora skärmar, har du 22-24" kan du köpa nästan vad som helst, Den här tråden skapades av en som hade 30" och det kom lite konstiga tips på stativ för småskärmar. Har du 3x30" ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd

kjell.com har sök under tv och stativ

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

kjell.com har sök under tv och stativ

Jag kan inte hitta, skulle du kunna vara snäll o länka ?

Tackar!

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: Intel I7-6700K SKYLAKE @ 5200Mhz RAM: 4x 8GB Corsair Vengeance 2133MHZ DDR5
GPU: Asus GTX 980Ti Tripple SLI SSD: 500GB Samsung 850 Pro
HDD: 25TB WD RED PSU: Corsair AX860i
Chassi: Fractal Design R2 XL Mus: Microsoft 3.0
Tagantbord: QPAD MK-85 Pro mekaniskt Högtalare: Dali Mentor 6 frontar XTZ-bas

Permalänk

Köp dom två produkterna på denna sida:
http://www.obutto.eu/store/monitor-stand

Visa signatur

Argaste