Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Okt 2010

Vilse i datordjungeln!

Go 'kväll!

Min stationära har nu klappat ihop och vill inte vara med mig längre.. Jag har slutat "gemat" och slö-surfar bara numera samt att jag glor på lite serier/filmer osv.

Så det jag söker är väl en dator som klarar av HDMI från dator-tv, ska klara av att spela på (om jag faller tillbaka till dom gamla rutinerna). Vore det ju fränt om den inte blir jätteseg om 1-2 år utan att den gärna håller 3 år eller dylikt utan att man får raseriutbrott på den Batteritiden är ju bra om den kan hålla ett par timmar.

Det är väl dom kraven ja har som jag kan komma på i skrivande stund. Budgeten är väl 10-12kakor!

Har glott lite på: Komplett.se - HP Pavilion dv6-3065 15.6" HD LED Men har dock läst att vissa tycker att HP-supporten inte är något att hänga i julgranen!

Så jag behöver er hjälp med att hitta den rätta datorn för mig!

Over'n out!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hedesunda
Registrerad
Dec 2005

Köp hellre en Asus i samma prisklass. HP's garanti suger och ligger samtidigt taskigt till vad gällande kvaliteten, iaf jämfört med Asus.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Okt 2010

Okej!

Kan: Komplett.se - ASUS N53Jn 15.6" Full HD vara något? finns det möjlighet till att slänga in en SSD i denna?
eller ska man gå på: Komplett.se - ASUS N73Jn 17.3" HD+ LED är inte beroende av skärmstorlek faktiskt samma fråga här, funkar det med ssd?

Vilken skulle ni säga är bäst, kamrater?