Permalänk

Val av modell

Hej!

Har läst igenom forumets köpråd, men är fortfarande kluven till hur man utser rätt modell!!!

Jag har två modeller att jämföra emot. Det jag skulle vilja ha hjälp med är en förklaring till varför de har samma pris då jag bedömmer att den ena är bättre på allt!

Möjligtvis så är det en dator till ett bra pris och en annan till ett sämre!

Eller så visar det mina bristfälliga kunskaper.......(därav denna fråga)!

Datorerna som jämförs säljs av samma företag (där jag kommer att handla)!

Mitt mål är att få ut den:

Bästa prestandan av datorn.

Design, programvara osv är inte av intresse!

Däremot är kvaliten viktig och då menar jag livslängd/hållbarhet och inte att den ena känns plastig!

Dator 1: HP G62-A36SO - Elgiganten

Dator 2: Packard Bell EasyNote TM81-RB-543NCD AMD Athlon II Dual-Core P320 2.1GHz / 3GB / 320GB / LED15.6 / DVDRW / Win 7 Home Premium Produktinformation - PriceRunner Sverige

Tyvärr hämtades faktan till dator 2 från pricerunner, då elgigantens hemsida strulade! Som sagt, datorerna kommer att inhandlas hos Elgiganten!!!!

Åter till jämförelsen!

Enligt min mening talar allt till HPns (Dator: 1) fördel! Varför ligger Packard Bells dator då i samma prisklass???? Båda kostar på Elgiganten 5490kr

Tacksam för vägledning!

Mvh

Mattias

Permalänk

Halloj Mattias.

Skillnaden mellan dessa är natt och dag! HP:n är faktiskt riktigt hyfsad till det priset medan den andra bara är fel, glöm den - den har äldre komponenter rakt över och är helt ointressant för det priset. Hållbarheten på den har redan gått ut

Satsa på HP:n, I3, 7200 varvare, 5470-kort, ett bra val för dom pengarna.

/björn