Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Mar 2007

Bärbar till svärfar :)

Tjena, jag har lovat tjejens farsa att hjälpa han fixa en ny laptop då den gamla börjar få några år på nacken.
Eftersom han använder datorn enbart för att tippa på hästar och lite ordbehandling så behöver han detta:

En stor och bra skärm
Den ska vara tyst
Välkyld
Bra processor
Iallfall 4 gb ram
Windows 7

Detta behöver han inte:

Bra grafikkort
Stor hårddisk
Liten smidig (eftersom han bara använder den på två ställen)
Massa annat krafs

Tycker det är svårt att hitta en bra prisvärd dator med mina krav, har någon ett tips mottages det tacksamt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2002

En stor skärm samt liten och smidig, kan vara ett problem, vilket vill han helst ha?

Är en helt vanlig ekonom...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Jul 2008

han skriver väl att den inte behöver vara smidig????

Varför behöver han 4gb ram till att skriva i ordbehandling och tippa på hästar?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Nov 2009

Kanske en sån här?
Komplett.se - HP Pavilion dv7-4050 17,3" HD+
Dock har jag ingen aning om den är tyst och välkyld, men resten av kriterierna uppfyller den iaf.

Intel Core i5 750 @ 3,8 GHz | Thermalright HR-02 Macho | Gigabyte P55-UD4 | 16GB Corsair Vengeance LP | Gigabyte GTX 670 Windforce | 120GB Intel 330 & 60GB Corsair Force | EVGA G2 750W | Antec P280 | Asus Xonar D1 | Viewsonic VX2268wm 120Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sävsjö
Registrerad
Nov 2004

Budget underlättar letandet för oss andra Känns som en dator för 10k+ är lite overkill för ändamålen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2008

HP G72-A20so - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer Verkar rätt bra för hans ändamål. Processorn är inte jättesnabb men samtidigt ingen celeron heller

Asus X72F-TY041V - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer Har snabbare processor men är lite dyrare. Min erfarenhet av Asus är att dom är ganska bra men låter relativt mycket men dett kan mycket väl ha ändrats det senaste året.