The Walking Dead, (Zombie TV serie)

Permalänk
Medlem

The Walking Dead, (Zombie TV serie)

Såg tidigare i veckan att denna serie ska börja 31a Oktober.

Zombies varje vecka! Blir inte bättre!

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk

Verkar kunna bli riktigt bra

Visa signatur

i5 3570K 3,4GHz | Noctua NH-C12P SE14 | Cooler Master HAF XB EVO | Asus MAXIMUS V GENE | G.Skill 8GB 1600Mhz Ripjaws X | FD Newton R2, 800W 80+ Modulär | MSI Radeon R9 280X 3GB | Samsung SSD 830 256 GB | www.muforce.se - Quake Live clan

Permalänk
Medlem

Sweet! Fint datum att börja på också

Permalänk
Medlem

Jag som Älskar Zombie filmer, eller allt som har med Shambler Zombies eller liknande tror att detta kommer vara en skön serie nått som aldrig riktigt har gjorts förut, själva ''Gore'' delen verkar vara rätt bra gjort för en TV serie vilket för mig är hälften vunnet lite Shambler blandat med 28 dagar senare,sen vet jag inte hur sann den är med Serie tidningen kanske blir en hel del delade meningar där.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk

har följt denna serietidning ett tag nu och jag är helt fast i den och när jag fick reda på att den skulle bli tv-serie fick jag en euforiattack! Jag älskar zombiefilmer men dom är ju oftast för korta för att det situationen ska kunna utvecklas ordentligt. och för er som inte läst serietidningen kan jag beskriva den som just en awzum zombiefilm som aldrig tar slut, helt underbart.

Jag tittade på pre-air av första avsnittet idag och jag måste säga att alla mina förväntningar uppfylldes. Denna serie verkar bli något alldeles extra!

Visa signatur

antec nine hundred, Gigabyte GA-965P-S3, intel core 2 duo e6600, point of view geforce 8800 gts 320 mb, antec truepower 2.0 480 W.Seagate barracuda 16 mb Cache 320 Gb, 2 Gb Corsair XMS2

Permalänk
Avstängd

Första avsnittet har läckt. Från det avsnittet så verkar serien bli bra:)

Permalänk
Medlem

Var lite tveksam till Andrew Lincoln från trailern.
Men var grymt första avsnitt och Andrew Lincoln var det inget fel på.

Får väldigt bra betyg på IMDB också, hoppas det håller i sig.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Det ska bli spännande i fortsättningen, var lite tveksam i början men det vart bättre Inte gillat skräck och zombies alls men Zombieland var en isbrytare kan man lugnt säga även om det är en komedi.

Permalänk
Medlem

Kan väl knappast gå fel med en zombie-serie som har Frank Darabont bakom ratten? Tycker första avsnittet var riktigt bra.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Första avsnittet gick fort som bara den. Hände lite väl mycket för att vara ett avsnitt.

Men sista minuten var jäkligt rolig på något satiriskt vis när det enda man såg var en jäkla massa zombies käka häst-tarmar med en mysig låt i bakgrunden. Skönt!

Dold text
Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krimsarn:

Första avsnittet gick fort som bara den. Hände lite väl mycket för att vara ett avsnitt.

Men sista minuten var jäkligt rolig på något satiriskt vis när det enda man såg var en jäkla massa zombies käka häst-tarmar med en mysig låt i bakgrunden. Skönt!

Dold text

Så är det nästan alltid med pilotavsnitt, det är ju det som ska sälja serien och få kanalen att köpa en till säsong osv

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk

Har läst serien. Om tv-serien följer tidningen kommer denna serie slå allt med hästlängder.

Permalänk
Medlem

fucking awesome serie! han skulle startat sin nya kärra i slutet och kört över zombies bara:p

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Bra serie, verkligt välgjord, blir liksom lite filmkänsla över avsnitten.

Kan inte riktigt undgå att undra över vad orsaken till zombiestadiet är. Nån mörk magi verkar otroligt, så vi antar virus / främmande livsform.
Man kan ju få hjärtstillestånd och sluta andas en tid och sedan komma tillbaka till livet, så att de 'dör' och kommer tillbaka kan ses som troligt. Dock dör de verkligen utan citationstecken eftersom de därefter börjar ruttna..då har vi massiv vävnadsdöd överallt utom i hjärnan, antar jag, då de behöver den men inget annat för att fortsätta gå omkring - och frågan blir då hur de använder musklerna?
Nån svamp kanske som bosätter sig i hjärnan och förgrenar sig i lemmarna; gör egna 'muskler'. Och ögon. Och lungor, antar jag.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Äntligen en ny, bra serie

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk

Slö början men sen när han vaknade på sjukhuset blev det väldigt bra

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Tråkigt bara att första säsongen utgörs av endast 6 avsnitt. Jag kommer få abstinens när jag har sett avsnitt 6.

Visa signatur

"The devil will find work for idle hands to do."

Permalänk
Medlem

Helt jävla awesome serie... varför har ingen gjort detta innan?

Enda som saknas nu är en Godzilla serie så är jag nöjd som fan

Permalänk
Medlem

Kommer perfekt dag också, först startar man kvällen med lite Dexter innan man avrundar med denna innan sängen kallar.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Till skillnad från Frantic så är det så jag börjar dagen:)
The walking dead, family guy och american dad!

Edit: Hm har man snott karaktären francis från L4D?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Till skillnad från Frantic så är det så jag börjar dagen:)
The walking dead, family guy och american dad!

Edit: Hm har man snott karaktären francis från L4D?

Vem tänker du på då?

Visa signatur

"The devil will find work for idle hands to do."

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Nutshell:

Vem tänker du på då?

Han som blev handcuffed på taket såklart:P

Hm verkar som att zoey och den där färgade personen också är med.. Vet inte vad han heter i serien eller i spelet dock.

Jämför själv: http://forum.i3d.net/attachments/left-4-dead-l4d/943175920d12...

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Han som blev handcuffed på taket såklart:P

Hm verkar som att zoey och den där färgade personen också är med.. Vet inte vad han heter i serien eller i spelet dock.

Jämför själv: http://forum.i3d.net/attachments/left-4-dead-l4d/943175920d12...

Misstänkte det, men mja, vissa likheter finns kanske om du tänker på den något pessimistiska attityden... Men inte var Francis en korkad rasist, utan en smart överlevare.

Louis?

Nädu, jag är inte övertygad, speciellt eftersom serietidningen är från 2003.

edit: menade du utseendet? Kanske lite likt det med.

Visa signatur

"The devil will find work for idle hands to do."

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Nutshell:

Misstänkte det, men mja, vissa likheter finns kanske om du tänker på den något pessimistiska attityden... Men inte var Francis en korkad rasist, utan en smart överlevare.

Louis?

Nädu, jag är inte övertygad, speciellt eftersom serietidningen är från 2003.

edit: menade du utseendet? Kanske lite likt det med.

Ja lite utseendet kanske

jaha då är det väl valve som snott från serien;)

Permalänk
Skrivet av Kolsvart Katt:

Bra serie, verkligt välgjord, blir liksom lite filmkänsla över avsnitten.

Kan inte riktigt undgå att undra över vad orsaken till zombiestadiet är. Nån mörk magi verkar otroligt, så vi antar virus / främmande livsform.
Man kan ju få hjärtstillestånd och sluta andas en tid och sedan komma tillbaka till livet, så att de 'dör' och kommer tillbaka kan ses som troligt. Dock dör de verkligen utan citationstecken eftersom de därefter börjar ruttna..då har vi massiv vävnadsdöd överallt utom i hjärnan, antar jag, då de behöver den men inget annat för att fortsätta gå omkring - och frågan blir då hur de använder musklerna?
Nån svamp kanske som bosätter sig i hjärnan och förgrenar sig i lemmarna; gör egna 'muskler'. Och ögon. Och lungor, antar jag.

Om du som jag är lite zombietokig och även gillar sånt där "runt-omkring" grejer så kan jag rekommendera boken "The zombie survival Guide". En riktigt skön bok där författaren spekulerar lite i såna saker som du nämnde här samt diverse strategier angående hur man bäst överlever en potentiell zombieepidemi. Riktigt underhållande enligt mig

The Zombie Survival Guide: Complete Protection from the Living Dead av Max Brooks (9781400049622) - Adlibris Bokhandel

Visa signatur

antec nine hundred, Gigabyte GA-965P-S3, intel core 2 duo e6600, point of view geforce 8800 gts 320 mb, antec truepower 2.0 480 W.Seagate barracuda 16 mb Cache 320 Gb, 2 Gb Corsair XMS2

Permalänk

Diggar serien, men den känns som man ska skita i o titta tills allt e slut. Den här vill jag bara bränna av allt på rad

Visa signatur

INTEL 6950X@ 4,2Ghz, GTX 1070Ti gigabyte SLI, 64GB DDR4, 1TB SSD, 1200w , 3x24" 5760x1080

Permalänk
Medlem

Känns som dom senare bitarna har varit lite mesiga och långdragna,Need more Zombie Sauce!

Är inte missnöjd med serien blir bara lite otålig!

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen